Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger uddannelse indenfor iværksætteri

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

parterapeuten:

Hej

Ja men du kan ikke blive uddannet til iværksætter, så vidt jeg evd så det er noget man har i sig eller ej.

Men du kan få kurser i hvordan man driver en virksomhed, hvordan man fører sine ideer ud i livet osv.

Jeg bla.a afholder kurser som emne event planlægger bryllupsarrangør, kontra iværksætter, du kan se på min hjemmeside

www.weddingdeluxe.dk

Ellers er der en masse iværksætter kurser på Fof og Aof osv osv..

K.h Lina

Kære Lina. Jeg er ikke enig med dig i, at man ikke kan blive uddannet iværksætter. Faktisk har KaosPiloterne over 20 års erfaring i, hvordan man gør - med dokumenterede resultater :-)
Helt grundlæggende har vi alle evnen til at blive iværksættere. Det handler om at bruge de ressourcer og kompetencer, som den enkelte rummer - og så lære nogle metodikker og redskaber til, hvordan man gør. 

Se mit nye website her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:05

Jonathan Løw:
Kære Lina. Jeg er ikke enig med dig i, at man ikke kan blive uddannet iværksætter. Faktisk har KaosPiloterne over 20 års erfaring i, hvordan man gør - med dokumenterede resultater :-)
Helt grundlæggende har vi alle evnen til at blive iværksættere. Det handler om at bruge de ressourcer og kompetencer, som den enkelte rummer - og så lære nogle metodikker og redskaber til, hvordan man gør. 

Yes

Og ved at frekventere KaosPiloterne kan man også blive kulturminister (nuværende)

Så jo - ? konceptet KaosPiloterne er gode rollemodeller for, at netop deres uddannelse har medført meget for mange, der også er kommet i spidsen indenfor diverse områder. De fik også i begyndelsen for snart mange år siden mange "høvl" og megen skepsis blev de mødt med.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 10:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har går på iværksætterlinjen som markedsføringsøkonom og det har været spild. 

Den bedste uddannelse jeg har kommer fra at prøve sig frem, Amino, TED, internettet og ikke mindst Thorborg.tv 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:19

Manageren:

Jeg har går på iværksætterlinjen som markedsføringsøkonom og det har været spild. 

Den bedste uddannelse jeg har kommer fra at prøve sig frem, Amino, TED, internettet og ikke mindst Thorborg.tv 

Du påpeger noget vigtigt - hele mindsettet bag "Learning by doing". Gode iværksættere fejler og så fejler de igen - og dem, der får succes, er de, som kan omsætte deres learning til de rette modeller - og replikere disse igen og igen.

Det er bl.a. dette mindset, vi arbejder med hos KaosPiloterne. Jeg vil gerne udfordre, at man kan lære tilstrækkeligt ved at se TED Talks, Amino debatter etc. For mig at se mangler hele den personlige udvikling, hvor man sammen med andre integrerer denne viden og også finder sig selv som iværksætter/leder. Faren ved udelukkende at modtage viden gennem kanaler som de nævnte er, at man ikke får sat den på spil i samspillet med andre kreative, entreprenante typer. Det er netop den slags erfaringer, vi bygger på hos KaosPiloterne og som gør, at 40% af vores studerende starter egen virksomhed og lykkes hermed.

Jeg vil ikke tale dårligt om iværksætterlinjen som markedsføringsøkonom, da jeg ikke kender den i dybden. Men jeg håber, at uddannelses-stederne vil begynde at bruge hinanden noget mere. Eksempelvis i forhold til hvilke metodikker og indlæringsmetoder, der rent faktisk virker for unge med det rette drive.

Må jeg spørge, hvorfor du vælgte iværksætterlinjen frem for eksempelvis KaosPiloterne?

Se mit nye website her

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 10:25

Super fedt med svarene.

Jeg har fået kigget lidt ved siden af tråden selv og der er masser muligheder synes jeg. Jeg har været inde på Probana.com og læse om http://probana.com/dip.asp som jeg synes lyder helt vild spændende. Noget der har et input omkring den?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:19

Manageren:

Yes

Ja desværre er meget teori "spild" af tid.

Det er vel også derfor begrebet "indkapsel træning" opstod ?

Prøve sig frem (små spring) er ikke og foragte og kombinere dette med sine efterhånden "indtjente" erfaringer er en god kombination.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:13

Jonathan Løw:

Manageren:

Du påpeger noget vigtigt - hele mindsettet bag "Learning by doing". Gode iværksættere fejler og så fejler de igen - og dem, der får succes, er de, som kan omsætte deres learning til de rette modeller - og replikere disse igen og igen.

Det er bl.a. dette mindset, vi arbejder med hos KaosPiloterne. Jeg vil gerne udfordre, at man kan lære tilstrækkeligt ved at se TED Talks, Amino debatter etc. For mig at se mangler hele den personlige udvikling, hvor man sammen med andre integrerer denne viden og også finder sig selv som iværksætter/leder. Faren ved udelukkende at modtage viden gennem kanaler som de nævnte er, at man ikke får sat den på spil i samspillet med andre kreative, entreprenante typer. Det er netop den slags erfaringer, vi bygger på hos KaosPiloterne og som gør, at 40% af vores studerende starter egen virksomhed og lykkes hermed.

Jeg vil ikke tale dårligt om iværksætterlinjen som markedsføringsøkonom, da jeg ikke kender den i dybden. Men jeg håber, at uddannelses-stederne vil begynde at bruge hinanden noget mere. Eksempelvis i forhold til hvilke metodikker og indlæringsmetoder, der rent faktisk virker for unge med det rette drive.

Må jeg spørge, hvorfor du vælgte iværksætterlinjen frem for eksempelvis KaosPiloterne?

Jeg vidste ikke at jeg havde mulighed for at blive kaospilot...  

Sidder nu og kigger på uddannelsen:) 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Det er fint med kaospilot uddannelser... men det er en af skolerne som kan fortælle dig om hvordan du kan blive iværksætter men jeg holder stadig fast i min teori at enten har man det i sig eller så har man det ikke, ideeer , initiativer drive skal være der.. du kan ikke læse dig frem til disse følelser og ideer.. desværre....

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Kimros1:

Super fedt med svarene.

Jeg har fået kigget lidt ved siden af tråden selv og der er masser muligheder synes jeg. Jeg har været inde på Probana.com og læse om http://probana.com/dip.asp som jeg synes lyder helt vild spændende. Noget der har et input omkring den?

JA det er igen kurser, vi alle sammen kan oprette en masse kurser, men spørgsmålet er hvad vil du?

Vil du lære noget teori? Så er det billigere at gøre det på handels skolen.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 19:50

Ja men det skal være noget mere specifikt. Jeg gider ikke lære om forsikringsbranchen og derefter bankværdenen og statistik og sådan.. Jeg vil lære af noget som jeg kan bruge!

Noget med ledelse innovation, produktudviklling og lign.

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)