Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af koncept?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack

Den eneste sikre måde at beskytte et koncept på er at undersøge om det kan patenteres,

varemærkebeskyttes, designbeskyttes.

Kan det ikke det, gælder det om at blive first mover.

Advokatpriserne vil typisk ligge på fx 1.500 + moms som jeg selv debiterer og opefter.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21

Hej Jacob,

Hvordan får man købt en patent? Og hvad ville det koste ca.?

Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:51

Advokat Jacob Berner Rue:

Den eneste sikre måde at beskytte et koncept på er at undersøge om det kan patenteres,

varemærkebeskyttes, designbeskyttes.

Hvordan det har du eksempler på koncepter som er patanteret, designbeskyttet eller varemærkebeskyttet??

Har nemlig selv et koncept vi går og fifler med som vil være noget anderledes end det der findes i dag

men igen det er sammensat af allerede kendte begreber og former for handle bare i et nyt mix!!

Lars

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:57

Den bedste måde er aldrig nogensinde at fortælle om din ide til nogen. ALDRIG!

Tilgengæld for du den aldrig solgt ej heller vurderet af andre mennesker, om den rent faktisk er god nok til salg

Var jeg dig, ville jeg tage fat i en du kan betro dig til, som evt. er selvstændig eller har nogle gode kontakter.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 19:28

Hej Jack,

Nu skal du først tænke over om du har defineret konceptet i detaljer, hvis du bare går rundt med en løs idé kan du ikke bruge det til noget. Prøv at udvikle dit koncept så meget som overhovedet muligt (hvis du ikke allerede har gjort det), få nogle du virkelig stoler på (evt. familie til at komme med forslag og idéer eller lad dem spørge ind til det). Lad din idé modnes. Når du føler dit koncept er tilstrækkelig modent, vil jeg foreslå at du kontakter nogle fra "Væksthus"

Linkshttp://www.startvaekst.dk/vhhr.dk/beskyt-din-viden

http://www.startvaekst.dk/raadgiverboersen.dk/forside/0/1010

Held og lykke med projektet,

Hav en god aften,

Asger 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 19:30

Drop hemmelighedskræmmeriet og se at komme ud over stepperne i en vis fart. Snak med en masse mennesker, og få en masse erfaringer. At være hemmelighedsfuld omkring sin ide kan ikke betale sig, og det er næsten aldrig ideen der er noget værd, men hvordan man fører den ud i verden.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34

Der er jeg så meget uenig med dig, uden at kan sige du ikke har ret...

Jeg ved bare det her koncept det er virkelig guld værd... Får jeg det startet op og ført ud ville jeg kunne sælge det om et par år og slappe af resten af mit liv...

Jeg har læst om mange der har fået "røvet" deres koncept ved sådan noget... Og ønsker ikke at miste det her koncept!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45

Hej Asger,

Mange tak for det det var en stor hjælp! Nu har jeg gået og skrevet ideer og tags osv ned for det i et lille årstid ..

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 19:47

Og det er super hvis du virkelig har det, men hvis ikke du har styr på din eksekvering af ideen, så kan ideen nok være noget så god, men ikke noget som helst værd... Så find en eller flere partnere, evt. en mentor, og få dem til at komme med noget realistisk input. Tag evt. kontakt til det lokale erhvervscenter/innovationscenter mv. og få noget kvalificeret input, eller få dem til at henvise til nogle der kan hjælpe dig videre.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)