Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det useriøse hjørne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 03:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige kommet hjem fra byen, og tillader mig at stille et dumt spørgsmålStick out tongue 

I dag er Joomla stærkere end nogensinde. Men lad os antage at man har en strålende ide til et nyt community, men man programmere det ikke selv fra bunden af, men bruger Joomla i stedet for. Så er det enkelte spørgsmål, hvis ens community så viser sig at være utroligt innovativt og bliver en bragende succes, hvornår skal man så smutte væk fra Joomla, og få sit eget community bygget fra bunden af?

Da Mark Zuckerberg i sin tid lavede Facebook, og programmerede det fra bunden af, så siger diverse kilder inklusiv ham selv, at han gjorde det på en uge. Hvis man ser Facebook anno 2004, kan det jo sagtens laves i Joomla i dag. Selvfølgelig ikke hvad det er i dag, men da han lavede første version.

Så lad os sige, at man laver et community i Joomla lidt i sjov eller som en hobby, og det lige pludselig får massiv succes. Er der så en bestemt kvote af brugere, som ikke skal overstiges, før man skal begynde at tænke " hov, dette kunne blive en god forretning, lad mig få det bygget op fra bunden af?". Taler vi 10.000 eller 100.000 brugere før Joomla begynder at halte.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 04:06

Hvad med bare at blive ved med at bruge Joomla? :-) Det er et super system (synes jeg), og der er mange muligheder for udvidelser og tilpasningsmuligheder. Det handler bare om at kunne programmere dem (eller betale sig fra at få det programmeret).

Jeg vil gå så langt at sige, at du med en helvedes masse timer / en del år og en masse penge vil kunne lave noget lign. facebook i Joomla - dog er jeg ikke sikker på at det kan hastighedsoptimeres så voldsomt som Facebook er eller distribueres over mange servere - men lur mig om man ikke godt kan på en eller anden måde.

Det er jo selvfølgelig en af fordelene ved et "hjemme"-kodet site - man kan gøre præcis hvad man vil. Men man kan altså rigtig meget i Joomla, så jeg tror ikke du skal være bange for at bruge det, med mindre du får nogle hundrede millioner brugere og en del millioner på kontoen ;-)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 04:27

Hej Lars

Ja, du har ret. Har taget en uddannelse som multimediedesigner, så kender lidt til kodning, men ikke nær så meget, som det kræver at kunne drive et multidollar community site. Læste for et stykke tid siden, at Facebook skulle bruge i omegnen af en milliard dollars nu, for at holde det kørende om året, og det undrer mig stadigvæk. Når man tænker på at Facebook i forhold til Google kun har omkring "3000" ansatte. Men lige for at vende væk fra Facebook igen, det er et urealistisk eksempel at bruge. ( Selvom Mark Zuckerberg nok ikke havde den fjerneste ide om, hvad hans ide ville indbringe i sin tid :) ). 

Jeg er forholdsvis ny til Joomla, men kan se alle de muligheder, som det tilbyder. Jeg har ikke den store kapital at investere på nuværende tidspunkt, da jeg er studerende. Jeg har haft skrevet til diverse virksomheder ( hedder det venture virksomheder, som investere i iværksættere ), om min ide, men de vil se resultater først, og det er også forståeligt.  

Nu begynder mit oprindelige topic at afvige fra, hvad jeg skrev. Jeg har nemlig en masse gode ideer, og har brugt oceaner af tid på at gennemsøge nettet om, de er taget i brug, men det er de ikke. Nogle af mine ideer ( for at sætte mig selv i et godt lys, hehe ), har potentiale til at få stor succes, men har kun resurser til at udvikle det i Joomla på nuværende tidspunkt. Men skal jeg så bare gøre det? Skal jeg gøre hvad jeg føler for? Vil helst ikke holde mig tilbage. 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 04:38

Jeg elsker den term, som hedder "Tro på din, så skal det nok gå i opfyldelse", men vi skriver 2012 i dag, hvordan er det realistisk. Se på google+, de har brugt milliarder af dollars på teknik, markedsføring etc for at overgå Facebook, og det kommer de jo ikke til. ( Min mening :) ). Kan man som en fattig studerende i dag lave noget, som giver de andre baghjul. Det burde jo kunne lade sig gøre. Facebook overtog jo Myspace's popularitet, selvom det var udviklet af en studerende.

