Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website produkt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Tygelsjö
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 85
Fra  Justworks ApS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg har ikke været skide aktiv her i forum, men jeg har læst en del med, og jeg synes der kommer mange gode råd, forslag og feedback. Jeg håber i vil give mig det samme.

Jeg driver sammen med min partner en lille virksomhed, som laver web, integrationsløsninger, apps og andre sjove ting for en bred skare af kunder. Der er lidt af vores ting på vores website, men mange af tingene har vi aldrig rigtig haft tid til at smide op - det er en anden historie.

Vi har erfaret at store kunder er nemme at arbejde med. De er konkrete, villige til at betale sine regninger og stoler på vores ekspertise, så de køber vores tid, fordi de ikke selv gider bruge tid på det.

Vi har i længere tid satset på mellemstore og store kunder og har lavet ganske få ting for de små kunder. 

Det vi har fundet ud af er, at de mellemstore kunder kræver enorme mængder tid. Der er ikke små nok til at lade være med at bekymre sig alt for meget og give os som udviklere frie hænder. - Og de er heller ikke store nok til at stole på det, vi kommer med virker. - Så de mellemstore kunder er ind over alle småting, og kræver meget vedligeholdelse. - Potentialet er naturligvis, at de vokser sig store og tager os med op men...

Vi overvejer nu at lave et produkt, som retter sig til helt små kunder, og satse hårdt på den kundegruppe. Simpelthen en slags visitkort på nettet, som indeholder forside, kontakt, blog, tekstside og måske et par templates mere. Vi har bygget vores eget cms som kører alle vores løsninger, så vi kan relativt hurtigt ændre og tilpasse tingene, også hurtigere end i de fleste open source systemer.

Vores strategi er at forære sitet væk og lade kunden betale 379 kr./md. hosting/licens inkl. e-mailsystem og support. og binde dem 24 måneder.

- Vi har selv hostingudstyr osv. og derfor giver det rigtig fin mening for os. Vi har også gode kundereferencer, så det er ikke et 'bullshit' produkt vi kommer med.

Det store spørgsmål i denne lange post er: Er det en god idé? Er der folk derude, som vil tro på at de kan få et produkt gratis til 379,- ? - For os er det naturligvis volumen i antallet af kunder der er interessant og ikke så meget hvad vi får ind lige nu og her?

Et eksempel kunne f.eks være et site som det her, som kunne være den type: http://otteruphotel.dk/

Nogen der har et par gode råd eller måske kritik?

Er du drengerøv så tjek http://connery.dk ud | Leder du efter seriøs webudvikling så tjek http://justworks.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Neua

Umiddelbart, er jeg bange for at I får rigtigt svært ved at få folk til at se hvorfor man skulle købe jeres produkt i forhold til et gratis WordPress, Joomla, Drupal etc. ud fra hvad du skriver er det svært at se en unik fordel for kunden.

De eneste jeg kender der har succes, med lignende modeller er ScandiaWeb og DanaWeb, som begge er massivt aggressive til opsøgende salg. Medmindre I adopterer samme strategi, vil jeg tro at det bliver en dødssejler!

Fra Tygelsjö
Tilmeldt 5. May 07
Fra  Justworks ApS Skrevet kl. 00:22

Hej Peter,

Som det ser ud nu konverterer vi 3 ud af 10 kunder vi får fra open source løsninger, som de har fået produceret hos en freelancer eller enkeltmandsvirksomhed billigt. Og nu hvor de gerne vil viderer er de strandet.

Typisk kan de ikke længere få fat i personen, eller personen har kun kompetencer til at sætte et wp site op, men når de så finder ud af de gerne vil have en shop, eller et eller andet specielt modul eller mulighed de har fundet på over morgen kaffen, så kan udvikleren ikke finde ud af det og så står de med en billig løsning som de ikke kan vokse i.

Desuden konverterer vi en del kunder fordi de har manglet support, og fordi udvikleren har solgt sitet meget billigt og lavet et hit and run - hvor vi satser på det lange kundeforløb.

Vores cms kører sites lige fra Otteruphotel.dk, Gourmetcoffee.dk til Radio100.dk, Connery.dk osv. - så det er fuld skalerbart, og vi har rigtig mange moduler at lege med.

Det er naturligvis nok ikke det, eller måske er det netop dét? Som er argumentet for at kunden skal vælge os fremfor en wp løsning.

