Godaften Aminoer! Min ven og jeg går med tanken om at starte vores egen detailvirksomhed. Konceptet går ud på at vi finder noget fedt tøj i genbrugsbutikker, og dernæst gør vi meget ud af at få det fede frem i aflagt tøj. Altså en vintage forretning inden for tøj. Men som sagt er det begrænset, hvor meget tid vi har. Vi har derfor tænkt om det er "lovligt" at starte en lille forretning på facebook, hvor vi uploader billeder af varer, og dernæst sælger produkterne via kontooverførsler? Ps. er det ikke noget med at man må drive en forretning uden CVR-registrering, op til en omsætning på 50.000 dkkr.? Vi mener nemlig det kunne være en god start for os - for at se om der virkelig er et marked for det, og fordi vi begge har store kompetencer inden for facebook side-annoncering - og det tager heller ikke nær så meget af vores tid. Hvis I har andre alternativer til hvordan vi kan distribuere en handel af vores tøj, så er I velkommen til at ytre jer her! Mvh. Mathias |
Hvis jeg var jer ville jeg investere lidt ekstra tid og penge i at opbygge en hjemmeside. Husk at facebook til hver en tid kan slette jeres facebook-side og så har i mistet alt det i har brugt tid på at opbygge :/
Hvis jeres kunder skal have mulighed for at betale med Dankort, visa, mastercard osv. skal i have en virksomhed (CVR nummer).
- Alexander Baandrup Larsen