Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger uddannelse indenfor iværksætteri

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes du skal kigge på Steve Blank's kursus på Stanford, jeg ville faktisk tro at det er verdens bedste iværksætter uddannelse.

Jeg prøvede du kan se mere om kurset her: http://www.stanford.edu/group/e245/cgi-bin/2011/wp-content/uploads/2010/12/e245-syllabus-rev12.pdf

Det er et online kursus og det er gratis!

Der har været en omtale så på google kan du finde afsluttende præsentationer og video forelæsninger:

http://www.google.dk/#hl=da&sclient=psy-ab&q=steve+blank+stanford+course&oq=steve+blank+stanford+course&aq=f&aqi=g-L1&aql=&gs_sm=3&gs_upl=205l7910l0l8309l25l17l3l5l6l0l123l1287l16.1l25l0&gs_l=hp.3..0i19.205l7910l0l8309l25l17l3l5l6l0l123l1287l16j1l25l0&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=37b80b7cdf246a54&biw=1371&bih=938

Steve er ikke hvem som helst, jeg mener han er serie iværksætter og nok millardær i danske kroner.

Med Steve's kursus gennemført, er jeg sikker på at dine chancer for succes er mange gange større.

Kurset er iøvrigt lavet, så man laver et startup under kurset.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej 

hvad med at læse noget marketing og mannagement?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 23:24

parterapeuten:

Hej 

Kan du uddybe hvad der vil høre under marketing og management?

Lundsby - Super fedt. Hvor lang tid tog det dig at komme igennem det? Det virke rigtig interessant.

Vil det være muligt at få feedback og lign? 

Kan du forklare mere om selve forløbet?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:33

parterapeuten:

Traditionel marketing og management er fine og vigtige disipliner. Men det teori-apparat der er omkring dem, er mest for etablerede virksomheder og kendte markeder.

Det er der Steve Blank's kursus, er lidt anderledes, for det fortæller hvad du skal gøre lige du har fået en ide. Hvordan du forfiner den, sikre dig den har berigtigelse etc. det gøres igennem fancy termer såsom: customer development, product/market fit, value proposition etc. alle dækker og nogle kraftfulde værktøjer for hvordan man kommer fra ide til virksomhed.

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 23:39

Lyder ligesom det jeg har ledt efter.

Men da du tog kurset, fik du så feedback og samtaler med andre om det?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:56

Hej Kim

Jeg har ikke selv taget kurset, jeg har bare hørt Steve fortælle om det. Vi var nogle danske iværksætter der var blevet inviteret til hans private hjem. Tro mig han ved hvad han taler om!
Jeg har selvfølgeligt selv læst op på hvad han og et par andre har skrevet om emnet.

Der er ikke feedback og samtaler med i gratis kurset, så jeg ville foreslå dig at finde andre online der tager kurset og sparre med dem. Eller måske hvis de der Kaospiloter var rigtigt kvikke, så kunne de måske lave noget omkring det.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:27

Hej Kim,

Nu får du dit livs tip... KLAR?

Glem Kaospiloterne - det er en meget fin uddannelse, men den kræver erhvervserfaring, gerne tidligere uddannelse, og den er, såvidt jeg ved, ikke fokuseret på praktisk produktudvikling, som er en stor del af iværksætteri (hvis du vil være en innovativ iværksætter). Jeg søgte den selv i en alder af 22-23, men kom ikke ind - og heldigvis for det, for jeg fandt noget meget bedre et år efter.

Du skal på Business Development Engineer-studiet i Herning (Aarhus Universitet). Det er det eneste sted i Danmark, som har praktisk fokus på iværksætteri, og det er en diplomingeniøruddannelse (prof.bachelor). Her kan du starte virksomhed op som en del af dit studie, og du får undervisning i forretningsudvikling, produktudvikling, teamarbejde, personlig kompetence m.m.

De andre universiter har da lidt fokus på iværksætteri, men du finder det ikke i samme tilstand som på Business Development Engineer. Uddannelsen er ikke særlig kendt, fordi den ligger i Herning.

Den er klart værd at flytte til Herning for (eller til Aarhus og så pendle til Herning - der gør nogle). Jeg flyttede selv fra Sønderjylland til Herning for at tage uddannelsen, og læste også op på fysik, kemi og matematik i et år inden (kom med HHx-uddannelse). Jeg har aldrig fortrudt det, og kan kun anbefale den til alle, som mener det seriøst med iværksætteri. Idag er jeg på orlov fra uddannelsen, fordi min studievirksomhed tager al min tid. I min mening, er mange andre institutioner gode til snakke og snakke og læse bøger om iværksætteri (teoretisk) og afsætter ikke skoletid til iværksætteri. På BDE tager de det alvorligt, og det er også tydeligt, bl.a. idet skoletiden er fra 8-16 hver dag.

http://studieinfo.au.dk/uddannelsen.cfm?navigation=introduktion&fag=4540&type=bachelor&overskrift=Introduktion

Rigtig meget held og lykke! :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:20

parterapeuten:

Det er fint med kaospilot uddannelser... men det er en af skolerne som kan fortælle dig om hvordan du kan blive iværksætter men jeg holder stadig fast i min teori at enten har man det i sig eller så har man det ikke, ideeer , initiativer drive skal være der.. du kan ikke læse dig frem til disse følelser og ideer.. desværre....

Nej, KaosPiloterne handler ikke om at fortælle dig, hvordan du bliver iværksætter. Det er netop ikke et kursus eller foredrag. KaosPiloterne er en kultur, som fremelsker og dyrker iværksætteri, kreativitet, innovation og lederskab. Derfor er kernen, at man ikke behøver at have det i sig - at være iværksætter. Vores både erfaringer og forskning peger netop på, at alle har denne evne - og den kan styrkes og udvikles. En mere grundlæggende ting, man skal være i besiddelse af, er kreativitet, men det er en helt anden diskussion.

Se mit nye website her

Fra Århus
Tilmeldt 9. Mar 12
Skrevet kl. 13:21

Manageren:

Jeg vidste ikke at jeg havde mulighed for at blive kaospilot...  

Sidder nu og kigger på uddannelsen:) 

Du må sige til, hvis du har brug for mere info :-)

Se mit nye website her

Fra Århus
Tilmeldt 9. Mar 12
Skrevet kl. 13:25
Gennemsnit 4.0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

parterapeuten:

Traditionel marketing og management er fine og vigtige disipliner. Men det teori-apparat der er omkring dem, er mest for etablerede virksomheder og kendte markeder.

Det er der Steve Blank's kursus, er lidt anderledes, for det fortæller hvad du skal gøre lige du har fået en ide. Hvordan du forfiner den, sikre dig den har berigtigelse etc. det gøres igennem fancy termer såsom: customer development, product/market fit, value proposition etc. alle dækker og nogle kraftfulde værktøjer for hvordan man kommer fra ide til virksomhed.

Tillad mig at henvise til to links fra det anerkendte magasin FastCompany.com:

1) Den gamle af dem. Men pointen er den samme: "Forget Harvard - KP is the future

2) En artikel fra 2012 hvor verdens 10 bedste iværksætter-uddannelser kåres. KaosPiloterne er igen iblandt disse.

Og ja - det kan lyde som selvtilfredshed og arrogance, men er det bestemt ikke. Blot synes jeg, det er vigtigt i denne diskussion af få noget forskning og viden på banen, så vi ikke blot gætter på, hvad der mon er bedst. Giver det mening?

Se mit nye website her

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)