Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte Fitness center?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Sweetdeal.dk og groupon.dk er hvor et sted hvor kunder kan få tilbud på alt fra restaurantbesøg til fitness og mange andre til, mange firmaer bruger det, og jeg mener der er perfekt til at skabe sig en kundekreds

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg leverer Kosttilskud til flere træningscentre rundt omkring, store som små og de har alle sammen forskellige målgrupper..

Personligt træner jeg i en "jernhule" - altså tunge vægte, høj musik, primitiv bemanding ved receptionen, åben 6-22 koster 200,- om måneden via PBS. Det er for mig en Win/Win..

Min kone træner i Butterfly, 350kr om måneden, VILD mærkelige åbningstider!!!, Cirkeltræning, INGEN mænd, privat træner og samtaler løbende med centerfolkene..

Igen - segmenter dig ordenligt og vælg en målgruppe.. Sats lidt, men gør det personligt og sæt dig eget præg!!

Dog igen - husk FW næsten har fået monopolstatus.. Det er VIRKELIG en hård branche....

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 181
Fra  http://www.labagatelle.co.uk Skrevet kl. 17:52

Jamen det lyder jo meget som det alle andre centre har ;) Det siger jeg ikke for at skyde din ide ned, for den er som sådan god nok. Men som du beskriver det, så kan jeg få det samme i fitness.dk. Jeg tror også som de andre skriver, så er det mere segmentet du skal gå efter, højt service niveau, og ikke mindst lokationen.

Jeg er selv på kig efter at starte et center op, og er pt. i gang med at undersøge priser, lokationer etc. Jeg har selv efter en hel del efterspørgelser fundet et segment og en ide til et center, med ydelser som jeg ikke har kunnet finde andre steder.

Alt held og lykke med dit center!.

labagatelle.co.uk Erotiske luksus produkter i højeste kvalitet.

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:32

Spændende ide/projekt. Det er hårde tider for sådan noget. Hvor henne i verden er vi igang med projektet?

Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  K Consult Skrevet kl. 07:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik og frue...

Først, min erfaring for at svare på posten er ejerskab af 5 centre. Jeg har dog solgt dem for 2 år siden til en kæde, men jeg har været i "branchen" i 15 år som aktiv og som selvstændig. De centre jeg har haft, har været placere i nordjylland, og har ligget i medlemstal omkring 200-300 stykker, og alle nøglekortssystem.

Umiddelbart, vil jeg som de øvrige pointere vigtigheden af, at du udsøger din målgruppe - brug eventuel forretningsplanen til at komme igennem de mange overvejelser. Når du ved, og det lyder det til i allerede gør, hvem præcis der er jeres målgruppe-så er det med at komme igang. Jeg er enig i, at et center nemt kan løbe op i en mio kroner. Dog har jeg aldrig selv haft højere etableringsomkostninger end 250 t.kr. Du kan vælge, om det skal være posh posh - "jeg vil ses fitness- og her skal dufte af roser hele tiden" eller om det er mere hr og fru danmark. Hr og fru danmark, går mere op i om maskinerne er overskuelige, og hvis de overvægtige er jeres primærgruppe - skal du ikke regne med, at de har slidt fodsålerne op i det lokale center. Du skal særge for god plads omkring maskinerne, og om der er ordentligt gjort rent - MEGET VIGTIGT!

Dernæst skal du undersøge cardiomaskinerne grundigt. Mange har en maks personvægt for anvendelse, og det betyder en del med jeres kunde segment. F.eks kan et løbebånd angivet til 120kg bruger vægt, fristende at tænke at det godt kan tage mere(tænkte jeg ihvertfald) tilgengæld skal du så kalkulere med flere servicebesøg og en meget afkortet levetid... 2 år maks.. Måden jeg holdt etableringsomkostningerne ned, var ved simpelthen at opkøbe, når nogen måtte dreje nøglen. Så havde jeg et lejet lagerhotel, hvor jeg opbevarede maskinerne imens jeg sparede sammen til nogen flere. Mange af maskinerne, kan du nemt selv male op og sagtens ombetrække selv. Jern maskinerne, koster ikke alverden, men jeg vil som sagt anbefale dig - bruge penge på kvalitetescardiomaskiner.

Det næste du skal tænke over, det er hvordan du indfanger dit segment.... Der er nok en grund til, at de ikke allerede sidder og sveder på en cykel... Prøv at tage fat i din kommune, og hør om hvilke tilbud de har til overvægtige langtidsledige f.eks.  Når du så har fået dem trukket i centeret, skal du regne med, at de kræver længere tid til instruktion og nogengange også flere gange prøvetime. Det med at tro, at de træner det der står på papiret udfor tegningen, det holder sjælent stik og jeres succes kan måles i tabte kilo - kræver det en indsats.

Jeg vil afgjort sige, at der er altid mulighed for at tjene penge, for den som virkelig vil sit projekt. Hvis det er det i brænder for, skal i da gøre det. Evt start med at have et deltidsjob - det gjorde jeg. Dernæst har du ingen fritid det første år, da de fleste prøvetimer, og diættimer ligger efter almindelig arbejdstid. Dertil skal du gøre rent, smøre maskiner, ligge programmer osv...

Nå men det var en lang smøre for, at sige - følg din drøm, men lav en køreplan for den først...

Liza.

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 08:50

Tjek også "Fresh fitness" koncept. Her koster det som udgangspunkt kun 129,- pr. måned. Så betaler man ekstra for at gå på hold med live instruktør ( for de fleste hold er med en instruktør på en skærm ). De er kun bemandet i løbet af dagen, men man kan selv lukke sig ind fra tidlig morgen til sen aften alle dage.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 13:14

Jeg ville holde mig fra fitness center.. Det koster en millard at komme i gang men hvis du virkelig vil det skal du jo gøre det..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 181
Fra  http://www.labagatelle.co.uk Skrevet kl. 23:06

Lol, sikke en opmuntring!. Det kan sagtens lade sig gøre, og også for relativt små penge.... bare kig på Crossfit og Bootcamp koncepterne. der har allerede været et glimrende indslag fra en tidligere centerejer, og her står det også rimeligt klart. Det er makinerne der koster kassen, men hvis man kan se udover maskinerne, ja så kan det godt lade sig gøre. Og Rom blev jo ikke bygget på en dag.... de kunne jo køber maskinerne over tid, hvis det er det de har lyst / brug for.

labagatelle.co.uk Erotiske luksus produkter i højeste kvalitet.

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:29

Hvor meget opstartskapital har i? En forretningsplan belyser desuden også alt det økonomiske - så få den lavet! Analyse af dit marked ( hvilken by er vi i? konkurrenter? osv osv ).

Maskiner er billige nu om dage, men hvilken kundegruppe sigtes der på? Hvad med lokaler, og indretning?

Besvar endelig - jeg prøver bare at kunne komme med indput til projektet.

Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:33

Du kan spare 1.1 mio kr ved at købe udstyret af mig se evt. www.byens-motion.dk

Hilsen Flemming

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)