Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"

Side 8 ud af 11 (106 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sander pennerup:

øhh... hvorfor kan McD leverer i mindst 30 andre lande uden problemer hvor der er nøjagtig samme krav, som i DK lol

Det er direkte usandt! Ganske enkelt... Kina og Indonesien har langt fra samme krav/regler på fødevareområdet som Danmark! Ganske enkelt...

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 19:51

Lundsby:

Der er hver dag, adskellige taxa turer der går med at hente mad fra McDonalds, Burger King og andre restauranter, maden står typisk på forsædet af taxa'en ved siden af chaufføren. Så det er tydeligt at der er en efterspørgelse efter udbragt McDonalds mad, selvom kvailiten nedsættes.

Jeg må inderømme at jeg også har utroligt svært ved at se hvorfor McDonalds mad skulle være så specielt at det ikke kan tåle udbringning, selv køber jeg stortset hver fredag Tournados fra Le Buffet på Jægersborg Alle, som vi henter vi. Vi har også hentet eller fået bragt Pizza, Sushi, Burgere etc. succesfuld, så hvorfor man ikke skulle udbringe McDonalds er mig en gåde. 

Selvfølgelig er der et marked for det, har jeg skrevet andet?

Grunden til at det ikke findes, er fordi at MCD ikke ønsker det. De har rigtig mange interne regler, for at opretholde en hvis kvalitet af deres mad, forståeligt nok. De har selv afvist det. (Kan selvfølgelig ikke finde link)

Lundsby:

Mala:

Lundsby:

Så skriver du at McDonalds ikke har fundet udbringning rentable, hvor ved du det fra?

De har "regnet på det" problemet for dem, er at maden på ingen måde vil kunne opretholde samme kvalitet som ved salg i restauranten. De har rigtig mange interne regler omkring varmholdelse etc.

Hvordan sørensen er det relevant for Sander, han skal jo ikke overholde McDonalds interne regler?

Læs lige hvad jeg svare på. Det har intet med Sander at gøre. Det er et svar på om MCD har ikke har fundet udbringningen rentabelt. 

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 19:51

Lundsby:
Der er hver dag, adskellige taxa turer der går med at hente mad fra McDonalds, Burger King og andre restauranter, maden står typisk på forsædet af taxa'en ved siden af chaufføren. Så det er tydeligt at der er en efterspørgelse efter udbragt McDonalds mad, selvom kvailiten nedsættes.

Derfra, og så til om det er lovligt, det er en snørklet vej. Desuden er der forskel på hvad man vil gøre ved en Taxachauffør der kører en tur med mad/øl en gang i måneden, kontra et firma der lever af det.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 19:52

Lundsby:

Mala:
Ved betaling på nettet, så er reglerne om fjernsalg vel gældende??? Det vil sige at beløbet først må trækkes når varen er "afsendt" og at det er sælgers ansvar at varen kommer frem. 

Når der er tale om varer forarbejdet til kunden, så gælder der andre regler. Men selv der er det ikke noget problem, for Sander at hæve pengene, når han har hentet brugerne på McDonalds. Husk på at han, jo allerede har fået sin ticket (som kan såvidt jeg husker er garanteret at kunne hæve på, i nogle dage efter den er lavet.

Ok er ikke 100% inde i reglerne for online betaling, det erkender jeg. Det lyder til ikke at være et problem.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:52

Mala:
Derudover så er jeg 100% sikker på at din autorisation hos fødevarestyrelsen ikke dækker levering af burgere fra andre erhvervsdrivende.  

Hvor søren har du det fra, ikke at jeg er sikker på det modsatte, men da mange fiske biler, også har pandekager ved rejer, fiskelasagne der er lavet af andre.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 19:57

Lundsby:

Mala:
Derudover så er jeg 100% sikker på at din autorisation hos fødevarestyrelsen ikke dækker levering af burgere fra andre erhvervsdrivende.  

Hvor søren har du det fra, ikke at jeg er sikker på det modsatte, men da mange fiske biler, også har pandekager ved rejer, fiskelasagne der er lavet af andre.

Når du ansøger om autoratisation så skal du opgive hvilke aktiviteter din virksomhed har, og jeg tror at fvst vil vurdere at en tilladelse til at sælge fisk fra bil, ikke vil være dækkende over levering af mad fra MCD. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:57

Se bort fra dette :-) Fangede ikke lige, at der var tale om godkendelse af fisk.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 20:00

BBmassage:

Mala:

Det er lidt som at påstå, at dit kørekort kun gælder til din egen bil...  

Jeg forstår ikke hvad du mener?

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 20:02

Undskyld mig har du nogen sinde bestilt mad fra et pizzaria før? el. via fx. Just-eat el. Dominos Pizza el. bare ganske alm. grill etc.?

Der er intet krav vedr. udbring. Dominos kommer på en alm. scooter med en kasse bag på (intet krav)

Grillbaren kommer i egen private bil

(just-eat) mad kommer i en plastpose i grillbars egen private bil.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:05
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Kan man ikke lige så godt have en mobil mcdonalds.
Man inretter et Mcdonaldskøkken i en stor varevogn/lastbil så laver man manden mens man køre rundt
Side 8 ud af 11 (106 indlæg)