Jeg kan ikke se forskellen på, at du siger, at hun ikke skal have nogen penge, fordi du ikke vil betale til dovne og dumme mennesker, og så det, at nazisterne gassede folk, fordi de var en udgift for samfundet.
Jeg mener, at det er 2-5 % af befolkningen, der ikke gider at arbejde. Den dumme og dovne procentmasse skal naturligvis have at vide, at de har en forkert holdning, for det er ikke okay at sige til en anden person, at det er helt fint, at du er doven og dum, fordi samfundet kræver ikke noget af dig. Sådan spiller klaveret ikke.
Folk der modtager kontanthjælp, skal ud fra hjemme hverdag, også selv om de er delvis uarbejdsdygtige, om ikke andet så kan de være hygge fæller på et plejehjem eller i en børnehave, hvem ved havd, men udfylde en form for en service roller der ikke længer bliver bemandet i dag grunde de rigtige mange år med nedskæringer over alt i den sociale sktor / vores sygehuse kunne jo også godt bruge lidt ekstra folk til at yde personlig omsorg for de indlagte.
Der er så mange mangler rundt omkring som der ikke er penge til, men at sende dem ud og ordne haver og tage jobbet fra de selvstændige havefolk og anlægsgartner det er FORKERT
Helt seriøst, er det endnu en af de ligegyldige diskutioner, som vi et velfærdssamfund har råd til at have.
Reelt set synes jeg at en sådan diskution kun er relevant, når der kan skaffes arbejdspladser i den private sektor.
For hvad er ellers grunden, at underbyde de gældende overenskomster, at underbyde pædagoger, SOSU'er osv....
Lad os få gang i væksten i DK, lad os få skabt nogle job, og så må vi langsomt får de der er på kontanthjælp sluset ind i en ligegyldig tilværelse i en dansk produktions virksomhed.
Kunne vi på amino.dk ikke prøve at undgå denne bruger?
- Han opretter spørgmål der ligger op til store samfundsmæssige spørgsmål, der med sikkerhed skaber lange debatter og stor opmærksomhed
- Han kommer selv med "skæve" holdninger, der skaber endnu mere debat
- Han opretter de samme spørgsmål på forskellige danske fora. I kan jo tjekke hans tidligere indlæg og via google se at de indlæg han opretter er 100 % ens lydenden.
Jeg syntes det er okay at gå hjemme i 3 måneders til hvor man så har den tid man har brug for til at finde et nyt arbejde. Vis man så ikke har fundet et nyt efter 3 måneder så er det sku bare ud og vaske vejskilte og tjene samfundet.
Der er dog stadig omstændigheder der gør at 3 måneder kan være for lidt men dem kommentere jeg ikke på da det så vil blive en debat om alt muligt andet også. men en normal person max 4 måneder hjemme og så ud og tjene samfundet