Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU moms med et momsnummer som starter med EU?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået noget affiliateindtægt fra en amerikansk virksomhed, som har et EU momsnummer, der starter med EU. Jeg har bogført det som et ydelsessalg indenfor EU – men når jeg skal indberette EU salg til Skat, kan jeg ikke angive et momsnummer, som starter med EU??

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:23

Hvilket EU-land er firmaet registreret i?

Er der ikke en fysisk adresse, eller noget andet, så du kan spore i hvilket EU-land firmaet hører hjemme?

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 18:31

Mener ikke de er registreret i et land i EU - kunne momsnummeret også tyde på.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 06:16

Det slog mig lige inden jeg faldt i søvn i går. Er det ikke sådan, at virksomheder udenfor EU skal opkræve moms af salg til EU, når de har over en hvis omsætning til EU? Går ud fra, at det er det, som er tilfældet her. Men spørgsmålet er, når jeg så har en affiliateindtægt fra dem, skal den så behandles som alm. salg af tjenesteydelser til en virksomhed i EU eller øvrige udland? Er selv tilbøjelig til at tro, at det sidste er tilfældet – de har jo kun momsnummeret i forbindelse med salg til EU.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 12:20

Lige en opdatering (hvis nogen skulle være interesseret). Snakkede med Skat - de havde aldrig høre om et momsnummer, som startede med EU - så vi blev enige om, at behandle det som om, det var en amerikansk virksomhed.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 16:17

Jeg tror fx ClickBank mfl. er USA baserede selvom deres momsnr. starter med EU. Har netop købt et clickbank produkt og deres VAT kode starter med EU.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)