Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøjhandel via Facebook

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer!

Min ven og jeg går med tanken om at starte vores egen detailvirksomhed.
Vi er begge studerende på hhx, og det er derfor begrænset hvor meget tid vi har til at drive virksomhed.

Konceptet går ud på at vi finder noget fedt tøj i genbrugsbutikker, og dernæst gør vi meget ud af at få det fede frem i aflagt tøj. Altså en vintage forretning inden for tøj. 

Men som sagt er det begrænset, hvor meget tid vi har. Vi har derfor tænkt om det er "lovligt" at starte en lille forretning på facebook, hvor vi uploader billeder af varer, og dernæst sælger produkterne via kontooverførsler? Ps. er det ikke noget med at man må drive en forretning uden CVR-registrering, op til en omsætning på 50.000 dkkr.?

Vi mener nemlig det kunne være en god start for os - for at se om der virkelig er et marked for det, og fordi vi begge har store kompetencer inden for facebook side-annoncering - og det tager heller ikke nær så meget af vores tid.

Hvis I har andre alternativer til hvordan vi kan distribuere en handel af vores tøj, så er I velkommen til at ytre jer her!

Mvh. Mathias

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 20:21

Hvis jeg var jer ville jeg investere lidt ekstra tid og penge i at opbygge en hjemmeside. Husk at facebook til hver en tid kan slette jeres facebook-side og så har i mistet alt det i har brugt tid på at opbygge :/

Hvis jeres kunder skal have mulighed for at betale med Dankort, visa, mastercard osv. skal i have en virksomhed (CVR nummer).

- Alexander Baandrup Larsen 

Tilmeldt 24. Oct 11
Skrevet kl. 20:29

Alexander Baandrup Larsen:

Hvis jeg var jer ville jeg investere lidt ekstra tid og penge i at opbygge en hjemmeside. Husk at facebook til hver en tid kan slette jeres facebook-side og så har i mistet alt det i har brugt tid på at opbygge :/

Hvis jeres kunder skal have mulighed for at betale med Dankort, visa, mastercard osv. skal i have en virksomhed (CVR nummer).

Men nu vil vi jo nemlig helst undgå det at direkte hoppe ud i opstart af egen virksomhed, da det kræver en større mængde kapital, end hvad vi lige ligger inde med for tiden. Og da facebook allerede er så brugt et medie, når det gælder fokus på mode, så mente vi at det var oplagt at gå den vej.

Men det er mere den lovmæssige ting vi tænker over.

Men jo Alexander, vi vil helt sikkert tage det store skridt på et tidspunkt - hvis vi føler, at markedet er stort nok.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 20:35

Mathias:

Men nu vil vi jo nemlig helst undgå det at direkte hoppe ud i opstart af egen virksomhed, da det kræver en større mængde kapital, end hvad vi lige ligger inde med for tiden. Og da facebook allerede er så brugt et medie, når det gælder fokus på mode, så mente vi at det var oplagt at gå den vej.

Men det er mere den lovmæssige ting vi tænker over.

Men jo Alexander, vi vil helt sikkert tage det store skridt på et tidspunkt - hvis vi føler, at markedet er stort nok.

Jeg er ikke helt sikkert hvad angår jura, så der må jeg hellere lade vær med at rådgive Skype-Surprised

Men bare fordi i opretter shoppen på en ekstern hjemmeside behøver i ikke at starte en virksomhed... Til at starte med kan i jo "bare" starte med at lade kunderne via bankoverførsel og PayPal :)

Tilmeldt 24. Oct 11
Skrevet kl. 21:01

Jeg bumper lige for at få nogle flere med i debatten!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)