Temaet firmabil har sikkert været oppe mange gange. Ikke desto mindre kunne jeg godt tænke mig at få opridset reglerne ganske kort. Min situation er den, at jeg har selvstændigt bierhverv. Overvejer nu at investere i en firmabil, men som også skal bruges til privatkørsel. |
Firmabil
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
ClickTeam l Web og online marketing virksomhed i WordPress hjemmesider l Webshop udvikling l SEO l PPC marketing l E-mail marketing
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hvis ikke jeg havde virksomhed ville jeg jo ikke overveje firmabilen. Men jo jeg har egen virksomhed ja :-) Som jeg har opfattet det kan man ikke trække købsmomsen fra, når bilen også bruges til privat kørsel. Men det er et af de punkter jeg er i tvivl om. Yderligere kunne jeg godt tænke mig at vide om der skal holdes kørebog og om samtlige driftsomkostninger, forsikring osv. kan trækkes fra i regnskabet. /Niels |
ClickTeam l Web og online marketing virksomhed i WordPress hjemmesider l Webshop udvikling l SEO l PPC marketing l E-mail marketing
Man kan da sagtens have fri bil selvom man ikke har selvstændig virksomhed men lad nu det ligge. Hvis du lader bilen indgå i virksomheden kan du fratrække alle udgifterne på bilen inkl. forsikring ligesom at du kan afskrive bilens ansk.sum. Til gengæld skal du beskattes af værdi af fri bil. Her er km-regnskab unødvendigt. Dette er hvis du driver virksomheden i selskabsform eller anvender virksomhedsordningen. Gør du ikke det skal en andel af bilens udgifter henføres til den private del. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Så har jeg vist fået svar på de ting som jeg var i tvivl om. Tak for det. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)