Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"

Side 11 ud af 13 (124 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt vil jeg sige at der både er fordele og ulemper:

Fordele

- Folk som er afhængige af McD, men dovne, vil sikkert gerne betale meget ekstra for at få det bragt ud

- Det er noget mad og et brand at alle kender

Ulemper

- Tror du skal have lavet en aftale med McD først for at bruge deres brand/produkt

- Som du selv siger, maden bliver hurtig kold. Og (baseret på personlig erfaring) så bliver McD ofte hurtig kold end andet fastfood mad. F.eks. en cheeseburger, efter 5 minutter er den ingenting. i forhold til Dominos Pizza, her er pizza'en et større produkt som kan holde på varmen i længere tid.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 20:44
Sander pennerup:

Vil gerne igen skrive hvad jeg før har skr længere oppe i tråd vedr. om hvorfor McD ikke ønsker, at leverer selv el. at bruge samarbejdspartner (just-eat).

Har intet med kvalitet af madvarer, at gøre.

Det har noget, at gøre med, at McD synes Danmark er for lille et land. Befolkningstætheden er for lille i forhold til McD butikker. Tager simpelthen for lang tid, at skulle leverer maden ud. Ej heller nok kunder. Det er hvad McD selv siger ihvertfald :-)

McD Danmark gider ikke, at bruge tid/ressourcer på udbring i DK. De har valgt, at bruge kræfterne andre steder.

Vedr, Burger King, der har forsøgt sig i Roskilde med udbring sammen med Just-eat var det så vidt jeg kan finde frem til, pga. for stor efterspørgsel. Just-eat kunne simpelthen ikke følge med efterspøgsel og derfor valgte BK, at lukke det ned.

I artiklen jeg linker til, siger McD ellers selv at en af grundene til de stoppede forsøget igen, var at maden blev kold.

Måske skyldes det at logistikken er besværlig når der er for langt til og mellem kunderne. Jo længere udbringningstid, jo dårligere kvalitet.

Men det er et gæt. Men når de siger det, siger de det vel ikke for sjov.

Hvad angår markedet for det. Ja, det er der. Men er det stort nok til at et eksternt firma kan leve af det, uden et samarbejde?

Desuden siger 100.000 tilkendegivelser på FB ikke meget markedet for det. Det er alt for nemt at "Like", til at det kan danne et sagligt grundlag for en sådan vurdering.

Det kan sige lidt. Men ikke meget.
Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 20:45

Lundsby:

Mala:
Jeg har da ikke skrevet at markedet ikke findes? Det findes, jeg er klar over det. Der skal selvfølgelig stå "Grunden til at udbringning ikke findes.." 

Udbringningen findes jo også! bare andre kanaler end et dedikeret firma. Markedet findes fordi der er nogle der tilbyder udbringning og andre der køber den!

Læs hvad jeg skriver, eller stop med at fortolke mine indlæg frit.

Jeg snakker om hvorfor MCD ikke bringer ud, og det du har citeret er en rettelse af en tidligere sætning. Jeg har ikke sagt at udbringningen ikke findes. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:57

Jeg har ikke en klap forstand på tilladelser i Danmark, men jeg tror ikke, at man behøver en tilladelse for at køre en burger fra punkt A til punkt B.

Det handler nok mest om kundens begejstring, og hvis det er McD, der selv leverer, så bliver der nok hurtigere ubegejstring, end hvis det er et uafhængigt madbud. Jeg har selv råbt og skreget af McD i Bangkok, når det gik helt i fisk, men det ville jeg jo ikke kunne, hvis det var en taxa, en tuk tuk eller et bud, som jeg selv havde hyret.

Jeg støtter initiativet, men påpeger, at der ikke skal mange kunder til, som ikke er der eller ikke vil betale, før det kortslutter.

Når man har en forretning, så skal man kigge på ens profit versus ens tab ved fejl fra tid til anden, men Sander finder vel hurtigt ud af, om det går den ene eller den anden vej.

Jeg tror ikke på ideen, men omvendt, så går Sander ikke konkurs, hvis han eventuelt mister 500 kr to gange, og så kan han overveje og tage den derfra.

Jeg tror derimod på ideen i lav skala, altså som nu via venner, herunder fra facebook; men jeg gad personligt ikke at sidde hver aften og vente på pludseligt at skulle af sted for 70 kroner, men det er Sanders udfordring.

Jeg synes dog, at Sander skal tænke bredere, så det også komme til at gælde en masse andre ting, hvad enten det er Burger King, bananer, øl, cigaretter, toiletpapir og så videre; og så måske holde det inden for måske fra kl. 17.00 til 22.00 eller hvad ved jeg.

Herefter finder Sander selv ud af, om det kan holde sammen - jeg ved det ikke.

