Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil det skade os at bruge samme tekst ?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Tager jeg udgangspunkt i et for mig "relevant" søgeord "malertips" har jeg tit tænkt på, hvordan jeg kan ligge som nr. 2, med  dette beskedne indlæg og over nogle, som jeg synes er væsentlig bedre. Jeg har dog ikke kopieret noget fra disse, mit er egen indsats, og den er yderst beskeden og "mangelfuld"

Dette undres jeg tit over.

Jeg kommer med et uddybende  svar om en halv time Smile

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 11:31

Tager jeg udgangspunkt i et for mig "relevant" søgeord "malertips" har jeg tit tænkt på, hvordan jeg kan ligge som nr. 2, med  dette beskedne indlæg og over nogle, som jeg synes er væsentlig bedre. Jeg har dog ikke kopieret noget fra disse, mit er egen indsats, og den er yderst beskeden og "mangelfuld"

Dette undres jeg tit over.

Der er rigtig mange faktorer som afgør rækkefølgen, og det er kun Google som kender dem alle

Jeg har dog fundet nogle mulige grunde:
På søgeordet ”malertips” ligger Anza.se nr. 1, du nr. 2 og taenk.dk nr. 3
Du og anza.se har ”malertips” i meta beskrivelsen. Det har taenk.dk ikke
Du har 6 indgående links fra bygeri.dk hvor du bruger ”malertips”. Det har taenk.dk ikke

Sådan kan man blive ved med at analysere.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med Google cache, men det er en rigtig god idé at tjekke analytics for søgeord.

Ja et keyword/søgefrase pr. side og som selvfølgelig fremgå i Title, Description + H tags

vh Finn

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:50

Finn !

Tak for dit meget uddybende svar.

Ja de backlinks betyder vist mere og mere.

Det jeg mente med cached ? ved jeg måske heller ikke selv.

Men søger jeg f.eks. på "billig maler Kalundborg" http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:9TF_ld0edi4J:raad-mal.dk/+billig+maler+kalundborg&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk

Denne cached version går på min forside, der ikke specielt går på billig maler Kalundborg, men på noget helt andet.

Det er et konkret eksempel på konvertering for mit vedkommende, som jeg også kan se er rigtigt at det var det ,man søgte (vises/bekræftes også i Anlytic).

Men det SEO må være et meget spændende område og også for såvidt "målbart"

Tak for din indsats og utålmodighed.

Og mit eksempel giver mig nok ikke anledning til at skrive et indlæg i Word Press om "billig maler Kalundborg".

Så vil "vi" få travlt, og alle disse indlæg vil vel også være trættende for læserne ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:50

Martintb:
Vil det skade vores hjemmesider, hvis jeg kopier nogle af produktbeskrivelserne ? :)

Her er en video, hvor Matt Cutts fra Google, forklarer problematikken:

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 12:52

Du har ingen god grund til at kopiere teksterne. Skriv dem selv til unikke tekster, det behøves ikke være en lang beskrivelse bare en hurtig og nem en, det får du meget mere værdi udaf!

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:02

Finn Bennetsen:

Hej Finn,

Det var et lidt spøjst analyseelement, når nu meta description ikke spiller en rolle for placeringerne i Google?

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:06

Frank Hellerup Madsen:

Finn Bennetsen:

Hej Finn,

Det var et lidt spøjst analyseelement, når nu meta description ikke spiller en rolle for placeringerne i Google?

Ja det er også korrekt det du siger der Frank. Men dog sagt det stadig spiller en rolle. Det er den tekst som vises på googles søgeresultater. Uden Meta Description, vil du opdage en måske "underlig" tekst på google. Så helt uden rolle ville jeg ikke sige.

vh AB

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:16

Altså konkluderende meta description

Har ikke indvirkning på placering i Google. Men god og udfylde af hensyn til reklametekst/salgsbudskabet - teksten der får folk til med lyst og nysgerrighed til at klikke på den gode title/overskrift ?

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:23

Har ikke indvirkning på placering i Google. Men god og udfylde af hensyn til reklametekst/salgsbudskabet - teksten der får folk til med lyst og nysgerrighed til at klikke på den gode title/overskrift ?

Kunne næsten ikke siges bedere :)

vh AB

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:34

Ja under en alt andet lige forusætgning kunne det "foreløbig tyder på at konklusionen er rigtig

Jeg vil holde øjne med dette foreløbig dette "maler Slagelse"  https://www.google.dk/#hl=da&sclient=psy-ab&q=maler+slagelse&oq=maler+slagelse&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=3&gs_upl=5235l12748l1l13176l120l43l0l5l5l32l215l5746l7.29.5l48l0&gs_l=hp.3..0.5235l12748l1l13176l120l43l0l5l5l32l215l5746l7j29j5l48l0.llsin&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=37b80b7cdf246a54&biw=1120&bih=507

Takker for hjælpen

SEO bliver lettere og lettere Wink

Så der er måsjk håb endnu ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)