Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp SummaSummarum

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu har 250 regnskaber liggende i en fil....ikke med firmanavn mv. men bare med

regnskabsnummer(skide usmart).

Kan man få sat firmanavn på disse regnskaber...og få disse eksporteret til. en sikker fil, som

skal bruges i forbindelse med konvertering fra Summa til Economic.

Nogen der ved dette?

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 12:18

Hej Peter,

Har du prøvet at tage fat i SummaSummarum selv og hørt dem?
Den måde jeg ved at programmet deler det op på, er ved at hvert regnskab får sit eget nummer..

men sådan som jeg forstår det du skriver så er alle regnskaber i ét regnskab.. er det korrekt forstået?

Mvh,
Benjamin 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32

Hej.

Ja..der ligger en fil...med underfiler i nummerorden.

Må nok have fat i Otto her fra Amino.

For mig er dette fuldstændig volapyk.

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09

også for mig rent volapyk. Jeg går ud fra du har prøvet at importere den ene fil der har underfilerne.

Mig bekendt kan man ikke i summa ha underregnskaber som sådan, men man kan i version enterprise ha sagsregnskaber, så man kan kalde en regnskabsrapport frem for f.eks. asfaltarbejde for sig og en for murbygning og en tredie for hegn o.l.  og så fremdeles. Hvert regnskab kan kaldes frem ved at vælge SAG.

Man kan også have afdelinger - hvor hver konto knyttes til en afdeling - f.eks. forproduktion - produktion - efterproduktion eller andet, og de afdelinger kan man så også kalde regnskabsrapport frem for - og endeligt kan man vælge afdeling forproduktion og sag asfalt og derved få et regnskab vist, som dækker præcist forproduktion der omfatter asfalt. Dette medfører dog stadigt kun en samlet sikkerhedskopi der omfatter alle mulighederne

Endeligt skal du jo ikke importere en kundes system sikkerhedskopi - for den er større og vil slette alle andre regnskaber du måtte ha liggende i summa

Nå det har nok ikke med det at gøre, jeg forstår ikke hvad du mener med en fil, med underfiler i nummerorden. Den du spørger - Otto eller visma support vil nok gerne se et screen-shot af hvordan de filer ser ud?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:50

Hej Cookie.

Der er taget en principbeslutning i PPC, at alle bogføringsopgaver fremover kun kører via On-line

regnskabssystemer(Det kan være Economic, C5 Dynamic eller whatever).

Med andre ord, så bliver SummaSummarum lagt på is for de fleste kunder hos PPC.

I disse EDB-tider mener vi, at Summa bare ikke er godt nok...og ikke tidssvarende.

Har en liste med numre på SummaSummarum regnskaber, som skal konverteres til forskellige on-line

systemer....problemet er, at når jeg åbner Summa via disse numre vil den automatisk overskrive evt.

nyere  version af bogholderiet for kunden, såfremt der er arbejdet på kunden efter denne fil er lavet.

Har ikke styr på, hvem der er lavet bogføring for(i det ca. 1/2 år efter filen er lavet).

Dermed kan en masse arbejde gå tabt. Og der er ca. 300 regnskaber!

Så det kan blive enormt dyrt at tackle dette problem forkert.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18

Jeg tror jeg forstår dit problem. Synes dog nok det er en drastisk princip beslutning for en revisor hvis hans selskaber ha brugt Summa - men jeg skal ikke blande mig.

Jeg tror dog ikke jeg forstår problemet, for JA det er klart at hvis der er ført noget i et ikke online program som summa, og du ændrer i regnskaber der er ældre (op til ½ år) så går det helt galt - medmindre de lader være med at afslutte regnskabet og du laver en kasseklade de kan føre og derefter køre afslutning, for så skal det jo nok virke.

Jeg kan godt følge din tanke om online og dets fordel, men nu faktisk også se visse bagdele, men kun du kan jo bestemme hvad du vil acceptere fra dine kunder og sortere efter det og tage konsekvensen.

Som kunde ville jeg nok blive bitter, hvis jeg i god tro havde givet dit et summaregnskab - og nu fik besked om at den ikke fungerede fordi de havde arbejdet med regnskabet siden - men jeg er da med på du prøver at løse den - men tænk for himlens skyld kundevenligt

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:01

Hej John.

Tak for dine kommentarer.

Jamen kunden mærker jo ingen forskel...hverken prismæssigt eller regnskabsmæssigt.

Beslutningen er taget ud fra at PPC finder alt andet end online-løsninger utidssvarende samt

naturligvis også af løbende kontrolhensyn overfor personalet.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09

Peter - Revisor:
Jamen kunden mærker jo ingen forskel...hverken prismæssigt eller regnskabsmæssigt
Tjo kunden mærker da en forskel hvis de skal fra winfinans eller summa til et online. Jeg kan sagtens følge dig i at online har sine fordele, men ex summa har vel også sine fordele med at kunne køre ex 10 regnskaber til samme engangsbeløb. Det har da en betydning for dine kunder.

Hvis du i tilslutning af din revision går ind og bogfører, så er det givet lettere med online systemer (uden jeg ved hvordan de håndterer to der bogfører helt samtidigt evt)

Du har givet check på hvad du gør, og kan beskrive det overfor kunder der skal skifte til online så de gør det - det er jo helle ikke verden om for mange, men trods alt ville jeg f.eks. være ked af at blive tvunget væk fra Summa af min revisor?

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmm...

Jeg kan et eller andet sted godt forstå en beslutning om udelukkende hostede regnskabsprogrammer/online bogføring.

Når det så er sagt, så er jeg imidlertid af den opfattelse, at de online regnskabsprogrammer der findes pt. simpelthen er for laaaangsomme i forhold til lokalt installerede regnskabsprogrammer, som iøvrigt også kan fungere i interne netværk. Dette gælder iøvrigt også Summa, dog ikke flere samtidige brugere...

Endelig skal man jo også sørge for løbende lokale back-up af sine online regnskabsprogrammer af hensyn til overholdelse af bogføringslovens regler om opbevaringspligt, hvor udbyderne af de hostede regnskabsprogrammer netop ikke garanterer for løbende back-up, hvis eks. abonnementsprisen ikke betales m.v.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:12

Nej John..betyder intet.

Kan køre ubegrænset antal regnskaber i Ecocnomic til fast pris p.a.

Peter

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)