Hej Jeg en enkeltmandsvirksomhed. Jeg bruger min private bil til kørsel i virksomheden. Jeg ved ikke lige hvordan jeg gør det med kørsel og regnskab. Skal jeg tage de antal kilometer jeg har kørt, gange med de 3,xx og derefter indsætte beløbet så det fremgår som en udgift i mit regnskab (altså sammen med kontorhold, varekøb og de andre poster jeg har)? Derudover har jeg brug for at vide hvad kørselstaksten var i 2005? Håber nogen kan hjælpe. Med venlig hilsen Lars |
Fratræk af kørsel i regnskab - hjælp
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Hej! Taksten var 3,10 kr indtil 20.000 km Ja debet udgifter/kredit egenkapital /Peter |
|
Hej MikkeldeMib! Hmm...forstår ikke helt, hvad dit indlæg har med spørgsmålet at gøre? /Peter |
Hej Mikkel! Hmm....selvfølgelig skal der føres kørebog..men din omtale med hensyn til 2 juridiske enheder kan jeg ikke følge. Synes heller ikke lige om dit sprog i dit sidste indlæg, men dig om det. *SS* /Peter |
Det kan godt være at Peter er den første men han er sikkert ikke den sidste. Jeg forstod det nemlig heller ikke. Det vi ikke forstod var dine bemærkninger om to enheder der handler med hinanden. Der er ikke tale om at nogen handler med hinanden. Der er iøvrigt heller ikke tale udbetaling af kørselspenge, som anført ovenfor. Der er tale om opgørelse af et kørselsfradrag vedrørende kørsel i egen virksomheds tjeneste og der kan Skat selvfølgelig stille spørgsmål til opgørelsen og kræve et kilometerregnskab eller anden sandsynliggørelse af kørslen. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej
Ved godt at dette er et gammelt indlæg.
Men mht dokumantation for kørsel i enkeltmandsvirksomhed. Tror I det er nok, bare at have en faktura fra det pågældende sted hvor man har kørt hen - Der står jo både add osv. Og derefter beregne km til stedet. Nåråret er omme, så bliver km lagt sammen og gange med 3,?? , og derefter ført ind i regnskabet under udgifter.
|
Hvis du udfakturerer din kørsel og denne er angivet på fakturaen + at du ikke har anden nævneværdig erhvervsmæssig kørsel kan man ikke afvise det kategorisk. Men ellers er udgangspunktet at der skal ligge et kørselsregnskab. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)