Dato: 12/20/2005 9:13:49 AM Forfatter: wubi.dk
Nu må du undskylde hvis jeg er helt på herrens mark, men jeg forstår simpelthen ikke hvad du siger.
Øv. Ikke så godt. Jeg prøver igen med den gode vilje skruet på... ![]()
Du spurgte oprindeligt:
Jeg mindes at have læst, at det skader mere end det gavner, at begynde at benytte flere forskellige sprog på en side fordi man så skal optimere på de "samme nøgleord" gange antallet af sprog.
Er der noget om snakken eller kan man optimere en webbutik med mange sprog lige så let som hvis man havde to butikker med hvert sit sprog?
Én foredragsholder jeg har hørt er stor fan af "mini sites", og anbefaler mini sites med ét formål på ét domæne, fordi han mener at nutidens web-bruger bliver forvirret af store sites, og at man i købssituationen stilles overfor alt for mange valg. Så han har lavet sig tyve mini sites med hvert sit formål, og hver sit afskyelige design. Kan finde frem til manden hvis du vil se hans "designs".
Det er, som den artikel du hele tiden vender tilbage til, et indlæg i debatten. Personligt synes jeg det er elementer i mini site tankegangen, der er fornuftige, men hvis jeg f.eks. var forfatter ville jeg nok hellere skabe et FLOT design jeg så bagefter kunne kopiere til flere mini sites fremfor bare at sige: gå igang, og få dig 20, 30 eller flere mini sites.... ![]()
Jeg spørger om det skader en shop, når man gør brug af flere forskellige sprog, fordi ens nøgleord derved bliver udvandet (eks. ''slips'', ''ties'', ''cravatte'' osv.). Jeg synes du svarer på noget helt andet? ![]()
Jeg skrev om det kulturelle da jeg skrev:
Hvis du f.eks. har et dansk domæne (.dk) kan tilføjelsen af fransk, engelsk eller tysk være en ekstra bonus hvorimod du vil få den modsatte effekt hvis du f.eks. vil ramme et fransk marked og starter med en engelsk forside (med f.eks. et fransk flag til at vise fransk) Så det afhænger af hvad der skal sælges, vil jeg mene.
Jeg er ked af du ikke forstår, men så lad os prøve en tankespil for at illustrere princippet: hvis du som dansker kom til en hjemmeside www.xxxyyyzzz.dk og forsiden var på tysk, hvad ville du så gøre?
Ville du gå videre, eller ville du begynde at lede efter et dansk flag?
Det er PRÆCIS det jeg vil frem til, hvis du skal sælge til f.eks. det franske marked. Du skal i så fald passe på med såvel engelsk som tysk tekst på forsiden. Så hellere en smart top med 4 budskaber lavet i f.eks. Flash på hver sit sprog.
Rød = dansk, Blå = fransk, Rød = engelsk, gul = tysk
Og set fra en europæisk synsvinkel holder denne prioritering hvis hovedformålet med dit danske domæne er at sælge slips til danskere.
Som sagt er det kun noget jeg har læst, så det er jo ikke sikkert at det er rigtigt.
Pointen i artiklen var at det mest optimale var ét sprog til én shop. ![]()
Jeg ville gerne udtale mig om artiklen, men jeg kender den ikke og kan ikke se du har linket til den,
|