Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skilte - Egen maskine eller køb hos forhandler?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal evt. til at bruge en masse skilte med folietryk. Jeg er ovre i tanken om skilte i plast med gul folie og sort tekst + logo.

Plastpladerne behøver ikke at være svære at få fat i. (Er der tilfældigvis nogen der kender en god forhandler?)

Men produktion af folie+tekst kan godt løbe op. Kan det overhovedet betale sig at indkøbe hos en skiltemager, eller vil det være økonomisk mest fornuftigt at investere i en skæreplotter? (Igen - nogen der kender en god forhandler af brugte maskiner?)

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 133
Fra  Idé-Sign Skilte & Solafskærmning Skrevet kl. 17:16

Hej Brian,

Det koster ikke nær så meget som du tror.... Du parkerer jo tit lige i min baghave. Hvorfor sender du mig ikke lige en mail med hvad det er du skal bruge, så finder vi da en pris :-)

info snabela ide-sign.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19

Hvis du alligevel skal have det sat på nye plastplader hvorfor så ikke et helt tryk i stedet for at udskære?

Du er naturligvis også velkommen til at skrive til mig for forslag/priser

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 17:29

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Hvis du alligevel skal have det sat på nye plastplader hvorfor så ikke et helt tryk i stedet for at udskære?

Det kan godt være jeg tager fejl med hvad en skæreplotter kan, men jeg tænkte også på at lave det i helt tryk.

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32

Brian Ph.:

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Det kan godt være jeg tager fejl med hvad en skæreplotter kan, men jeg tænkte også på at lave det i helt tryk.

Med mindre du skal lave mange løbende kan jeg dårligt forestille mig, at det kan betale sig at investere selv...Det er jeg i hvert fald nået frem til - selvom jeg faktisk sælger mange m2 løbende...

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 17:55

Jeg håber selvfølgelig på at komme til at sende mange skilte afsted, men det afhænger selvfølgelig at mine egne salgsevner.

Hvad skal man op i af antal før egen investering kan betale sig?

Jeg forventer at skulle have ca. 10 skabeloner liggende til fast bestilling.

Venligst

Brian Phillip

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 133
Fra  Idé-Sign Skilte & Solafskærmning Skrevet kl. 18:10

Nu kan jeg stadig ikke helt gennemskue om du skal lave print eller skærefolie. En skæreplotter kan skære tekst/logo ud i farvet folie. En storformatprinter kan  - tjaa printe - på selvklæbende folie.

Du skal også huske at tænke på den plads sådan en maskine tager, du skal måske også have en laminator hvis det er til print (afhængigt af hvad formålet og levetiden skal være), du skal have printet lagt over på pladerne (med mindre du køber un UV-printer til nogle hundrede tusinde), o.s.v. Der er også foliens / printmediets levetid. Hvis du ikke har flow nok kan du komme til at smide dyre materialer ud.

Strømforbrug, forbrugsvarer, service af maskinen, reservedele o.s.v. 

Hvis du forventer at kunne sælge dem, kan du ved at tage f. eks. 10 styk af hver skilt hjem ad gangen få favorable priser. Du kan også vælge at bestille dem ved f. eks. os, og få dem sendt direkte til kunden. Mindre arbejde og fragtomkostninger til dig = større fortjeneste.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16

Hej Brian

Der findes mange måder at lave sådanne skilte på.

Nogle af de ting, som man skal gøre sig klart, før start af noget, er om det skal hænge udendørs eller indendørs.

Hvor detaljeret det er. Det vil sige er der mange fine detaljer, så vil en skæreplotter have problemer med det.

Nu nævner du kun logo, som logo, og det er nok her det store problem ligger, for er det i en farve, eller flere. Og er det meget småt osv.

Så kan man evt købe printede folier, der er lamineret. De er ikke så kant skarbe som fx udskåret folie, men tilgengæld kan man komme højt op i opløsning. Og som eksembler kan fx se alle de streamer der sidder på biler.

En tredje mulighed er at få det silketrykt(serigrafi tryk), hvor man trykker direkte på pladen.

Med valg af plast, så er det billigste man kan få finger i nok polystyren, det er en stiv plast, som kun egner sig til indørs brug, til udendørs vil den falme, og kan nedbrydes af vind og vejr.

andre alternativer er PVC, som typisk er det man bruger udendørs, det er dyrer, og fås i både blank og mat. Og typisk med beskyttelses folie sådan at det er minimalt ridset når man modtager råpladerne.  Et andet materiale er så opskummet pvc, det har en nubret overflade, og består af en del luft, som gør at det pr tykkelse ikke er så tungt, og typist er det også et billigt valg.

Skal det være eksklusivt, så kan man gå over i akryl matetialerne, hvor man kan få højglans materialer. Gennem farvede, transparente osv. De har generalt en høj holdbarhed.

Jeg kender en lille plast virksomhed, hvor de tit har nogle ting liggende, og ellers bestiller de hjem, her kan man bestille pladerne i måd, afrettet osv.

Ellers kan du kontakte vink, Rias eller nordisk plast. Men det er mere ved større kvantumer at det kan svare sig.

/Kenneth

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:32

Alle der vil have en detaljeret forklaring og en mail med et eksempel på et skilt, skal lige sende en PM med deres mailadresse.

Jeg vil meget gerne høre nogle priseksempler fra et par udbydere.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 14:37

Tak til de tilmeldte... I skulle gerne have modtaget en mail nu

Venligst

Brian Phillip

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)