Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er blevet uvenner med revisor!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der skal revideres for året og kan kun fravælges for næste år - det skal i vedtægter osv

Personer der har stiftet IVS og ladet det gå ned året efter af den ene eller anden årsag - vil givet ikke få let vej gennem banker og andet - stifter vil blive checket ved nye engagementer - så det mener jeg faktisk er en tvivlsom beslutning - ligesom der jo så ikke skal være moms af betydning ude at hænge - Det skal ikke være revisorpligten som kan koste 3-8000 kr der får provokeret en lukning frem allerede efter første år helt ærligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der blev ikke sagt at det skulle gå ned. man kan godt lukke det på en pæn måde uden aktivitet eller med minmal aktivitet som overføres i nyt selskab.

Jeg tror heller ikke du får en revision til 3-8000 kr.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:

1

Der blev ikke sagt at det skulle gå ned. man kan godt lukke det på en pæn måde uden aktivitet eller med minmal aktivitet som overføres i nyt selskab.

2

Jeg tror heller ikke du får en revision til 3-8000 kr.

Nå - hvordan vil du lukke pænt hvis der er revisorpligt og regnskabet ikke revideres som det jo drejer sig OM?? og hvordan vil du overføre til nyt IVS som kun kan kontantstiftes - sorry  vrøv. l Har man IVS med revisor pligt i vedtægter så kan man ikke bare lukke pænt uden revision når året er gået  -ellers lær mig det gerne. Det kan vel ikke gøres uden man tvangslukkes, og det kommer til at hænge på ejer ved næste bank forbindelse osv?

2

nå - men det kan man nu nok i et IVS uden holding - inden for de 8000 absolut hvis man har OK regnskab og som beskrevet af trådstarter tilmed med meget lille aktivet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en klassisk revisor-finte den med at man aftaler en pris, og pludselig bliver der lagt oveni og det kan gå stærkt. Når man så gør indsigelser forvandler de sig pludselig til advokater (tror de ihvertfald selv) og hiver en masse vrøvl og volapyk frem som man (og evt. en dommer) skal tage stilling og det får sagerne til at se meget mere mudret ud, og resultatet falder sjældent ud til din fordel.

Derfor: Ved det første tegn på at din revisor er uhæderligt (dvs. at han f.eks. ikke overholder en aftalt pris) så er det bare UD til højre, og får du fat i en der overholder sine aftaler ... så hold godt fast i ham. Uanset hvad der sker!!!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)