Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny bilsalgsportal - Nogen fra autobranchen her?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Har prøvet at oprette en tråd før, men med en knap så sigende overskrift, hvilket resulterede i få svar - så prøver lige igen.

Jeg går med tanken om at starte en bilsalgsportal op. Lidt ala www.bilbasen.dk.

Min tanke var dog at lave en lidt mere avanceret en, hvor der også er alt mulig andet, fx artikler og test, special side for bilforhandlere, hvor de kan sælge ting til hinanden, osv.

Tror der er marked for det?
Eller har bilbasen og DBA lukket det?

Ser frem til svar :)

// Daniel Poulsen

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Skrevet kl. 12:50

Ja, det er jo ikk kun folk fra autobranchen dr må svare :)

// Daniel Poulsen

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Tror desværre det er meget op af bakke.

Har selv prøvet kræfter med en løsning til branchen og bilhandlerne er virkelig bundet op til Bilbasen. De gider ikke bruge tid på at oprette bilerne 2 gange, så du skal lave et system, der henterne bilerne inde fra Bilbasens side og du får ikke adgang til Bilinfo (en del af bilbasen, som sælger CMS til bilhandlerne), så du skal selv lave en crawler, der henter data fra bilbasen.

Ved at en ny på markedet har fået lagt sag an mod sig pga de henter fra Bilbasen - så spændt på, hvad det ender med. 

Bilhandlerne vil fx ingengang benytte deres egen side http://biltorvet.dk/ da den ikke har det samme antal besøgende som Bilbasen og heller ikke selvom priserne på Bilbasen blev sat op sidste år.

De bilhandlere jeg har talt med, er totalt ligeglade med deres egen hjemmeside, tekster, DC og alt andet. De har den fordi den følger med ved Bilinfo og når de alligevel har lagt alle på Bilbasen, så kan de automatisk få dem på deres egen side. Kunne de ikke det - ja så var det ikke sikkert de selv gad have en hjemmeside.

Selvom det er et svært markedet, er der stadig mange der prøver.

Her er bare lidt af de nye:

http://bilspot.dk/
http://www.bil.dk/
http://seek4cars.net/da/ - de har indgået nogle ret interessant aftaler, hvorfor det måske godt kan lykkes for dem.

Held og lykke med projektet.

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 653
Skrevet kl. 13:09

Hvis du finder en niche indenfor det, så er der altid et marked, men man skal selvfølgeligt have penge til markedsføring og tid på hånden :)

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Skrevet kl. 13:42

Altså jeg har en del forskellige niecer jeg tænker den skal indeholde. Og så leger jeg lidt med tanken om at få lavet et program ved siden af som kan lægges på computeren, som arbejder sammen med systemet. Så man kan lægge bilerne op i gennem det.
Samtidig et specielt marked som kun bilforhandlerne kan se på, dem som de kun vil sælge til andre forhandlere.

// Daniel Poulsen

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Skrevet kl. 16:47

Jeg bumper lige - folk har jo fri nu :)

// Daniel Poulsen

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:52

Min erfaring har været at Bilinfo gerne vil sælge deres data, men at de selvfølgelig ikke gør det billigt.

Når det så er sagt, så tror jeg også at det vil være en hård kamp op at bakke, men en kamp som helt sikkert vil kunne betale sig hvis du får success med det.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Skrevet kl. 17:00

Jamen jeg har nemlig den tanke at det ikke kan være umuligt, hårdt arbejde, det er jeg klar over.

Men samtidig mener jeg også at det med den rigtige opsætning og markedsføring kan lade sig gøre. :)

// Daniel Poulsen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)