Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samsung galaxy SII til 2 brugt til 2000

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har den stadig

Bare kom ind forbi:)

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:42

Har du stadig telefonen? (;

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 00:15

Morten B:
Jeg kunne vel vælge at sælge privat gennem den blå avis tænker jeg

det kunne du sagtens, men hvis jeg husker rigtigt, så kan du stadig stå til ansvar reklamationsmæssigt, selvom du har solgt det privat hvis det har noget at gøre med dit forretningsområde.

kan ikke lige finde kilden til den påstand, men er 98% sikker på at jeg har læst det :)

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:21

Michael Thorborg:
kan ikke lige finde kilden til den påstand, men er 98% sikker på at jeg har læst det :)

Hvis du har mulighed for det, ville jeg sætte pris på at du lige giver en update, hvis du finder kilden.

Nu sælger jeg ikke mine brugte telefoner, men jeg ville da synes det var underligt hvis jeg som privatperson skulle stå til ansvar for reklamation, fordi det tilfældigvis er mit forretningsområde.

Det samme ville jeg mene om en mekaniker, der sælger sin brugte bil osv. osv.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 01:16

mener også at det er hvis det på nogen måde kan linkes til sit firma.

måske det netop er for at forhindre at brugtvognshandleren sælger som privat over f.eks bilbasen?

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 10:59

jeg havde faktisk ikke lige overvejet om det kunne give problemer at sælge den privat. Men nu har jeg også besluttet at sælge dem gennem butikken.

Vedrørende reklamationen endte jeg selvfølgelig op med at give de lovbestemte 24 måneder. ringede til forbrugerstyrelsen for at finde ud af om jeg måtte tage forbehold overfor at batteriet ikke ville holde i 24 måneder og det viste sig at være lidt af en gråzone, som jeg faktisk ikke kunne få et klart svar på.

Som udgangspunkt gælder den 24 måneders reklamationsret altid, og som udgangspunkt må man ikke tage generelle forbehold i forhold til en vare. Men det er derimod muligt at tage specifikke forbehold ved det enkelte produkt. der er et eksempel derinde med en bilhandler hvor der står at sælgeren godt kan sige fra starten at sædevarmen ikke virker og selvom det ikke er sagt kan du som kunde ikke nødvendigvis forvente at få det repareret hvis det virker fra starten, men går i stykker efter 18 måneder da bilen du jo har købt er 14 år gammel.

citat "Hvis du fx køber en 14 år gammel bil og bagefter opdager, at sædevarmen ikke virker, vil det nok ikke være en mangel efter købeloven, medmindre sælgeren udtrykkeligt har lovet dig, at den virkede perfekt."

Bemærk at der står "nok ikke" hvilket jo er en ret morsom formulering når man nu gerne vil kende reglerne. Efter at damen i telefonen havde konsulteret juristerne derinde som sad med klagesager rådede hun mig til ikke at formulere i teksten at batteriet sandsynligvis ikke ville holde i 6 måneder med at skrive at battteriet desideret ville gå i stykker inden 6 måneder. Det kan retfærdiggøres da batteriet er en sliddel og som sagt ikke kan forventes at holde 2 år udover den tid som det i forvejen er blevet brugt når jeg køber mobilen, og så i øvrigt vente og se om der ville komme en sag ud af det og se hvem der fik ret da de ikke havde nogen eksempler på sager med brugte mobiler. (ja det sagde hun)

Så det er altså ikke helt så let at forholde sig til men det handler om at den normale formodningsregel der handler om at hvis en fejl opstår på et nyt produkt så formodes det at den har været der fra starten medmindre det kan bevises at kunden har behandlet produktet forkert hvorimod vurderingskriteriet ved brugte varer KAN være anderledes fordi det så ikke nødvendigvis forventes at alle dele kan holde i 2 år.

Man kunne godt mene at jeg bare er en dum sælger der forsøger at komme udenom men for mig handler det om hvad der er rimeligt. og jeg synes ikke at det er rimeligt at skulle udskifte et batteri i en brugt telefon hvis kunden kommer efter 23 måneder. Det ville betyde at det nok slet ikke ville kunne lade sig gøre at få en forretning ud af det.

Vi gør alt hvad vi kan for at behandle folk rimeligt og giver normalt altid folk penge tilbage ved reklamationer i vores butik og da man jo kan teste alle telefoner i 3 måneder kvit og frit og få penge tilbage uden brok og derudover med rimelighed kan gøre brug af reklamationsretten, synes jeg at folk er langt bedre stillet end ved at handle brugte telefoner privat hvor man åbenbart godt kan aftale at et produkt er "købt som beset"

ja lad mig hører om i synes jeg er verdens ondeste sælger

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 11:01

Har du stadig telefonen? (;

Jeg har ikke samsung galaxy sII mere men jeg har den fra sony eriscson.

Desuden en iphone 4 32 gb til 2700,-

Se her hvad vi har

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:35

Skam du ikke sender, kunne sku godt bruge en lækker Arc :)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)