Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synes I, at man skal arbejde for sin kontanthjælp?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Synes I, at man skal arbejde for sin kontanthjælp, eller burde man blot få pengene sat ind på sin bankkonto?

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KMH22081990:

Synes I, at man skal arbejde for sin kontanthjælp, eller burde man blot få pengene sat ind på sin bankkonto?

Undskyld, men hvad synes du egentligt selv?

Selvfølgelig skal man arbejde for sin kontanthjælp...

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:56

Deres fokus burde ikke være at ordne folks haver og hugge brænde men at enten blive uddannet til ledige jobs eller at være aktiv jobsøgende.

Dog skal staten være langt hårdere med kravene til at give kontanthjælp og bedre til at fange snyd, man behøver ikke at være aktiv jobsøgende, så vidt jeg ved, når man er i gruppe 2+.
Dem er der rigtig mange af i Danmark.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 16:58

Jamen i dagens Danmark arbejder man ikke for de penge. Og det har jeg en helt KLAR mening om!

Jeg syntes man bør lave noget, og det må gerne være træls arbejde, såsom gør strande og vejkanten ren, og WUPTI så har vi et ren Danmark :)

// Daniel Poulsen

Fra Stege, Sydsjælland
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:58

Hej Kmh, Jeg er 14, så kan godt være jeg ikke lige er skide skarp til det område. men jeg har min mening, og kommer selv fra et område hvor der er mange kontant hjælpsmodtagere!

Jeg synes det er helt iorden for dem som gerne vil have et arbejde, Men fejler noget så de ikke kan komme på arbejdsmarkedet!

Men dem som sidder på en bænk nede bag aldi, og drikker! - skal bare ud og igang! - Dem synes jeg ikke skal have noget som helst, man vælger selv hvad man vil blive, men synes ikke vi andre skal betale for at de skal sidde og drikke nede bag aldi.

Håber ikke jeg bliver totalt nedstemt, men det er jo også bare min mening! :-)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:59

Et meget stor og helt klart JA, folk på kontant hjælp er efter min mening for dovne. Dem der har en slem sygdom er undtaget.

Dagpenge er noget helt andet og hvis man har været i arbejde og får penge af a-kasse så synes jeg det er en anden sag.

Men ja gu fanden skal de ud og slide, for det er mig der betaler til dem, så kom ud og fej nogle gader!

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:07

Synes klart folk skal ud og yde for dem..

Her i randers har de lige sat det i værk at unge bliver sent ud og arbejde dagen efter de ansøger.

En ting jeg så synes er skræmmende er hvor mange de siger der vender om og ikke vil have pengene aligevel.

Hvis de siger nej til kontanthjælpen hvor får de så pengene fra ? Jeg tænker vi måske kan se en stigning af kriminelle unge der ikke gider yde og det så er nemmere og lave indbrud/røveri og andet..

en ud af 6 i Randers kommune siger nej tak til penge når de skal yde, får vi så samme stigning af kriminelle ?

Spændt på at se udviklingen i det lille samfund

alt i alt send folk ud og arbejde, men lad det nu ikke gå ud over kommunens ansatte der så bliver fyret fordi det er billigere og have kontanthjælpsmodtager til at lave arbejdet.

Ville være sørgeligt hvis en kommunal ansat blev fyret og når han så søgte kontanthjælp at han fik samme job bare til dårlig lån.

Men smid folk ud og samel affald ved vejene og i gaderne, så er folk nok mere villige til at komme videre i livet

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 17:20

Det kan ikke være sundt for den enkelte at være inaktiv, og for samfundet er det helt

klart en stor ulempe, at have så mange på kontanthjælp. Nogle gange skal ledige også bare lige

have et lille skub for at komme i gang, hvorefter de selv finder ud af, at lediggang er djævelens hovedpude, og at arbejde og at komme ud blandt mennesker er så meget bedre.  

Så ja kontanthjælpsmodtagere skal sættes i gang med et arbejde eller en uddannelse med det samme. 

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 17:22

Så længe det arbejde de arbejdsløse udfører, ikke er arbejde som "almindelige" arbejdere med "almindelig" løn kunne udfører, så er det ok.

MEN hvis det arbejde de arbejdsløse udfører, fratager arbejde fra de "almindelige" arbejdere og dermed underminerer og lægger pres på "almindelige" arbejderes løn, så er det IKKE ok.

Kommer snart...

Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg går ikke ind for, at kontanthjælpsmodtagere skal aktiveres for deres løn. Så skal de i hvert fald ikke kaldes arbejdsløse, for de bestrider nemlig et arbejde.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)