Jeg er igang med at importere nogle varer, som jeg gerne vil finde ud af hvordan man sælger nemmest muligt.
Jeg har lige fået nogle prøver hjem. Prøverne er uden mit eget design og uden mit logo og navn.
Jeg vil gerne snakke med forskellige butikker om de er interesserede i at købe produktet, men vil det ikke virke forkert at gå ind i en butik og spørge om de vil købe ens produkt, selvom det ikke engang er det endelige produkt?
Jeg vil gerne bestille det rigtige produkt hjem med logo, design mm. og så videre sælge det. Men hvad så hvis der er ingen der vil købe det?
Utroligt at du begynder at lege importør før du overhoved har sat dig ind i om dine produkter overhoved kan sælges. Du burde starte med at få dig lidt branche kendskab og så få lavet en markedsundersøgelse af dine produkter.
Det er mit første produkt. Det er et produkt som allerede er på markedet.
I metro koster det 70 kr uden moms, og jeg kan købe det samme produkt for 10-12 kr hjem.
Kan jeg derefter bare gå fx til metro og lave en salgstale?
Hvis metro kan købe produktet 10 kr billigere og sælge det til samme pris,
Hvad vil mine chancer så være?
Som tim, fra 4 hours work week anbefaler, er at fortælle folk du allerede har produkterne, og hvis der er efterspørgsel. Hvis metro vil købe dine produkter så sig de kan modtage dem om 14 dage, hvis det er den tid det tager at få dem hjem. - og gøre klart at det kun gælder for første ordre, for næste gang har du måske tingene på lager.
Anyways jeg har aldrig prøvet at sælge import, men det var bare hvad han skrev noget om. - Held og lykke med projektet.
Det vil virke totalt amatøragtigt at komme ind med et ufærdigt produkt. Du bliver nødt til at gøre produktet færdigt og vise noget seriøsitet, for hvordan skal Metro (eller andre) tro på dig, hvis du ikke selv gør det? Det er den risiko, som du må tage som selvstændig. Hiv nu de produkter hjem, og kan du ikke komme af med dem, er der altid andre kanaler (QXL, Ebay, Trendsales, mm.) - eller det er tabt, men sådan er det.....
Michael: Det var det jeg ville høre, for havde tænkt mig at bestille produkterne hjem og så tage chancen, men det kunne være der var en der havde en god ide til at gøre det på en anden måde!
Jeg har et lille eksempel. Min kone skulle bruge et etui/en taske til sin iPad. Vi støvsuger butikkerne og netbutikkerne men kan ikke fincde det produkt, som lige falder i god smag. Hun når dog lige at bestille noget, men kommer 8i tanke om at undersøge Trendsales og udbuddet dér. Hun ender med at købe et fedt produkt på Trendsales, som ikke eksisterer i butikkerne og vi kan kun undre os over, hvorfor: er de etablerede kæder uvillige eller har de bare købt ind for det næste år og er bundet af nogle 1- eller 2-årige aftaler? Vil Trendsales-sælgeren bare ikke ud i de etablerede butikker men hygge sig med at sælge et rigtig godt produkt på Trendsales og være en lille kælderiværksætter for altid?
Det er ikke altid lykken at sælge til de store - Succes kommer an på, hvilke ambitioner, evner og "drive" man besidder.
Jeg vil også få tjekket på om der er andre ting inkl. i deres pris, såsom hvordan forholder du dig hvis der er en reklamation på produktet - det er typisk de juridiske ting og forsikringer der gør at ting koster penge da man som forbruger har rettigheder.
Så mit råd til dig er at få talt med METRO og se om du kan finde ud af hvordan det forholder sig hele vejen rundt om produktet og ikke kun prisen alene -der er flere ting gemt i en pris - således at du kan konkurrere på alle punkter og ikke kun prisen alene.