Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: reklamebureau

Side 10 ud af 10 (94 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 11:04:59 PM Forfatter: davidchristensen

''David, det er noget vrøvl. Den samme skjorte bliver 10 gange mere attraktiv, hvis du skriver Hugo Boss i nakken på den. Et andet eksempel er K-Salat, som sælger den samme salat i 2 forskellige navne, hvor den ene er det dyre mærke og den anden det billige, men som nævnt er det den samme salat. Den eneste forskel er navnet og de reklamer der er puttet i for at give det merværdi.''

Det tror jeg ikke du har ret i. Hvem kan ikke kende forskel på en lækker skjorte uden der står et særligt mærke i nakken? Hvad er det for nogle forbrugere der gider æde noget pap med K på, når man kan købe noget der smager bedre?
Nu må jeg tage en øl til, sgu.. Hvor er det egentlig irriterende at der er nogen der ikke forstår forskellen..
Brand er fint - MEN det handler om hvad man fandme REELT SET laver. Jeg tror ikke nogen kan være uenig.

David - du har efterhånden bevist din manglende viden på området. En ting er hvordan du tror det fungerer, en anden er hvordan det reelt fungerer. Du bliver nød til at fokuserer anderledes og accepterer verdens gang. Vi kan blive ved med at give dig eksempler, men vi kommer ingen af vejene med det. Jeg vil anbefale dig at læse noget relevant teori - især omkring de psykologiske aspekter i en forbrugers valg og præferencer. Du tænker alt for rationelt - det gør forbrugere ikke. Og endnu engang vil jeg pointerer at en forbrugerer køber en position. Jeg har fx. valgt at have spisestole til mange tusinde stykket, som egentligt ikke giver mig en bedre siddekomfort. Jeg kunne sikkert sidde ligeså godt i stole til 100kr., men jeg kan lide designet, designere og den position de giver. Det samme når man tager en Prada t-shirt på, og jeg ved, at jeg ikke møder en nede på gadehjørnet i den samme. Den har jo kostet det samme at producerer, som en t-shirt til 200kr, eller 100kr for den sags skyld. Det samme med et Rolex-ur, som det blev nævnt før. Det giver en status og positionering. Man køber jo ikke Rolex, fordi den viser klokken bedre eller mere præcist. 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 23:26

Her i huset benytter vi i sjældne tilfælde en ganske særlig forkortelse: U.F.P.R.

Den står for: Uden for pædagogisk rækkevidde :-)

Jeg ved ikke, hvorfor jeg kom til at tænke på den - men det gjorde jeg altså....

Med det ydmyge ønske om en god og fredfyldt nat til alle - jeg skal i seng, for i morgen har jeg et heldagsmøde med en stor kunde. Jeg håber, det går godt, selvom jeg ikke aner, hvad jeg laver

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 23:36

@nse og Martin og hvem det må bekymre :)

Jeg har forsøgt at give mit bud på hvordan vi i nær fremtid måske kan anskue begrebet branding

Jeg nævnte "fireballing" som handler om at lave et godt produkt, frem for at leve op til sit brand.

Så kom der noget ind med at fremtidens markedsføring handler om drømme..

Det var bestemt min mening at skabe debat, fordi jeg er jo også interesseret i jeres mening.

Det har dog aldrig været min mening at være hverken dum, arrogant eller på nogen måde alt for selvsikker på mine påstande. Jeg synes dog jeg alligevel jeg har ret på en måde..

Jeg synes dog stadigvæk der er overvægt af folk der virker ret selvsikre på deres egne (og andres tvivlsomme) metoder - og det er jo fint.

Men, venner. Er det ikke logisk at fremtiden er noget andet end dether "Jeg skal bare tjene nogle penge på kunden"-mentalitet? Jeg ville kun prøve på at komme med nogle ideer om hvordan man ellers kan tænke.

Der er meget vi hver især har at forstå - og endnu mere at lære.. Og sådan er det. Også når det handler om at lave reklamer til folk.

Tak for god debat. Det er jo det vi gør her

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 02:00

Ho-Ho

Så kom der virkelig gang i andedammen! Desværre virker det lidt som når de blinde slås.

David: "Jeg startede med at sige, at et brand ikke betyder nær så meget som sit produkt. Det holder jeg altså fast i."

Og der tager du desværre helt fejl.

Brandet betyder alt, som flere indlæg også har beskrevet, herunder fra Martin Thorborg: ... at et firma med et stærkt brand, kan sælge opvaskevand forklædt som parfume og forbrugerne vil tage bad i det!  . Eksemplerne der underbygger dette er mere end utallige.  

... Og det er ikke reklamen der gør det.

Hvis IKKE du har et godt brand (med alt hvad det indebærer) kan du reklamere for en formue uden success.

Har du derimod et godt brand, som f.eks.: Coca-Cola - It´s the real thing!, kan du bla. gennem massiv påmindelse via reklame/markedsføring blive global markedsleder - også selvom blind-smagnings-tests har vist, at langt de fleste mener at Pepsi smager bedst. Alligevel vælger de samme personer Coca-Cola frem for Pepsi når de står ved køleskabet nede i kiosken. Pudsigt ik´.

... Og "Fireball" ... Hmmm.... uden at have læst andet end artiklen, må man efter denne debat konstatere, at det sikkert er udmærket, men at der i virkeligheden blot er tale om et nyt Buzz-word  ... for branding. 

Jeg opfordrer derfor igen de mange håbefulde, dygtige og energiske iværksættere, til at gå ind på Amazon.co.uk og bestille den lille og prisbillige, men udmærkede, letlæste og inspirerende bog der giver svar på det meste: The 22 Immutable Laws of BRANDING, af Al Ries and Laura Ries. ....Du vil også få glæde af den David!

De bedste hilsner
Side 10 ud af 10 (94 indlæg)