Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør I for at stoppe alle de ideer der kommer til jer?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja jeg får HELE tiden ideer til hvordan man kan gøre div. ting, og hvordan man kunne udvikle det.

Problemet er bare jeg jo ikke kan have gang i alle de projekter!? Og også øknomisk kan vi jo hellere ikke have gang i alle de ideer jeg får.

Fx i går sidder vi sammen med et hold venner og spiller et "hjemmelavet" spil som var RIGTIG sjovt, og jeg siger straks det skal da laves som et rigtig spil!! Så gør vi sådan og sådan og det skal hedde sådan mm.. Og nu arbejder min hjerne bare på den ide HELE tiden!!! Vennerne vi spillede med synes det var en SUPER ide.. Men min kære mand kan snart ikke følge med!

Hvad gør I med alle de ideer der komer til jer?? Prøver I at holde dem tilbage fører I den ud i livet? Tror jo snart mine forældre, bror og kære mand er tært af at hører på mig.. Tongue Tied

Kan I hjælpe med et par gode råd??

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 21:47

Jeg får også ideer hele tiden og det er ikke kun til ting på nettet.

Jeg har en ide box, jeg putter ideerne i. Får dem skrevet ned og så tager jeg dem frem efter f.eks 1 md, syntes jeg stadig de er gode, så snakker jeg lidt med folk som har forstand på det og tager den derfra.

Men det er svært, jeg er blevet meget bedre til det med alderen ;-) 

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 21:51

Det du spørger om er vel, hvordan man bremser den kreative proces, men hvorfor skulle man det? Jeg har det sådan at der er en glæde forbundet med at udvikle et koncept, simpelthen fordi det giver et kick, at tænke den måde det kan forbinde sig med verden på videre.

Der er mange der prøver at drukne kreativitet og udviklingsprocesser med administration, accountability og accredability / dokumentation. Det er vist en rimelig sikker måde, men jeg vil ikke anbefale den.

Ellers kan du bruge forskellige arbejdsprocessteknikker til at holde fokus på én ting. Prøv f.eks. at google pomodoro metoden. Så slipper du for distraktioner

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:53

Jeg har nøjagtig samme "problem". Så mange idéer og så lidt tid til at føre dem ud i livet.

Jeg har et dokument på computeren, hvor jeg samler dem alle. Jeg giver idéerne en overskrift, beskrivelse og lidt tanker om, hvor meget idéen kræver for at blive ført ud i livet.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:55

Hej Camilla

Jeg tror, at du skal tænke længere end det.
Dine ideer og om hvordan det skal være er et. Men du bør tænke det videre.

Hvordan vil dine ideer blive modtaget i den tiltænkte målgruppe.

Et godt tip!
De ideer du selv får, er ofte de ideer som ikke er de bedste.
Det handler om at lytte. Hvad enten du er i supermarkedet, på tanken, på genbrugspladsen. Hvad er det mennesker har brug for? Hvad er deres problemer?

Papirclipsen blev til fordi en mand altid havde problemer med at finde det sidste stykke papir i bunken af andre papirer. Det var et problem hver gang, indtil han fandt på at bøje en piberenser, som kunne samle hans papirer.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 21:59

Det er mig, du lige har omtalt der!

Vildt frustrerende, fedt og fuldstændig vanvittigt på en og samme tid. Nu agerer jeg hovedsageligt indenfor en mindre niche og her er jeg blevet taget under vingerne i en stor udviklingsorganisation, hvor jeg blot ringer og siger, jeg vil af med ideer.

Det hjælper!

Nu er det bare sådan, at jeg har fået en super partner på mit første store projekt, der er meget inspirerende for mig - og han har åbnet mine øjne for endnu flere nicher, så nu kører hovedet sådan set hele tiden....

Har prøvet at smide ideer ud til bekendte og venner, men de fanger ikke essensen og mange tror det er lettere at vinde i lotto end at føre en ide ud i livet.

Måske vi burde skabe et netværk, hvor vi støtter hinanden - altså mindre netværksgrupper med ligesindede?

Jeg har nemlig også en ægtefælle, der får smidt lidt for mange ideer i hovedet hele tiden. Jeg kan ikke styre dem. Jeg har derfor valgt at skrue ned for snakken om mine ideer herhjemme og fokuserer i stedet på vores barn og dagligdag, men det er selvfølgelig ikke super på lang sigt....

Har du gjort dig nogle overvejelser?

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:00
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Skriv dem ned på et papir - og brænd papiret hver måned, hvis du ikke har gjort mere ved det.

Gode ideer er spild af tid, hvis de ikke bliver ført ud i livet :-) Har man for mange ideer, så "beskytter" man sig for let bagved dem og bruger det som undskyldning for, at man ikke får udrettet noget.

Du skal ikke tage mit indlæg som et personligt angreb, det er blot mine erfaringer med for mange ideer. 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:18

Hej Camilla

Fantastisk at du klør' på med dine idéet.

For mit eget vedkommende, så har jeg også selv en masse idéer, og hver gang der kommer en ny, skriver jeg dem ned.

Engang i mellem går jeg dem igennem, og her bedømmer jeg idéerne ud fra om de er bæredygtige, om der kan være fremtidig potentiale i idéerne og om det er noget som der fortsat vil være udvikling i fremover.

Der er en masse andre ting som også spiller en rolle, men dette er da nogle af de ting som jeg tænker over, når der kommer en ny idé ind i mit hoved.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:21

Hej Camilla,

Fedt at du også har det på den måde. Sådan har jeg, og sikkert også mange andre iværksættere, det også.

For mig er det vigtigt, at jeg får tømt hovedet. Simpelthen griber fat i papir, mobil eller computer og får det nedskrevet. Skriv alt, hvad der kommer til dig.

Senere kan du så gå ind og vurdere, og hvis ideen stadig fylder i dit hoved nogle uger efter, bør nu nok gribe fat i den og se, hvad det kræver, at få den ført ud i livet.

Men vær realistisk! Det nytter ikke noget, at opstarte fem projekter omkring webshops, to brætspil osv. på én gang.

Du skal kunne have hjertet med, og lægge det store arbejde i det, der er nødvendigt for at det bliver realiseret i tråd med ideens DNA.

Slutteligt vil jeg sige, at du for alt i verden ikke må kæmpe imod dine kreative tanker. Lad dem blomstre og fortæl vidt og bredt om ideerne, hvis du føler for det.

Lad være med at tænke på, hvad der sker, hvis andre snupper din idé. Ideen er sølv - udførelsen er guld, og det er sjældent, at to mennesker har præcis samme opskrift til udførelsen.

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 655
Skrevet kl. 22:29

Personligt skriver jeg dem ned, gennemtænker dem, eventuelt hiver nogen indover for at høre deres mening.

Derefter tjekker jeg markedet, så hvis alt går godt. Kan man se om man har tiden/interessen samt pengene til at gå igang :)

Dennis

Online Entreprenør - www.fasto.co

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)