Tak for dit svar - et nyt drev - ja jeg har jo forsøgt meget også at rense manuelt så jeg har været helt derinde men at linsen ikke kan bevæge sig op og ned har jeg ikke undersøgt er det noget man kan ?
Da jeg var derinde konstaterede jeg bevægelighed i vandret plan i alle retninger i den fatning som linsen var ophængt i der også var omgivet af en magnet , men bevægelighed op/ned i dette ophæng bemærkede jeg ikke.
Linsen er renset og ser pæn ud - skal linsen kunne "gå" op ned?
Tak for dit svar - et nyt drev - ja jeg har jo forsøgt meget også at rense manuelt så jeg har været helt derinde men at linsen ikke kan bevæge sig op og ned har jeg ikke undersøgt er det noget man kan ?
Da jeg var derinde konstaterede jeg bevægelighed i vandret plan i alle retninger i den fatning som linsen var ophængt i der også var omgivet af en magnet , men bevægelighed op/ned i dette ophæng bemærkede jeg ikke.
Linsen er renset og ser pæn ud - skal linsen kunne "gå" op ned?
Tjaah.. om du kan tjekke det? så skal du tage toppen af drevet, sætte strøm og IDE/SATA kabel til og så starte computeren mens det ligger ved siden af. Når du så kører drevet ud og ind (uden CD selvfølgelig) skulle den køre lidt rundt hvorefter du skulle kunne se den lille "glaskugle" henover laseren vil bevæge sig op og ned. Det kan også godt være det ikke er "glaskuglen" der vil bevæge sig men derimod laseren selv.. så hold lige øje :)
Men hvis det bare er en normal CD du skal køre på din computer hvorfor laver du så ikke bare en .ISO fil på den bærbare og flytter filen over på den stationære hvorefter du bruger daemon tools til at "afspille" den? :)
Hvis jeg var dig, ville jeg gå ud og investere i et nyt drev. Nu om dage kan du nemt få et til under de 300 kr. I stedet for at bruge tiden på at prøve at fixe det.
Hvis jeg var dig, ville jeg gå ud og investere i et nyt drev. Nu om dage kan du nemt få et til under de 300 kr. I stedet for at bruge tiden på at prøve at fixe det.
300 kr. er også dyrt.. et DVD-drev kan du nok få til omkring 130 kr. ekskl. fragt :)