Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til udvidet selvangivelse!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino!

Jeg oprettede et eneltmandsfirma i september sidste år, og skal nu for første gang udfylde min udvidet selvangivelse. Jeg har et par ting jeg er lidt i tvivl om, så håber der er nogen der kan hjælpe mig!

Da jeg først startede i september har der ikke været meget trafik i virksomheden. 

• Når jeg skal udfylde formularen på hjemmesiden står der at man ikke skal udfylde regnskabsoplysninger hvis man har en omsætning på under 300.000. Men hvis man, som jeg, har et underskud - som jo er under 300.000, står der alligevel at man skal udfylde regnskabsoplysningerne, er det korrekt??
  • Jeg har ikke haft nogen afskrivninger el. lign. Jeg har indtil videre kun haft udgifter på materialer/råvarer til mine produkter, men har solgt for mindre end jeg har købt materialer for. Er det det samme beløb (underskuddet) der skal stå i rubrik 325 og 327? og hvis ikke hvad er forskellen? er klar over hvad bundlinie beløbet er, men er usikker med det andet?!

Det var hvis alt! Håber der er nogen der er friske på at hjælpe!

MVH. Karin

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karin Meldgaard:
Jeg har indtil videre kun haft udgifter på materialer/råvarer til mine produkter, men har solgt for mindre end jeg har købt materialer for

Hej Karin

Det tyder på, at du med denne bemærkning ikke har reguleret for varelager pr. 31. december 2011.

Der skal en rigtig god forklaring til, hvorfor der er negativ bruttofortjeneste

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:58

Karin Meldgaard:
Når jeg skal udfylde formularen på hjemmesiden står der at man ikke skal udfylde regnskabsoplysninger hvis man har en omsætning på under 300.000. Men hvis man, som jeg, har et underskud - som jo er under 300.000, står der alligevel at man skal udfylde regnskabsoplysningerne, er det korrekt??

Hvis du har underskud skal du ikke udfylde regnskabsoplysningerne, men kun felterne vedrørerende revisorbistand.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:38

Helt enig med Tonny.

Det kunne tyde på, at du har fradraget hele beløbet til indkøb af varelager/råvarer, i stedet for kun at fradrage de varer/materialer, som du har solgt.

Ifølge loven skal du fradrage disse omkostninger, i takt med at du sælger varerne.

Du bør ikke have et negativt dækningsbidrag/bruttofortjeneste. Hvis din virksomhed giver underskud skal det derfor være fordi dine kapacitetsomkostninger er større end din bruttofortjeneste. De eneste legitime forklaringer jeg umiddelbart kan finde på, at man sælger varerne til under indkøbspris, er ved ophørsudsalg eller gamle/forældede varer.

Hvis du reelt har underskud, så skal dette skrives i rubrik 112, og du behøver ikke at udfylde de andre felter med regnskabsoplysninger, men skal (som Tonny nævner det) udfylde felterne omkring revisorbistand.

Fra København S
Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:42

Hej Martin og Tonny, tak for jeres svar!

Det kunne tyde på, at du har fradraget hele beløbet til indkøb af varelager/råvarer, i stedet for kun at fradrage de varer/materialer, som du har solgt.

Ifølge loven skal du fradrage disse omkostninger, i takt med at du sælger varerne.

OK!! Lige præcis dette var jeg ikke klar over, det forklarer jo en del. Så vil jeg lige kigge på regnskaberne igen!

Rigtig god søndag til jer begge!

mvh. Karin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)