Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gammel hjemmeside trænger til nyt styresystem men hvad skal man vælge !

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Zaphod:

Medmindre man har behov for alle funktioner til sider som wordpress og andre tilbyder, ville jeg klart foretrække at lave et custom system til det. Også for den videre fleksibilitets skyld.

Måske misser jeg noget? 

Jeg har prøvet at lave "custom" system både i .NET og PHP - og også haft den tvivlsomme ære at skulle ændre i andres ukendte systemer. Det sidste er en tidsrøver af rang som jeg aldrig mere rører ved medmindre jeg bliver overbetalt på forhånd! 

Som tommelfingeregel: Don't do it! Men hvis du har noget helt specielt du skal have lavet, så er det da muligt at det er bedst at få lavet noget fra bunden. Det er der sikkert tilfælde af. Men der skal du så bare tænke på at det kan være en superdårlig idé, hvis det er et enkeltmandsvirksomhed, der har lavet systemet. Ikke at der er et problem med den enkelte, men der er ikke andre end den ene der kender systemet. Jeg ville godt spille på en enkeltmandsvirksomhed, men så blev det fordi de leveret et Open Source system, så andre kunne tage over, hvis der skulle ske det at det var nødvendigt at få en ny leverandør

Så er der lige en anden detalje som selv ejere af større softwarehuse overser. De tror deres system er fint til SEO, men hvis de havde brugt 30 minutter på at lære lidt om det, så ville de indse at deres system havde lidt arbejde med teknisk SEO tilbage endnu. Det betyder for kunden at deres system kan se fint nok ud og det har været hammerdyrt, men det at SEO ikke er tænkt ind i det gør at de synker i Google så kunderne ikke finder dem. Det er en meget dyr pris at betale for en flot webløsning. 

Så vælg et system hvor du ikke hænger på en mand, men et kæmpe team. Den smarte enkeltmand skal nok være smart nok til at levere eksempelvis Umbraco eller WordPress. Der kan være et enkelttilfælde hvor du kan være heldig med at vælge CMS fra en enkelt mand. Jeg ville ikke spille min virksomhed i disse odds. Når en person er så dygtig kan vedkommende også levere i et af systemerne og forbedre disse. Det ville være i kundens interesse.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13

Gita Street:

Zaphod:

Medmindre man har behov for alle funktioner til sider som wordpress og andre tilbyder, ville jeg klart foretrække at lave et custom system til det. Også for den videre fleksibilitets skyld.

Måske misser jeg noget? 

Jeg har prøvet at lave "custom" system både i .NET og PHP - og også haft den tvivlsomme ære at skulle ændre i andres ukendte systemer. Det sidste er en tidsrøver af rang som jeg aldrig mere rører ved medmindre jeg bliver overbetalt på forhånd! 

Som tommelfingeregel: Don't do it! Men hvis du har noget helt specielt du skal have lavet, så er det da muligt at det er bedst at få lavet noget fra bunden. Det er der sikkert tilfælde af. Men der skal du så bare tænke på at det kan være en superdårlig idé, hvis det er et enkeltmandsvirksomhed, der har lavet systemet. Ikke at der er et problem med den enkelte, men der er ikke andre end den ene der kender systemet. Jeg ville godt spille på en enkeltmandsvirksomhed, men så blev det fordi de leveret et Open Source system, så andre kunne tage over, hvis der skulle ske det at det var nødvendigt at få en ny leverandør. 

Så er der lige en anden detalje som selv ejere af større softwarehuse overser. De tror deres system er fint til SEO, men hvis de havde brugt 30 minutter på at lære lidt om det, så ville de indse at deres system havde lidt arbejde med teknisk SEO tilbage endnu. Det betyder for kunden at deres system kan se fint nok ud og det har været hammerdyrt, men det at SEO ikke er tænkt ind i det gør at de synker i Google så kunderne ikke finder dem. Det er en meget dyr pris at betale for en flot webløsning. 

Så vælg et system hvor du ikke hænger på en mand, men et kæmpe team. Den smarte enkeltmand skal nok være smart nok til at levere eksempelvis Umbraco eller WordPress. Der kan være et enkelttilfælde hvor du kan være heldig med at vælge CMS fra en enkelt mand. Jeg ville ikke spille min virksomhed i disse odds. Når en person er så dygtig kan vedkommende også levere i et af systemerne og forbedre disse. Det ville være i kundens interesse.

Så er det heller ikke værre at ændre i eksisterende kode. Medmindre det er spaghettikode, er det til at have med at gøre.
Pointen var nu, at medmindre man skal bruge funktionaliteten som en kerne del af forretningen, er der ingen grund til et CMS.
Hvis han bare har behov for at få udviklet et administrationssystem ovenpå hans hjemmeside, er der vel ingen grund what so ever, til at implementere et CMS på hele hans system.
Der er fordele og ulemper ved alting.
Jeg ville aldrig nogensinde basere en forretning på et tredjeparts software, medmindre at tid og plugins er vigtigere end mit behov for at lave med min forretning præcis som jeg ønsker.
Jeg har udviklet websites i alt fra Umbraco til EPiServer CMS'er. Er man oppe i trafiktunge sites, er der klart en fordel ved custom, da man selv kan styre hele processen.
Igen, så er det hele en opvejning af hvad ens behov er. Simple as that.
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:22

Zaphod:
I know, man kan sætte så meget op i Wordpress og diverse CMS'er, men det bliver noget fiks fakseri.

