Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål til keyword-domæner

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt et par keyword-domæner, som jeg vil lege lidt med.

Et lignende eksempel på domæner ville være priser-tandbørster.dk og tandbørster-priser.dk

Der er præcist lige mange månedlige søgninger på "priser tandbørster" og "tandbørster priser"

Første spørgsmål:

Er det en ulempe, hvis den interne ankertekst fra undersiderne til forsiden hedder "priser & tandbøster", istedet for "priser tandbørster", eller ignoreres &-tegnet af Google i en ankertekst?

Andet spørgsmål:

Hvis vi antager, at der også er rigtig mange søgninger på "priser eltandbørster", vil denne url: tandbørster-priser.dk/eltandbørster, så have en fordel i forhold til priser-tandbørster.dk/eltandbørster, eller er det hip som hap?

Tredje spørgsmål:

Er der overhovedet en fordel i at redirecte det ene domæne til det andet fra starten, når domænet aldrig tidligere har været brugt og der ikke er nogen, der skriver domænet direkte i adresselinjen?

Fjerde spørgsmål:

Vil der istedet være en fordel i at få indekseret priser-tandbørster.dk, og få siden op i resultaterne på søgningen "priser tandbørster", for så herefter at lave en 301 redirect til tandbørster-priser.dk?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:58

Kan se at der er flere end undertegnede, der abonnerer på svar i tråden. Hvor bliver de kloge hoveder af? Big Smile

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

1: Det er ligegyldigt

2: Hip som hap

3: Nej

4: Ja - hvis der er indgående inks til den

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:46

I maskingeværtempo:

Ad spm. 1) Det er min erfaring, at Google ignorer diverse tegn i linktekster.

Ad spm 2) Min erfaring siger, at med den slags sammensatte domæner er det ligegyldigt.

Ad spm 3) Nej. Absolut ingen fordel, hvis domænet ingen besøgende har, ingen links og ikke er så kort, at nogen kunne finde på at skrive det i adresselinien.

Ad spm. 4) Den slags kan virke, men i langt de fleste tilfælde vil du få større effekt ud at arbejde på at få tilsvarende flere links direkte til dit tandbørster-priser.dk.

(Det er kun i tilfælde, hvor du kan bruge priser-tandbørster.dk til at tiltrække links, som tandbørster-priser.dk af den ene eller anden grund ikke kan få, at det andet kan være en interessant teknik for alvor. Men så er vi hurtigt ude i noget værre greyhat/blackhat-noget).

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frank Hellerup Madsen:
Ad spm. 4) Den slags kan virke, men i langt de fleste tilfælde vil du få større effekt ud at arbejde på at få tilsvarende flere links direkte til dit tandbørster-priser.dk.

Enig med alle punkter og jeg deler også Franks opfattelse af punkt 4.

En redirect af en halvhjertet side over på en helhjertet, kan efter hvad jeg har oplevet give = 0 i push og dermed totalt spild, frem for at holde den på sit egen domain og de ekstra muligheder det giver díg.

Jeg er gået helt væk fra 301 fra dårlige sites, de giver bedre at have snurrende for sig selv.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:13

Frank Hellerup Madsen:
(Det er kun i tilfælde, hvor du kan bruge priser-tandbørster.dk til at tiltrække links, som tandbørster-priser.dk af den ene eller anden grund ikke kan få, at det andet kan være en interessant teknik for alvor. Men så er vi hurtigt ude i noget værre greyhat/blackhat-noget).

Dejligt at se svar fra Thomas Rosenstand og Frank Hellerup Madsen, som er nogle af de absolut dygtigste indenfor SEO, så der ikke er en masse vildledning denne gang :-) (Ikke at der er det hele tiden, men der er pt lidt mange vildledninger særligt fra anonyme profiler)

Jeg har lige en respons til den sidste. Jeg er helt med på hvordan et domænenavn kan se mere troværdigt ud og bruges grayhat eller blackhat i praksis, da jeg har set det ske. (selvfølgelig ikke mig).

Men du kan faktisk godt udnytte domænenavne whitehat. Der er steder hvor du kan fuldt ud legalt kan få lov at lave et link til din personlige hjemmeside. Når jeg hedder Gita Street og sætter et link til GitaStreet.dk er der ingen, der løfter deres øjenbryn. Jeg har heller ikke fantasi til at forestille mig at Google gør. Derfra kan jeg jo godt linke til en kommerciel side som måske åbenlyst har et kommercielt navn.

Jeg har så også set et ekstremt tilfælde, hvor en får et follow-link fra et PR9 website pga deres navn ikke står ud og det er gjort lidt kreativt. 

Her er også en lidt mere underholdende en om Professor John Bukkake:
http://www.larsbachmann.dk/kreativ-linkbait-og-linkbuilding-strategi.html

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:21

Tak for svar til alle! Dejligt at det stadig er muligt at få rigtige SEO-råd på Amino Geeked

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)