Hilsen, Robert

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 20:58
Lundsby > Min pointe er blot at der er så mange faldgrubber i at gå All In på projektet her, at man er nødt til at undersøge alt først.

Hvis jeg vil sælge kondomer på nettet, tilbyde artikler til 10 kroner eller sætte WP sider op for 500 kroner - så kan jeg bare kaste mig ud i det. Hvis jeg fejler, kan jeg justere nemt - eller trække mig tilbage og måske miste en lille investering.

Men projektet her omfatter forsikringer, godkendelser, kontrakter og tilladelser. Der er "mange" ulemper: Firmaet man vil levere mad fra, mente ikke selv det var rentabelt, på trods af at de havde alle fordelene. Logistikken i det, i forhold til befolkningstæthed/efterspørgsel. Og meget andet der også er nævnt her i tråden.

Derfor er det hovedløst bare at sige "Go for it".

Og hvis Sander får succes med det privat. Og vælger at satse og han undersøger tingene og får succes med firmaet han laver - så er det skide fedt!

Men han fortjener at få modspil. Han fortjener at få minusser belyst. Han fortjener et sagligt grundlag at træffe beslutningen ud fra.

Han fortjener IKKE bare skulderklap og ukritiske skub hen imod at satse stort.

Jeg ønsker at alle får succes. Og en god grundsten for succes er at gøre sit forarbejde godt.
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 21:04

ja, det var BK der lukkede samarbejde. Ikke Just-eat.

Dvs. x kan stadig hente mad og bringe ud uden, at have noget med nogen restaurant, at gøre hvilket jeg også gør ;-)

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 21:10

Leverede 9 bestillinger i går aftes, som sagt.. og har i aften bragt 5 ud nu hehe.. Bum! så vi i gang.

Det skal lige siges, at jeg absolut ikke tager dette seriøst og vil absolut ikke leve af det.

Bare for en griners skyld for, at se om hvad der sker.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:25

Ronni Plindstrup:

Lundsby:
Faktum er at der idag, i Danmark er adskellige firmaer der bringer mad ud, så at mine at Sander ikke kan finde ud af det samme syntes jeg lidt er, at nedvurdere manden. Når der er masser af andre der kan finde ud af at holde maden varm og sodavanden kold, tegner de rigtige forsikringer, opnå godkendelser etc. så tror jeg også Sander kan. Du må meget gerne rette mig hvis du har belæg for at sige at det kan han ikke?

Pizzariaer der bringer ud, står selv for udbringningen. Derfor tjener de godt på det. Både på salg og på gebyr for udbringning.

Det samme går igen for stort set alle fast food udbringninger.

Og er der udbringere af fast food der ikke er styret af restauranten, så er det et bud der har særaftale. Jeg har endnu tilgode at læse om et budfirma, der gør sig i fast food, som IKKE enten samarbejder med restauranten eller er styret af restauranten.

Men hvis der findes budde som bringer fast food ud, uden aftaler og lign., så hører jeg gerne om dem.

De budde der bringer dagligvarer ud, uden aftaler osv med forretningerne, kan spare MANGE penge på logistikken, fordi de ikke skal levere kort tid efter bestilling. Og fordi de roligt kan fylde en varebil med dagligvarer til 100 kunder og så kører en lang tur.

Så du har ikke skyggen af bevis, for at der ikke skulle kunne laves en fornuftig forretning på at udbringe McDonalds. Du ved ikke hvad folk vil betale? og du har heller ikke nogen ide, om hvordan Sanders omkostningsside ser ud?

Ronni Plindstrup:

Lundsby:
Så skriver du at McDonalds ikke har fundet udbringning rentable, hvor ved du det fra? Er du en del af ledelsen i McDonalds Danmark eller kender du den indgående. Det er jo vigtigt at forstå at specielt store virksomheder, naturligt nok kigger efter den højeste ROI ikke bare en positiv

Søg og du skal finde. Det skader aldrig med lidt reseach, før man råder folk til bare at kaste sig ud i tingene. http://www.ungnyt.dk/?Id=2215

Det er skægt som vi ser forskelligt på tingene, efter at havde læst artiklen om at der findes en Facebook gruppe med 100.000 medlemmer der vil havde udbringning af McD mad, så ville jeg da havde endnu mere blod på tanden for at prøve det. Han behøver jo ikke at markedsfører sig med McDonalds navn, han kan bare fortælle gruppen, at han nu gør det, og så er der 100.000 interesserede kunder der ved hvor de kan stillet deres lyst, genialt! Man behover ikke engang at bruge McD's navn i markedsføringen, for den er allerede gjort :-)

At Just-Eat og McD ikke kan få stablet et samarbejde på benene, ville da bare give mig endnu mere lyst til at prøve om jeg kunne løse opgaven. Problemet med at holde maden varm og ordentlig kvalitet, ville jeg også se som en spændende, men på ingen måde uoverkommelig forhindring.

