Hejsa Hos de lokale slik pushere her i Slagelse koster 100 gram 5.95 inkl. moms og det hele.
|
"inkl. moms og det hele "
Sure sure :)
Hejsa Hos de lokale slik pushere her i Slagelse koster 100 gram 5.95 inkl. moms og det hele.
|
Mvh TWC
www.webklodser.dk - LEGO(R), COBI & SLUBAN byggeklodser.
"inkl. moms og det hele "
Sure sure :)
|
Som det er skrevet før, så tror jeg også, det vil være smart at have en lille afdeling med SUND slik :) |
www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed
Her i min by Fredericia med næsten 40.000 indbyggere kan jeg fortælle dig at for 1 år siden kunne man kun købe slik i biografen & blockbuster. Nu sælger de det i Føtex og der er åbnet 2 special butikker kun med slik, de har et VÆLD af udbud, om de klare sig godt er svært at sige, men væksten er dog ikke at tage fejl af. Held og lykke med det hele. Ideen med kørende slikbutik lød nu også ret smart, på den måde kan du afdække kundegruppen mere bredt. |
Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.
tilbyde noget jeg ville stå indenfor altså det er sundt slik der ligger i din iværksættere tilbyde det , vis det er billigt slik tilbyde hvad du bedste kan lide kan du også bedste få dine egne stamkunder på den måde |
En ide kunne være at sige at 1 kr pr. 100 gr slik, gik til en lokalsportsforening eller noget, en række forældre ville eventuelt vælge dig frem for andre, fordi de vidste at en del af pengene gik til deres børns sport, samtidig kunne det tænkes at børnene kunne se en fordel i det, selvom de selvfølgelig også er meget prisbevidste. Det ville selvfølgelig gøre slikket lidt dyrere, og det er selvfølgelig et minus. Men hvis du SKILTER med det, og folk alligevel har været nede at købe ind i supermarkedet, tror jeg at det logger dem over til dig også selvom at det er 1 krone dyrere. |
Jeg må ærlig tilstå, at jeg også ser flere og flere små slikbutikker åbne rundt i provinsen. Og de lukker ikke lige sådan igen! Måske et godt tegn? Kender, som mange af jer andre, heller ikke branchen:) Den største konkurrent er altid supermarkedet - men har opfattelsen af, at folk handler slik yderst impulsiv, hvilket også er når føtex har lukket? Med det rette koncept, ser jeg derfor ikke åbningen af en slikbutik for usandsynligt. I øvrigt må jeg tilstå at ideen om en mobil slikbutik (Hvis det overhovedet kan lade sig gøre) virker spændende! Her hjælper jeg gerne med en masse brainstorming;) |
For et halvt års tid siden åbnede der en slikbutik tæt på hvor jeg bor, og de har klassisk amerikansk slik. Også slik jeg kendte fra Danmark. Min forlovede gik helt amok over at finde slik som hun huskede det fra sin barndom. Vi endte med at gå ud af butikken med slik for over 200 kr. Så anderledes slik er helt sikkert et hit. Target, en stor kæde her, har 2-3 reolrækker med slik som varierer efter sæsonen. Lige nu er de fyldte op med påskeslik. For et par uger siden var det Valentine's Day slik, og yderligere nogle uger tilbage var det fyldt med juleslik. Med andre ord, så varierer deres sortiment med sæsonen. De har nogle reolrækker med standard slik som de altid sælger, men altså ligeså mange reolrækker med sæsonslik. Og der er altid sæson for et eller andet. Efter påske kommer vel mors dag, fars dag, sommerferie etc. Det kører året rundt, og folk hopper på det. Det kunne også være en måde at differentiere sig på - at være den butik hvor man altid kan få sjovt sæsonslik. mvh Carsten Rocket Fizz i Campbell: |
Man skal bare huske at det som er dyrt ved at drive slikbutik, er at det skal opbevareres korrekt - altså det må ikke blive udsat for store temperaturudsving fordi så bliver det hårdt. Og f.eks. om sommeren så kan man næsten ikke have chokolade i sortimentet fordi det smelter hvis ikke du har aircon kørende hele tiden ...og det som er meget dyrt i dag er jo strøm.... Det med sund slik, nu tror mange fejlagtigt at f.eks. de nødder, peanuts osv. er sunde, hvilket ikke tilfældet - tværtimod. Men man kan sagtens have et stativ med 12 forskellige peanuts, tørrede bananer osv. prøv at gå i Bilka der har de sådan et smart system hvor hele boxen er lukket, men holdbarheden på disse ting er bare ikke så lang, derfor er der utrolig meget spild. Man kan sagtens lave en masse forskellige aktiviter omkring jul, påske, valentine osv. - men igen, det er bare ikke ensbetydende med at man tjener penge, fordi igen er avancerne små på disse produktgrupper og du kæmper mod nogle butikker ( supermarkeder ) som er ligeglad om de tjener penge på disse grupper, de skal bare ha' folk ind. Selvfølgelig kan man skrive at man donerer en krone pr. solgte 100 gram, men det er jo lidt ligesom OK benzin, og jeg tror stadig der er masser som køber andre steder selvom de støtter lokalsporten. Jeg tror den slags butik som du ønsker at lave, minder lidt om Candy Mega Store inde på Strøget i KBH - prøv at slå det op på google eller tag over og besøg den. Men det er en svær branche, hvor du kæmper imod folk der ikke overholder reglerne ( afgifter, moms osv. spørg sliknet om det, han ser det nok hver dag og hvis du kan købe slik til 5,95 så ved man bare der er noget galt ) Det er en branche hvor du kæmper med nogle supermarkeder som er ligeglad med at tjene penge på disse produktgrupper. Og det er en branche hvor der er utrolig stor svind hvis du har personale på :-) Men som sagt så skriver jeg også kun udfra om man kan ha' en slikbutik hvis man overholder reglerne, og det tror jeg er meget svært..:-) mvh, Michael |
Jeg er også en af dem. Der er åbnet flere vejselv slikbutikker her i København Nordvest. Den ene i en nedlagt VideoNetto i to etager (ved ikke hvad de bruger 2. sal til) men det må være en 100m2 nyåbnet butik, som så sælger slik til 7-8 kroner pr. 100g. Prisen er helt på niveau med priserne i mine mange frugt- og grønthandlere, men jeg må med min udokumenterede og fordomsfulde holdning erklære mig enig med Michael i at:
Men måske var det en idé at kigge efter en eksisterende butik du kan overtage/forpagte? Så har du noget tid at løbe på før du evt. tager risikoen. |
Folkeafstemning om Patentdomstolen