Hej Aminoer. Håber, at det er o.k., at jeg spørger lidt meget for tiden. Nu har jeg gennem årene hjulpet så mange iværksættere/Aminoer..mange gange U/B med svar på spørgsmål og vejledning....så selv synes jeg, at det må være o.k. med nogle spørgsmål fra min side...nu hvor jeg har brug for hjælp. Hvis ikke, må Amino jo melde ud! Som de fleste ved, er PPC gennem de seneste uger fuldstændig nystruktureret/ændret med 4 lokationer i Danmark. Der er ansat en del medarbejdere. Mit spørgsmål: HVORDAN KONTROLLERER MAN ANSATTE TRODS DISTANCER? Her tænkes især på effektivitet/hvad får PPC for hver lønkrone? Findes det nogen systemer/kontrolrutiner, som med fordel vil kunne bruges? Er meget åben overfor en god debat.
MvH Peter
|
Det handler om at få startet en god kultur op. Jeg har oplevet at den første mand/kvinde man ansætter bliver kulturbærer. Gør vedkommende et godt stykke arbejde, og er loyal overfor firmaet, vil de fleste der bliver ansat senere også være det.
I forhold til dit spørgsmål om kontrol, tror jeg det handler om at komme uanmeldt en gang imellem. Jeg ved godt at tømrerbranchen ikke er lige som talbranchen, men mon ikke det er nogen af de samme dynamikker der gør sig gældende om det er på et kontor eller på en byggeplads.
Jeg har iøvrigt arbejdet på en arbejdsplads (butik) hvor vi ansatte blev overvåget vha. kamera. Så sad købmanden hjemme i privaten om eftermiddagen og aftenen, og overvågede os. Det gav ihvertfald ikke ham særligt loyale medarbejdere. Dog skal det siges at han på alle tænkelige måder var en dårlig chef, så kameraerne var nok ikke udslagsgivende for de ansattes loyalitet...