Jeg læser i øjeblikket en overbygning, hvor jeg tager en bachelor i e-konceptudvikling, og jeg har allerede mange forskellige tiltag til et community, som vil begrave Facebook i støvet, men efter nøje beregninger på, hvad det ville koste at føre mine ideer ud i livet koster det flere millioner ( milliarder ), og hvordan skal jeg kunne det? Skal jeg lave en meget simpel version af min ide i Joomla, og så videreudvikle den, og håber på at det giver gevinst, så jeg har kapital til at få udviklet mit eget? Alle investorer vil se resultater først, men hvad er et resultat? Hvor mange brugere skal der til, før de er interesseret? Hvordan hamler man op med giganterne, som har alle de resurser til rådighed, som de har brug for?

( Må lige sige, at dette topic har gjort mig ædru :, er nemlig utroligt meget i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det hele an) ).

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 05:44

Nu igen høre dette spørgsmål ind under det useriøse område af alle jer dejlige seriøse aminoerSmile Men bliver nødt til at fyre mit spørgsmål af. 

Som beskrevet tidligere, så er jeg i gang med at tage en bachelor i konceptudvikling, og jeg har derfor et par tiltag, som jeg har gået og "drømt om" Og nu afslører jeg det for jer, så min ide er allerede er taget, hvis en anden ser mulighed i det. I er velkommen, jeg kan altid gøre det bedre end jer ;)

Lad pos tage denne sang af hardwell: http://www.youtube.com/watch?v=JHOX-T5FNI4

Nu er jeg rimelig inde i det nordjyske, og ved, at sådan en sang ville sparke røv. Mit mål er nogenlunde at udbrede sådan et kendskab, hvordan gør jeg det? Er det ved hjælp af forums. Vil også gerne arrangere sådanne events.

Skal jeg direkte skrive til dem, og håbe de ser min email:)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 05:58

at gøre det får succes kræver sikkert masser af tiden men konstant tro på ideen i flere år frem i tiden jo så jeg tvivler  ikke på du vil vokse og blive større og vis gør det er også omsætning der og en indtægt til at videre udvikle siden hele tiden.

Giv den alt hvad du kan tro og vilje og stædighed og troen på succes vil påvirke din karma hele projekt og du vil få en super succes en stor iværksættere , ja den er hjemme for vi er jo iværksættere med vores iværksætte passion Big Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 06:07

Nu udspecificere jeg endnu en gang min ide, lav os kalde det "oplevelsesøkonomien" for folk, som finder mit arrangement interessant. Jeg er fra Nordjylland, og min far er sejler. Han er en god gammeldags sømand :) Jeg vil gerne give dem en event, som de husker på. Tro mig, sømænd af den gamle skole som min far, og hans venner, det er en fryd at høre på, og hvem er bedre til at bidrage til denne lidt lumre seksuelle stemning end Kim Larsen. Men hvordan gør jeg noget, som de andre ikke har tænkt på?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 06:59

laver noget de andre ikke har tænkt på

tror på det , giver aldrig op stædighed og viljen til din sejr

viser høj ustråling du er en succes , du har genenmslag kræft kan man se , når man tror på det.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 10:25

Hej Michael.

Vil også gerne slå igennem :)

Har lige hørrt at Justin Timberlake har opkøbt en del af Myspace, så tænkte på at købe mig selv ind for omkring 20.000 dollsrs, men ved ikke endnu.       

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:07

Thomas :

Hej Michael.

Vil også gerne slå igennem :)

Har lige hørrt at Justin Timberlake har opkøbt en del af Myspace, så tænkte på at købe mig selv ind for omkring 20.000 dollsrs, men ved ikke endnu.       

tror det bedste lige at få siden op at køre før går videre til næste trin

jo jeg har også taget nogle gange for mange trin der mister man simpelthen fokus at opgaven lykkes og det lære man af

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)