Det vi er i tvivl om er egentlig om folk kan se fordelen i at vælge den type måde at købe sit site på eller om folk hellere vil betale en højere éngangs pris og så selv eje deres kode...

Er du drengerøv så tjek http://connery.dk ud | Leder du efter seriøs webudvikling så tjek http://justworks.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:05

ja jeg mødte en del freelancer der ikke finde ud ad lave og rette i wordpreess , lige nu kender jeg ikke mange jeg der kan der videre udvikle en wordpress side der kender jeg nok kun dem her  http://www.ktj-media.dk/ og http://webcoders.dk/ ja mange tror på alle wordpress joomla folk med mere kan levere og lige hvem af alle de andre der sikkert også kan finde ud ad det er svært at finde ud ad når man leder efter en webmaster for et er sikkert der findes mange gode udvikler der helt sikkert  kan finde ud ad at rette i koderne 

det er altid en fordel selv eje det hele , men vis i er dygtige lige som de 2 andre nævnte og kan udvikle gode sider der kan udvikles wordpress med mere ville det være bedste at tilbyde det , det er altid svært at bevise man kan finde ud ad  ,man skal have bevist det flere gange man kan levere varen .

de fleste vil gerne have sit eget og gid der fandtes et højere tal gode udvikler så man kunne få sit eget , kunne i klare at levere solide løsninger som nogle af de dygtigst udvikler gør , kunne jeg se en stor fremtid for jer, for de er en mangle vare 

ved de abonnent aftaler det er folk ikke meget for , jeg tror i skal køre yderste aggressive frem , hvor har nogle ansat til at sælge hjemmesider med telesalg de 2 nævnte dette koncept er lykkes for køre yderste aggressive frem 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Tygelsjö
Tilmeldt 5. May 07
Fra  Justworks ApS Skrevet kl. 12:58

Nu siger du folk ikke er glade for abonnement aftaler ? - Mener du dermed en høj pris for at købe sitet er bedre end gratis og 379,- /md.?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:35

Neua:

Nu siger du folk ikke er glade for abonnement aftaler ? - Mener du dermed en høj pris for at købe sitet er bedre end gratis og 379,- /md.?

de flest iværksættere ser ikke kun år ud i tiden med tænker 10 år eller mere frem i tiden

man er ikke motiveret til at holde omkostninger  nede og lære selv ved abonnent aftale for har denne faste udgift og man betaler , derved vis jeg lære skal jeg bruge lidt tid ekstra måske nogle timer , men man er dovne nu kan bare ringe ved det mindste problem og ved ikke prøve frem husker man mindre sine fejl og må konstant ringe , det giver minus dig prisen er jo med support og skandiaweb og danaweb er dyrere end sådan lige dine priser men tro mig du bliver overrasket vis noget er gratis at ringe op , så ringer folk mere op

vis noget koster kroner at ringe op ringer folk mindre op , for nu koster support kroner og folk forventer da hjælp i alle leder og kanter ellers køber de jo ikke sådan en side , grunden folk køber de gider ikke og det kan blive hårdt for dig 

du ved udmærket reelt er det bare et lån på afbetaling du tilbyder du siger det bare med andre ord , derfor må man regne på om du kan betale sig at låne pengene af dig eller selv de dyrere låne kort lån som næsten alle kan få desuden kan de renter trækkes fra i skat det kan dine renter ikke jeg låner 30.000 kroner skal beregne du kan få et ekspresse lån 16% du betaler 755 kroner uden sikkerhed over 72 måneder og du kan låne billigere kroner vis du går i banken og har en god økonomi , det er ren købmands regnskab 

derved simpelt og enkelt du tilbyder lån penge ud andet er det ikke , vis jeg kan trækken dine rente udgifter fra i mit lån hos dig kunne det måske blive en anden beregnings grundlag jeg kunne lave 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Neua

Neua:
Som det ser ud nu konverterer vi 3 ud af 10 kunder vi får fra open source løsninger, som de har fået produceret hos en freelancer eller enkeltmandsvirksomhed billigt. Og nu hvor de gerne vil viderer er de strandet.

Men det er jo deres tidligere leverandørs skyld, og ikke som sådan platformenes problem. Som Michael nævner findes der rigeligt kompetente leverandører på stortset alle platforme.
Faktisk vil kunden typisk være ringere stillet på jeres platform. i tilfælde af falit end på en mere udbredt platform.

