Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte Fitness center?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kæreste, som er ved at uddanne sig til Ernærings Assistent, og bagefter vil uddanne sig til Diætist, og jeg har i flere år gået meget op i fitness træning.

Og derfor har vi snakket om at starte et fitness center, som tilbyder hjælp til vægt tab, som sit hoved mål, men selvfølgelig osv henvender sig til personer som bare gerne vil træne.

Ud over det har jeg tænkt på at man kunne mikse det så man havde fitness center, men samtidig tilbød trænings tøj, sko osv på en webshop, eller i trænings centret!

Har derfor nogen spørgsmål:

Hvordan er den bedste måde og starte et fitness center på?
Låne penge til maskiner, få nogen til at sponsorere dem som et Franchise firma?

Ville det kunne løbe rundt 2 personer, med et fitness center, og et Diætist firma?

Og hvad er jeres mening i det hele taget og starte et fitness center?

Er det meget svært og komme ind på market og kan det overhovedet betale sig hvis man ikke starter mange som Fitness DK og Fitnessworld osv?

Glæder mig til at høre jeres svar! :)

Venlig hilsen
Henrik 

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 11:34

Hej Henrik du får lige mine guldkorn :)

Jeg er selv uddannet fitnessinstruktør og har tabt mig 48 kg igennem fitness på et år.

Jeg har selv leget med tanken. 

Dine udgifter. 

Maskiner
Lønninger
Husleje
Renoveringer
It udstyr
evt. nøgle system
Omklædning osv. 

Maskinerne = 1.000.000 hvis du ønsker tehnogym, det er meget lavt sat, da et løbebånd render op i 60.000 alene. 

Så er i 2 der skal have løn. 

Osv osv. 

Og så når du skal konkurrerer med de store som du selv nævner, og de har jo kæmpe moderne centre. og du skal jo kunne presse dem på prisen. 

Ellers skal du vælge og køre den usikre stil og lave et center der ikke er medlem af antidoping danmark, men så får du din helt egen målgruppe :) 

Mvh Thomas

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Tilmeldt 18. Nov 11
Skrevet kl. 11:58

Tusind tak for svaret.

Jeg vil ikke starte et center som ikke er medlem i Anti doping danmark, da jeg er meget imod doping.

Min hensigt med at starte dette center er at hjælpe folk, som virkelig har brug for at tabe sig.

Og tror det er svært og få lov til at låne så mange penge , især i den her svære tid, så det skal være sponsore, hvis det skal kunne lade sig gøre.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 12:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Der er flere ting der taler for og imod.

Der er mange der træner i feks. Fitness world fordi det er smart og de bliver set sådanne steder, men det lyder heller ikke til at det er dem der er din målgruppe.

Jeg tror du skal finde din målgruppe og undersøge hvad de gør i dag, ved der er mange overvægtige og kvinder der ikke er meget for at træne i de "smarte" centre da de ikke vil ses.

Kan du finde din niche inden for branchen må du - som jeg ser det - ikke begynde at slås med de store hverken på pris eller kunder. Du skal satse på nærkontakt, stemning og faglig viden som i har både igennem dig og din kærestes udd.

Ang. de 1,000,000 kr så behøver de jo ikke at ligge på bordet dag 1, der er mange selskaber der leaser den slags ud...

Mvh Jacob

Tilmeldt 18. Nov 11
Skrevet kl. 13:28

Tusind tak for dit svar Jacob.

Det du skriver lyder rigtig godt, og hvis jeg ender op med at starte dette så vil jeg også satse på nærkontakt.

Min idé med det her er nemlig ikke og skabe et stort fitness mærke inde for den verden, men netop at skabe et center, hvor der er plads til alle, store som små, men hvor der vil blive lagt ekstre vægt på det med vægt tab, og mulighederne inde for det.

Jeg vil ikke sige at jeg kun lavet et center for folk som vil tabe sig, men et sted hvor folk som har lyst til at tabe sig, kan komme hen og træne med andre som "lider" af samme problem, eller som bare gerne vil tabe sig lidt fx efter jul, eller op til sommeren.

Et sted hvor de kan få proffesionel vejledning hvad angår kost og træning. Havde lidt i tankerne at der ville skulle være noget hold træning, hvor jeg går ind og træner 1,2 eller måske 3 gange i ugen, på forskellige tidspunkter, sammen med disse hold, hvor vi holder løbende øje med deres vægt tab og fremskidt i form af træningen.

Hvordan lyder det i dine øre? :)

Venlig hilsen

Henrik

Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:43

Hej Henrik

Jeg tror helt sikkert muligheden er der, ser du på mange af de små center der stadig findes, så har de jo ikke de smarteste maskiner, men en stabil og lokal kundekreds, og ser du på crossfit, så har de heller ikke de nyeste maskiner.

Til gengæld bruger de jo blandt andet sweetdeal osv. til promovering og skabe en god kundekontakt i form af opstarts tilbud.

Så jeg tror på det kan lade sig gøre

Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:45

Lyder som en fantastisk Idé, hvis i kan holde et prisniveau ligesom de 2 store så vil det blive meget attraktivt og evt. give mulighed for 2 former for medlemsskab da jeg savner det hos etc. fitnessworld, jeg bruger eksempelvis ikke det de tilbyder af holdtræning, men egentlig kun maskinerne.

Så hvis der var et Medlemskab som kun gav mulighed for brug af maskiner. 

Og et medlemskab+ som giver adgang til kostplaner, diæter og personligt træningsprogram. 

Tilmeldt 18. Nov 11
Skrevet kl. 13:51

Hivforum:
Til gengæld bruger de jo blandt andet sweetdeal

Nu ved jeg desværre ikke hvad "sweetdeal" går ud på. Planen  var at holde et prisleje som var omkring det de store tilbyder, og kan det lade sig gøre, så lidt billigere.

Tak for svaret, men du må godt uddybe hvad "sweetdeal" er for noget :)

'' Henrik

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 13:52

Hvis du er uden kapital, ville jeg nok satse på at starte et koncept op, der ikke forudsætter millioninvesteringer i lokaler, maskiner m.m. Så hvis du vil langt for små penge - og levere god træning samt kostvejledning, så skulle du satse på noget i stil med crossfit og lege nogle lidt mindre faciliteter. Et crossfitcenter kan godt startes op for omkring 100.000 kroner, og hvis I så ellers satser på at sidde så billigt som muligt, og samtidig sælger kostvejledning, personlig træning, accessories, kosttilskud med mere - så er der et grundlag for en forretning, hvis ellers konkurrencen i nærområdet ikke er alt for stor. 

Tilmeldt 18. Nov 11
Skrevet kl. 13:53

Daniel Moth Andersen:

Så hvis der var et Medlemskab som kun gav mulighed for brug af maskiner. 

Og et medlemskab+ som giver adgang til kostplaner, diæter og personligt træningsprogram. 

Lyder som en rigtig god idé det vil jeg tage med i mine overvejelser.

Tusind tak for dit svar.

Hilsen

Henrik :)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)