Jeg regnede bestemt heller ikke med at nogen ville betale mine lærepenge. :) Grunden til at jeg overvejer at sælge, er fordi jeg skal til at læse igen og frygter derfor, at jeg ikke har tid til min shop.
Jeg kan bevise en pæn omsætning taget i betragtning at den kun har været live en måned. Jeg kan bevise at shoppen er professionel, gennemtænkt, effektiv, brugervenlig og ligger på første side på Google på mine søgeord. Det er blandt andet disse detaljer, som jeg mener, at jeg kan sætte en pris på. Men hvordan værdisættelse jeg det? :)
Jeg er godt klar over forskellen på omsætning og overskud. Jeg er dog overrasket over, hvis det er en grundregel. Hvad hvis man har har en billig wordpressshop frem for en dyr dandomainshop. Er der slet ikke forskel her, når den nye ejer også vil modtage de servicegoder en dandomainshop og designerne dertil byder?
Den nye ejer ville også modtage al markedsføringsmateriel, skabeloner til tryk, visitkort osv. Alt dette har jo også en værdi.(?)
I første omgang ville jeg sige mine omkostninger for design og opsætning af shoppen plus de resterende måneders løbende udgifter inden næste betaling. (jeg har betalt et år frem) Jeg ville også tillægge lidt ekstra for al det arbejde, jeg har lagt i den. Trods utallige timer, jeg har brugt på at sætte den op, vil dette ikke blive et højt beløb. Jeg skal lige regne på det, før jeg kan give et præcist beløb.
Men jeg startede denne tråd, for at høre om der var andre ting, jeg skulle værdisætte efter. Nu ved jeg, at flere nævner omsætning. Grunden til at jeg ikke værdisætter efter dette er fordi at shoppen blot har kørt en måned. Den har omsat for omkring 10.000 allerede og antallet af ordre er selvfølgelig stigende.
Jo selvfølgelig. Så snart jeg kommer hjem, kan jeg sende dig et bevis på salg. :)