David - du har efterhånden bevist din manglende viden på området. En ting er hvordan du tror det fungerer, en anden er hvordan det reelt fungerer. Du bliver nød til at fokuserer anderledes og accepterer verdens gang. Vi kan blive ved med at give dig eksempler, men vi kommer ingen af vejene med det. Jeg vil anbefale dig at læse noget relevant teori - især omkring de psykologiske aspekter i en forbrugers valg og præferencer. Du tænker alt for rationelt - det gør forbrugere ikke. Og endnu engang vil jeg pointerer at en forbrugerer køber en position. Jeg har fx. valgt at have spisestole til mange tusinde stykket, som egentligt ikke giver mig en bedre siddekomfort. Jeg kunne sikkert sidde ligeså godt i stole til 100kr., men jeg kan lide designet, designere og den position de giver. Det samme når man tager en Prada t-shirt på, og jeg ved, at jeg ikke møder en nede på gadehjørnet i den samme. Den har jo kostet det samme at producerer, som en t-shirt til 200kr, eller 100kr for den sags skyld. Det samme med et Rolex-ur, som det blev nævnt før. Det giver en status og positionering. Man køber jo ikke Rolex, fordi den viser klokken bedre eller mere præcist. |
Her i huset benytter vi i sjældne tilfælde en ganske særlig forkortelse: U.F.P.R.
Den står for: Uden for pædagogisk rækkevidde :-)
Jeg ved ikke, hvorfor jeg kom til at tænke på den - men det gjorde jeg altså....
Med det ydmyge ønske om en god og fredfyldt nat til alle - jeg skal i seng, for i morgen har jeg et heldagsmøde med en stor kunde. Jeg håber, det går godt, selvom jeg ikke aner, hvad jeg laver