Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af koncept?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminorer,

Kan det lade sig gøre at sælge sit koncept til stor fortjeneste hvis man ved det er det værd for køberne?

Og i så fald hvordan sælger jeg et koncept uden at røbe det?

Har mange mange virkelig gode ideer, men det kniber med at få dem startet op og få det finansieret...

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 17:22

Lav/opret prototyper af dit/dine koncepter.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:25

Så ville jeg jo røbe mit koncept? Og så ligger det vel lige for til at snuppe ideen?

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 17:25

Hej Jack

Det kan være lidt svært at rådgive ud fra det du skriver, men jeg tænker at jeg vil tage fat i en advokat hvis du mener du har nogle helt særlige idéer, som evt. kræver at du får registreret den niche, så ingen andre stjæler idéen fra dig. Der findes et utal af eksempler på nogle som har foreslået et produkt til en potentiel køber og så har denne selv sat det i produktion efterfølgende, så en advokat kan være en god idé.

Det kan også være du skal have fat i en virksomhedsmægler som vil kunne præsentere din idé for potentielle investorer. Disse vil således skulle underskrive en aftale om ikke at misbruge den info som de får når man går dybere ind i tingene. Virksomhedsmægleren som der med sælger idéen på vegne af dig vil så lave et anonymt oplæg omkring din virksomhed/idé så folk bliver sultne uden at vide hvad præcist det er, men disse mæglere skal jo have en stor sum penge for det, så du skal jo være sikker på at idéen kan sælges for en anseelig sum.

Håber det hjalp dig lidt videre...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34

Mange tak,

Det hjalp da lidt!...

Det er bare svært når man står som virkelig kreativ 15 årrig og hverken har penge til bu eller bæ...
Så er det bare træls og vide man har en ide der kan tjene mange mange millioner! Og så vide man ikke kan få det startet op før en anden er kommet på den samme unikke ide...

Hvordan får man fat i en advokat og hvad ligger prisklassen i?

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 17:42

Hej Jack.

Hvis du er så sikker på at den er millioner af kroner værd, hvad med at løfte sløret for dine forældre og så smut i banken og se på finanseringen?

Hvis det er så sikkert som amen i kirken at det er en milliongevinst, så plejer bankerne ikke at holde tilbage :)

Go vind..

// Daniel Poulsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44

En ting er at overbevise en bank...

En anden ting er at overtale mor og far... ;)

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Skrevet kl. 17:45

Jamen hvis den er så unik burde det ikke være et problem?

Eller har du måske en bekendt som kunne hjælpe dig? (kræver selfølgelig at han er over 18)

Fætter, kammerat eller bror?

// Daniel Poulsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49

Hmm...

Jeg ved det er en meget stor sum det ville koste at få udarbejdet det ene koncept, jeg ved også det ville blive brugt verden over og ville promovere sig selv på 10 minutter...

Vi snakker om en ide der siger farvel til underholdning som vi kender det! Farvel Tetris, Angry Birds, WordFeud og jeg skal komme efter dig skal jeg!

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Skrevet kl. 17:53

Har lige sendt dig en PM.

// Daniel Poulsen

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)