Sludder og vrøvl.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 09:22

Hej Niels,

Vores system kan sagtens håndtere Thomas' hjemmeside. Arbejdet ligger blot i timerne det tager at flytte alle elementerne derover, hvilket vi på nuværende tidspunkt er ved at undersøge, så vi kan give ham et godt tilbud.

Vores CMS-system fungerer på den måde, at vi blot udvider det efter kundernes ønsker og behov, hvilket betyder at kunden ikke selv skal tage sig af det tekniske. Og Og hvis der skal laves større ændringer på siden kan vi sagtens opsætte en live udgave ved siden af, så det ikke vil påvirke driften af siden på nogen måde.

Jeg håber dette var svar nok på dine spørgsmål?

Med venlig hilsen
Kathrine Svendsen,
Danhost

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

T-Nielsen:

Zaphod:
I know, man kan sætte så meget op i Wordpress og diverse CMS'er, men det bliver noget fiks fakseri.

Sludder og vrøvl.

Igen, er det en opvejning af hvad du har behov for og hvad der giver mest mening.
Lav du komplekse strukturer i Wordpress, og se hvor stor hovedpinen kan blive.

Bare fordi man KAN bygge et hus af ost, betyder det ikke at man skal. Nogle gange er alm. mursten helt fine.

Og omvendt er der ingen grund til at lave et komplekst custom system, hvis en Wordpress blog er fin til formålet.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:57

Danhost ApS:

Vores system kan sagtens håndtere Thomas' hjemmeside. Arbejdet ligger blot i timerne det tager at flytte alle elementerne derover, hvilket vi på nuværende tidspunkt er ved at undersøge, så vi kan give ham et godt tilbud.

Vores CMS-system fungerer på den måde, at vi blot udvider det efter kundernes ønsker og behov, hvilket betyder at kunden ikke selv skal tage sig af det tekniske. Og Og hvis der skal laves større ændringer på siden kan vi sagtens opsætte en live udgave ved siden af, så det ikke vil påvirke driften af siden på nogen måde.

Jeg håber dette var svar nok på dine spørgsmål?

Jo tak det var det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:57

Hej Thomas,

Vi kiggede lige på din beskrivelse og vi mener også at wordpress vil være bedst. Umiddelbart skal du jo ikke sælge nogle varer direkte fra shoppen og derfor er wordpress et godt bud, da det er nemt at arbejde med. Smid en mail eller ring hvis du har nogle spørgsmål :)

Med venlig hilsen

Andreas Funch

Cyklop Studio

af@cyklopstudio.com

29 60 36 80

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:58

Zaphod:
Og omvendt er der ingen grund til at lave et komplekst custom system, hvis en Wordpress blog er fin til formålet.

Yes ja så kan det næsten ikke siges bedre...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:23

Hej Thomas

Jeg ville tror at du kunne havde god gavn af at flytte til en CMS platform. Men det er utroligt vigtigt at den platform som du flytter til understøtter strukturet indhold. Dvs. at systemer ikke bare opfatter sitet som sider, blog-indlæg etc. men at du kan oprette begreber som Opskrift og Fødevare.
Det er vigtigt at du selv kan bestemme, hvilke felter de forskellige begreber består af.

Mht. debatten om man skal bruge et CMS til sådan en opgave eller ej, som kommer det som du også kan se på debatten, meget an på hvem din udvikler er. Alt begyndelse er svær og tager lang tid, så hvis du finder en udvikler som ikke er særligt erfarn i det givne CMS kan det sagtens være hurtigere at gå custom vejen. Men hvis du finder en CMS udvikler med en god potion erfaring, så vil han være væsentligt hurtigere i CMS'et end hvis man vælger custom.

Typisk vil den erfarne CMS udvikler, der bygger på en platform, som vedkomne mestrer lave den bedste løsning, hurtigst.

Af CMS'er som er baseret på struktureret indhold, kan nævnes Drupal, Umbraco, vores eget CloudSprout og mange flere.

Umiddelbart ville jeg fordi din side, vil kræve relativt meget custom programmering, gå uden om løsninger, hvor eksterne udviklere ikke kan videre udvikle på den. Det gælder Danhost og CloudSprout (Pt. vi laver det snart om!)

Hvis du på et tidspunkt laver et udbud, så ville jeg kigge meget på specielt hvordan opskrifter redigeres. Det er højst sandsynligt her, de fleste systemer og løsninger vil falde i vandet, og give en meget omstændig arbejdsgang.

Jeg ville ønske jeg kunne prøve at sælge dig en CloudSprout løsning, men som jeg skriver skal du sørge for at få forskellige platform og system udbydere, og det kan vi ikke tilbyde endnu.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)