Og er der nogle generelle gode råd til en sådan opstart?
Et par generelle råd herfra.
AdWords er ikke en mirakelkur. Har du gode produkter til de rigtige priser samt en brugervenlig shop, så kan AdWords være en rigtig god forretning. Har du derimod et begrænset sortiment og en webshop, der ikke er alt for god til at lokke kunderne gennem kassen, så kan AdWords være en dyr omgang.
Salg af tøj er generelt set yderst konkurrencepræget, også via AdWords. Priserne for søgeordene er derfor banket så højt op som dækningsbidraget i de bedste shops nu engang kan bære. Husk at AdWords er lig med udgifter til hvert eneste klik, dvs. din konverteringsrate og prisen pr. klik er altafgørende for, hvordan dit slutregnskab ser ud.
Her er nogle gode råd, som kan hjælpe dig lidt tættere på et samlet plus på AdWords annonceringen.
Forslag til AdWords kampagneindstillinger
Nyttig info om AdWords kvalitetsresultat / Quality Score
Lidt forklaringer vedr. de forskellige søgeordstyper
Omkring valg og opdeling af søgeord
Held og lykke med projektet. Husk at opsætte konverteringssporing, så du kan måle effekten og dermed nå at trække stikket i tide, hvis du er for langt fra et samlet overskud.