Hej Kim,
Nu får du dit livs tip... KLAR?
Glem Kaospiloterne - det er en meget fin uddannelse, men den kræver erhvervserfaring, gerne tidligere uddannelse, og den er, såvidt jeg ved, ikke fokuseret på praktisk produktudvikling, som er en stor del af iværksætteri (hvis du vil være en innovativ iværksætter). Jeg søgte den selv i en alder af 22-23, men kom ikke ind - og heldigvis for det, for jeg fandt noget meget bedre et år efter.
Du skal på Business Development Engineer-studiet i Herning (Aarhus Universitet). Det er det eneste sted i Danmark, som har praktisk fokus på iværksætteri, og det er en diplomingeniøruddannelse (prof.bachelor). Her kan du starte virksomhed op som en del af dit studie, og du får undervisning i forretningsudvikling, produktudvikling, teamarbejde, personlig kompetence m.m.
De andre universiter har da lidt fokus på iværksætteri, men du finder det ikke i samme tilstand som på Business Development Engineer. Uddannelsen er ikke særlig kendt, fordi den ligger i Herning.
Den er klart værd at flytte til Herning for (eller til Aarhus og så pendle til Herning - der gør nogle). Jeg flyttede selv fra Sønderjylland til Herning for at tage uddannelsen, og læste også op på fysik, kemi og matematik i et år inden (kom med HHx-uddannelse). Jeg har aldrig fortrudt det, og kan kun anbefale den til alle, som mener det seriøst med iværksætteri. Idag er jeg på orlov fra uddannelsen, fordi min studievirksomhed tager al min tid. I min mening, er mange andre institutioner gode til snakke og snakke og læse bøger om iværksætteri (teoretisk) og afsætter ikke skoletid til iværksætteri. På BDE tager de det alvorligt, og det er også tydeligt, bl.a. idet skoletiden er fra 8-16 hver dag.
http://studieinfo.au.dk/uddannelsen.cfm?navigation=introduktion&fag=4540&type=bachelor&overskrift=Introduktion
Rigtig meget held og lykke! :)