Personligt vil jeg sige at der både er fordele og ulemper: Fordele - Folk som er afhængige af McD, men dovne, vil sikkert gerne betale meget ekstra for at få det bragt ud - Det er noget mad og et brand at alle kender Ulemper - Tror du skal have lavet en aftale med McD først for at bruge deres brand/produkt - Som du selv siger, maden bliver hurtig kold. Og (baseret på personlig erfaring) så bliver McD ofte hurtig kold end andet fastfood mad. F.eks. en cheeseburger, efter 5 minutter er den ingenting. i forhold til Dominos Pizza, her er pizza'en et større produkt som kan holde på varmen i længere tid. |
Sander pennerup:Vil gerne igen skrive hvad jeg før har skr længere oppe i tråd vedr. om hvorfor McD ikke ønsker, at leverer selv el. at bruge samarbejdspartner (just-eat).
Har intet med kvalitet af madvarer, at gøre.
Det har noget, at gøre med, at McD synes Danmark er for lille et land. Befolkningstætheden er for lille i forhold til McD butikker. Tager simpelthen for lang tid, at skulle leverer maden ud. Ej heller nok kunder. Det er hvad McD selv siger ihvertfald :-)
McD Danmark gider ikke, at bruge tid/ressourcer på udbring i DK. De har valgt, at bruge kræfterne andre steder.
Vedr, Burger King, der har forsøgt sig i Roskilde med udbring sammen med Just-eat var det så vidt jeg kan finde frem til, pga. for stor efterspørgsel. Just-eat kunne simpelthen ikke følge med efterspøgsel og derfor valgte BK, at lukke det ned.
I artiklen jeg linker til, siger McD ellers selv at en af grundene til de stoppede forsøget igen, var at maden blev kold.
Måske skyldes det at logistikken er besværlig når der er for langt til og mellem kunderne. Jo længere udbringningstid, jo dårligere kvalitet.
Men det er et gæt. Men når de siger det, siger de det vel ikke for sjov.
Hvad angår markedet for det. Ja, det er der. Men er det stort nok til at et eksternt firma kan leve af det, uden et samarbejde?
Desuden siger 100.000 tilkendegivelser på FB ikke meget markedet for det. Det er alt for nemt at "Like", til at det kan danne et sagligt grundlag for en sådan vurdering.
Det kan sige lidt. Men ikke meget.