Neua:
Desuden konverterer vi en del kunder fordi de har manglet support, og fordi udvikleren har solgt sitet meget billigt og lavet et hit and run - hvor vi satser på det lange kundeforløb.

Der er en del, der leverer support på Wordpress, Drupal etc. så det er næppe et argument.

Neua:
Vores cms kører sites lige fra Otteruphotel.dk, Gourmetcoffee.dk til Radio100.dk, Connery.dk osv. - så det er fuld skalerbart, og vi har rigtig mange moduler at lege med.

Som du selv skriver, så er det næppe et afgørende parameter for kunden. Men hvis det var, så er der jo også lavet WordPress, Joomla og Drupal løsninger der trækker væsentligt mere end de sites i nævner.

Neua:
Det vi er i tvivl om er egentlig om folk kan se fordelen i at vælge den type måde at købe sit site på eller om folk hellere vil betale en højere éngangs pris og så selv eje deres kode...

Som sagt, er det svært at finde et eneste reelt argument for at kunden skulle købe jeres løsning. Uden at være sikker, ville jeg også tro at kunden valgte jer mere end de valgte jeres CMS. Jeres ting ser rigtigt godt ud, og jeg er sikker på at I har glade kunder, men i min vurderer er det mere på trods af jeres system end på grund af det.

Der er selvfølgeligt mange udviklere som i starten har svære ved at mestre en platform, end de har ved at bygge en ny, men hvis man giver det en chance kan næsten alle komme over denne hurdle.

Men det var alle de kedelige grunde, den mest afgørende grund for jer, er nok at Open Source bare er guf når man sælger timer. Når kunden selv ejer kildekoden og endda har fået den gratis, så er der kun en til at betale, nemlig kunden. Så man kan bonne for alt, hacker angreb, fejl i grundsystemet, hvis tingene driller og det viser at noget tager rigtigt lang tid, det hele.

Jeg ved hvad jeg taler om for vi har nemlig også vores egen Planform (CloudSprout) og laver samtidigt konsulent ydelser. Vores platform, er lidt speciel når det kommer til hvor hurtigt man kan bygge ting, men resultatet er klart, vi tjener cirka 4 gange mere på en Open Source løsning, og kunderne er glade.

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 01:20

Neua:

Kunne godt tænke mig at vide hvad du kalder en høj pris ? Rigtig mange selskaber tager 3995,- til 6995 for at designe en fin hjemmeside, hvor jeres ide med at man binder sig for 24 mdr a´379
(379*24=9096,-). Så på sigt er det da langt billiger at købe en hjemmeside end at benytte jeres løsning. 

Danaweb/ Skandiaweb / Danhost levere jo samme ydelser så det bliver nok svært at skaffe kunder. Prøv at søg her på Amino og du vil finde indtil flere indlæg fra folk der har benyttet den slags ydelser som i vil levere, hvor de er mildest talt meget utilfreds. 

Fra Tygelsjö
Tilmeldt 5. May 07
Fra  Justworks ApS Skrevet kl. 19:53

Hej Alle

Beklager den lange svar tid... 

Vi har nu afprøvet konceptet og det går umiddelbart okay og vi har landet vores første 10 kunder. Vi har i stedet for at binde kunderne 24 måneder bundet dem i 12.

Det er helt klart at prisen over en længere periode bliver dyrere end at købe et website til 4-10.000 kr. nu, men jeg har en stor tiltro til at de kunder vi sigter på gerne vil have det løbende kundeforhold, og de løbende opdateringer vi foretager i systemet, som er baseret på en samlet kerne, hvorfor der hele tiden kommer nye funktioner til.

Det er nok et temperamentsspørgsmål hvad man vælger. Der kan jo også være virksomheder, som er helt nystartede og tænker, at det er bedre at få beløbet spredt ud over en længere periode, fremfor at smide det hele nu og her - og så har de jo muligheden for, at trække stikket efter 12 måneder, hvis det ikke hang sammen. Desuden fakturerer vi kun kvartalsmæssigt i de efterfølgende år.

Nu må vi se, tak for jeres feedbacks. Nu er vi sprunget ud i det og så må det jo briste eller bære!! :) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)