Der er mange forskellige måder at se på verden på, men hvis man vil være iværksætter kan det godt betale sig, at være bedre til at se muligheder end problemer. Statistisk set, er det jo åndsvagt at være iværksætter :-)

Ronni Plindstrup:
Det er både dumt og tarveligt at opfordrer en iværksætter til bare at kaste sig ud i det, uden at han først undersøger det hele til bunds.

Wow, det er så sjældent det sker, at nogle kalder det jeg gør dumt, eller tarveligt, så det næsten er forfriskende. Men skulle vi nu ikke alligevel prøve at holde tonen i et niveau der afspejler at vi er civiliserede mennesker.

Ronni Plindstrup:
Alle iværksættere fortjener at få de bedste råd. Og de bedste forudsætninger for at træffe beslutninger. Jeg ønsker IKKE at Sander satser stort og flopper fælt, hvis det kunne være undgået med lidt forarbejde.

Nu ser jeg ikke noget i tråden, der tyder på at Sander må gå fra hus og hjem, hvis hans McD udbringning ikke bliver en succes, og den fremgangsmåde jeg foreslå vil endda minimere den risiko.
Så jeg er sådanset ikke så bange for at flopper fælt, og det virker det heller ikke som om han selv er!

Det skal også siges, at jeg på ingen måde har sagt at han ikke skal gøre noget forarbejde. Det jeg har sagt er at min personlige mening er at det er en dårlig ide at spørge McD, men det er mere fordi jeg ved hvordan store selskaber virker.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:33

Philip Mahler:

Jeg bestilte i går aftes 1x Oreo McFlurry og 1 x Chocolate Sunday til kæresten og det var her på 10 min. Inklusiv levering blev det 16 kr.

Bangkok baby Smile

Hehe, ja det er nemt at blive doven i Bangkok. Det meste kan bringes ud og kan det ikke så kan man altid få sin trofaste Motocy chaffør til at køre ned og hente det for en 100 baht! Jeg indrømmer gerne at jeg nogen gange fik en af motorcykeldrengene til at køre op og betale min elregning når den var over tid. Jeg tror jeg gav ham 150 baht og så sad han der på el-kontoret og ventede i en times tid, betalte regningen, smed kviteringen i postkassen, en god deal synes jeg og tilsyneladende også for ham. Så slap han da også for at gøre frem og tilbage den samme km i traffikos hele dagen.Big Smile

Gad vide om de der teenagere med scooter ikke kunne begynde at lave en lignende service i DK? Køre op og købe cigaretter for en 50'er eller lignende opgaver. Det er da en klar mulighed for en ung entreprænør.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Plindstrup:
Fashion-Seller >

Der er også mange der glemmer, at i de lande der er udbringning, er det McD selv der driver det.

Der kalkuleres med et mersalg og man acceptere at gebyret for udbringning ikke alene dækker udgiften - men at noget af avancen ryger.

Dette kan Sander ikke gøre, da McD aldrig vil indgå rabataftale eller støtte det.

McD i Danmark er før blevet spurgt til udbringning - svaret var et kontant NEJ (efterfulgt af mange argumenter - også i forhold til at andre lande gør det).

Selvom restauranterne drives som franchise, så er de stadig underlagt hovedkontorets "holdninger".

Og? Hvorfor kan et eksternt firma ik varetage opgaven i DK? Siger loven at det er forbudt? Eller er det bare fordi, at "sådan har vi altid gjort det, og derfor skal det altid være sådan" mentaliteten, som vinder her?

Så når pizzariaer tager fra 50-100 kr for udbringning i KBH, og folk åbenbart gerne betaler for dette, så dækker det heller ik omkostningerne

Så du ved 100% hvad McD vil sige til Sanders setup?

Ja de er blevet spurgt af Just-Eat. Men kender du til oplægget der? Hvis Just-Eat ville have McD til at betale, så forstår jeg godt, at de sagde nej, men hvis oplægget er et udbringningsgebyr, så tror jeg sagen er en helt anden...

Nuvel men derfor nægter de næppe en kunde i at købe mange varer...

Anyway dine argumenter ser meget bekendte ud? Nå ja det var præcist de samme, som der blev brugt om Smartguy og køb af tøj online, eller Just-Eat og køb af mad online.
Det er tydeligt let at finde argumenter imod, hvis man ik vil have projektet, skal lykkes eller blive en realitet, men mon ik McD selv er klogere end som så...

Desuden hvor er forskellen på Sanders ide og DRIVE IN? Maden bliver da ligeså kold, hvis man selv holder og venter i 20 min i en skide indkørsel på sin mad... Og selv køre den hjem! 

Side 11 ud af 13 (124 indlæg)