Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil det skade os at bruge samme tekst ?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har fået lov at kopier produkterne fra en webshop til en affiliate side.  På en af mine sider viser jeg nogle eksempler på deres produkter.

Vil det skade vores hjemmesider, hvis jeg kopier nogle af produktbeskrivelserne ? :)

MVH Martin 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 09:54

ja, på dine rangeringer.

Google elsker unik tekst og tekst fra andre sider bryder den sig ikke om.
I værste tilfælde er du ikke på søgeresultaterne.

Det vil være bedst at lave en unik beskrivelse.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57

Jeg ville skrive produktbeskrivelserne om. Måske ikke meget, men det er altså vigtigt, at der er en vis rød snor fra de øvrige tekster, der er på sitet. Der kan være noget opsætning som fx bullets, I kan bruge e.a. Husk at linke til den oprindelige side.

Tone og stil skal være overensstemmende i de tekster, I har liggende på jeres site. Tekster, der virker copy-pastede kan skade troværdigheden.

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 10:09

Martintb:
Vil det skade vores hjemmesider, hvis jeg kopier nogle af produktbeskrivelserne ? :)

Det vil ikke skade dig at kopiere teksterne, men det vil heller ikke gavne dig.
Hvis Google skal vælge mellem to enslydende tekster, så skal du være heldig at Google vælger din kopi. Det kan endog være at webshoppen selv har kopieret teksterne fra producenterne.

Skriv nogle unikke tekster eller ændrer 30 – 50 procent af de eksisterende tekster.
Find ud af hvad folk søger på og brug det i de nye tekster. Det er ikke sikkert den oprindelige webshop har tænkt på det og du kan dermed komme foran de originale tekster.

Vh Finn

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 10:17

1000 tak for hjælpen:) 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:20

Finn Bennetsen:
Det vil ikke skade dig at kopiere teksterne, men det vil heller ikke gavne dig.
Hvis Google skal vælge mellem to enslydende tekster, så skal du være heldig at Google vælger din kopi. Det kan endog være at webshoppen selv har kopieret teksterne fra producenterne.

Den som Google vælger først og den som bliver valgt sidst ? Den som bliver valgt sidst vil Google vel også opfatte som værende en kopist ? og bortdømme og straffe som DC problemer 

Finn Bennetsen:
Skriv nogle unikke tekster eller ændrer 30 – 50 procent af de eksisterende tekster.
Find ud af hvad folk søger på og brug det i de nye tekster. Det er ikke sikkert den oprindelige webshop har tænkt på det og du kan dermed komme foran de originale tekster.
.

Den "oprindelige" er vel den Google først har opdaget, og dermed har højest trust ?Wink

Hvad er det den oprindelige ikke har tænkt på ? den har vel tænkt på "alt" i den oprindelige form ? og derfor blev den også indekseret og fik trust herefter.Wink

Eller hvad er det jeg ikke forstår ?

Finn hvis din metode er virksom er det ikke så vanskeligt at lave "unikke" tekster eller hvad ?Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 10:32

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Den som Google vælger først og den som bliver valgt sidst ? Den som bliver valgt sidst vil Google vel også opfatte som værende en kopist ? og bortdømme og straffe som DC problemer 

Hvis du udgiver en tekst i dag og Wikipedia udgiver den 100 procent samme tekst om en uge, så tror jeg du taber til wikipedia :-)
Det er et gæt, jeg har ikke testet det.

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 10:36

Finn hvis din metode er virksom er det ikke så vanskeligt at lave "unikke" tekster eller hvad ?

Der er masser af eksempler på at affiliate sites ranger bedre end de oprindelige shop fordi de har været opmærksomme på de rigtige keywords i teksten Smile

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:40

Du kan godt ende i den situation så du skal sørge for at poste den og få den indexeret først.

Den "oprindelige" er vel den Google først har opdaget, og dermed har højest trust ?Wink

Jep man har højeste trust med artiklen men er det en stor side, kan du tabe til den fordi den andens side trust er stor, f.eks. Wikipedia.

Hvad er det den oprindelige ikke har tænkt på ? den har vel tænkt på "alt" i den oprindelige form ? og derfor blev den også indekseret og fik trust herefter.Wink

Eller hvad er det jeg ikke forstår ?

En tekst kan optimeres og derfor kan en omskrivning give en bedre rangering.

Finn hvis din metode er virksom er det ikke så vanskeligt at lave "unikke" tekster eller hvad ?Wink

Det er teknisk set en ny artikel ved at omskrive 50% af artiklen, f.eks. at udskifte navneord og ændre i strukturen af teksten.

Men man skal ikke glemme at skrive med fokus på brugerens oplevelse.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:56

Hej Finn og Lasse!

Tak for jeres svar.

Når det er Google er jeg godt klar at "mange" forhold/faktorer hviler på formodninger.

Forstår jeg dig ret, ? bliver det lidt lettere, at komme til tops og du har "muligvis" ret.

Tager jeg udgangspunkt i et for mig "relevant" søgeord "malertips" har jeg tit tænkt på, hvordan jeg kan ligge som nr. 2, med  dette beskedne indlæg og over nogle, som jeg synes er væsentlig bedre. Jeg har dog ikke kopieret noget fra disse, mit er egen indsats, og den er yderst beskeden og "mangelfuld"

Dette undres jeg tit over.

Et andet "malertilbud" har jeg været meget mere aktiv omkring.

Men hensyn til, at du nævner eksempel med udskiftning af tekst med keywords.

Men kan vel også hente noget i, at cashed Google version og dem som har været inde på ens site, kan der vel netop også hentes keywords fra Analytis, og indsætte disse i teksten, stadigvæk under hensyntaagen til læsere, og ikke alene af SEO hensyn ?

Er jeg helt forkert på den ?

Med hensyn til keywords bør der vel også for hver underside kun vælges et/ eller en enkel søgefrase ?

Og disse skal vel med i title og description ?

Hvis ikke vil Google på et eller andet tidspunkt vel selv blive nødt til at vælge selv, og det behøver ikke at være til fordel for sitet.

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)