Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC-en vil ikke læse CD-ROM drevet

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min PC vil ikke læse CD-rom, men den påstår (PC-en) at drevet fungerer fejlfrit. Når der åbnes for drevet bedes om at indsætte en CD.

Et klik derefter medfører bare at den på ny siger indsæt en disk!

Har med mange googlede artikler om løsning ikke kunne finde noget der har hjulpet. Den har været adskildt og renset manuelt, men næ næ den nægter.

Er det læsehovedet den er gal med - er der nogen der har en ide om hvad det kan være!

På forhånd tak for tips! 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 13:06

Ja det kunne meget vel være Laserhovedet der er problemet.. men jeg tror det er linsen der ikke kan bevæge sig op og ned.

Så der er ikke så meget at gøre end at få et ny :)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:02

lyder som om det er cs romèn der er problemet

Tilmeldt 8. Feb 12
Skrevet kl. 15:54

Hej pernille,

Tak for dit svar - jow jeg har forsøgt med flere CD-erer og de der er forsøgt med er læsbare i andet drev på min bærebar!

Men det ser sjovt ud for drevet kan PC-en godt "se" og beder også om at om at få en disk men stopper så der den ser ikke disken!

Tilmeldt 8. Feb 12
Skrevet kl. 16:01

Hej Benjamin,

Tak for dit svar - et nyt drev - ja  jeg har jo forsøgt meget også at rense manuelt så jeg har været helt derinde men at linsen ikke kan bevæge sig op og ned har jeg ikke undersøgt er det noget man kan ?

Da jeg var derinde konstaterede jeg bevægelighed i vandret plan i alle retninger i den fatning som linsen var ophængt i der også var omgivet af en magnet , men bevægelighed op/ned i dette ophæng bemærkede jeg ikke.

Linsen er renset og ser pæn ud - skal linsen kunne "gå" op ned?

Tilmeldt 8. Feb 12
Skrevet kl. 16:01

Hej Benjamin,

Ups en gang må være ok!

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Skrevet kl. 16:41

4YouCan2:

Hej Benjamin,

Tak for dit svar - et nyt drev - ja  jeg har jo forsøgt meget også at rense manuelt så jeg har været helt derinde men at linsen ikke kan bevæge sig op og ned har jeg ikke undersøgt er det noget man kan ?

Da jeg var derinde konstaterede jeg bevægelighed i vandret plan i alle retninger i den fatning som linsen var ophængt i der også var omgivet af en magnet , men bevægelighed op/ned i dette ophæng bemærkede jeg ikke.

Linsen er renset og ser pæn ud - skal linsen kunne "gå" op ned?

Tjaah.. om du kan tjekke det? så skal du tage toppen af drevet, sætte strøm og IDE/SATA kabel til og så starte computeren mens det ligger ved siden af. Når du så kører drevet ud og ind (uden CD selvfølgelig) skulle den køre lidt rundt hvorefter du skulle kunne se den lille "glaskugle" henover laseren vil bevæge sig op og ned. Det kan også godt være det ikke er "glaskuglen" der vil bevæge sig men derimod laseren selv.. så hold lige øje :)

Men hvis det bare er en normal CD du skal køre på din computer hvorfor laver du så ikke bare en .ISO fil på den bærbare og flytter filen over på den stationære hvorefter du bruger daemon tools til at "afspille" den? :)

Fra Brabrand
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:48

Hvis jeg var dig, ville jeg gå ud og investere i et nyt drev. Nu om dage kan du nemt få et til under de 300 kr. I stedet for at bruge tiden på at prøve at fixe det. Smile

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Skrevet kl. 16:53

Christian K.C. :

Hvis jeg var dig, ville jeg gå ud og investere i et nyt drev. Nu om dage kan du nemt få et til under de 300 kr. I stedet for at bruge tiden på at prøve at fixe det. Smile

300 kr. er også dyrt.. et DVD-drev kan du nok få til omkring 130 kr. ekskl. fragt :)

Tilmeldt 8. Feb 12
Skrevet kl. 18:06

Hej,

Tak for jeres svar - jeg har undersøgt priserne og det er mere af rent tekniske interesser at jeg kunne finde på at lege medet!

Jeg må nok udskifte det!

Tak for hjælpen!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)