Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regneregler.dk, hvordan kommer jeg videre?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg driver en side der hedder regneregler.dk, hvor elever og forældre kan
finde hjælp til matematik. Konceptet går ud på at alt skrives i et enkelt sprog og uden
forvirrende begreber og beviser. Regnemaskinerne viser mellemregninger og forklaringer om
hvad der sker.

Jeg startede siden som et hobby projekt og har derudover lavet en app til android
telefoner (med 20.000+ downloads og 4.8 stjerner i rating i snit i løbet af første måned)
Hjemmesiden har snit over 5000 besøg dagligt, en rekord på 30.000 sidevisninger på et døgn.
Jeg modtager dagligt 20-30 mails fra brugere, med blandt andet forslag.
Både hjemmesiden og app'en bliver blandt andet brugt i undervisning i folkeskolen.
Den eneste reklame jeg har lavet er en enkelt pressemeddelse, som fik en masse omtale.

Jeg har mange ideer til videreudvikling, men mangler indtægt til at kunne beskæftige mig
med regneregler.dk på fuld tid. (Jeg arbejder p.t. deltid med freelance opgaver og bruger derudover
ca. 50 timer om ugen på regneregler.dk).

Min drøm er at lave hele regneregler.dk som et community drevet fællesskab, hvor lærere, forældre
og elever kan være med til at udvikle siden og app'en ved selv at tilføje egne emner, opgaver og
regnemaskiner, og understøttelse af flere sprog.
Alt indhold vil den forbindelse blive underlagt en Creative Commons licens og dele af kildekoden
vil blive åbnet som Open Source.

Min egen løn + serverleje vil koste omkring 25.000 kr. om måneden, derudover vil der være omkostninger
til oversættelser til andre sprog (indtil disse når en størrelse, så de kan køre selv).

Mit spørgsmål er, hvordan at jeg kommer videre? Er der mulighed for sponsorstøtte eller lignende
til et samfundsnyttigt projekt i den størrelse, og hvem og hvordan skal man spørge?
Eller er det en forkert retning at jeg tager.

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:58

Hej Ulrich.

I disse tider er det umådeligt svært at få finansieret projekter, men nu hvor jeg så din hjemmeside, så må jeg alligevel sige, at det er et af de bedste projekter, jeg har set i langt tid. Ingen tvivl om potentialet. 

Jeg håber for dig, at en potentiel investor ser dit indlæg her på amino, for jeg tror absolut, at pengestærke forretningsmænd kan være interesserede i at udvikle dit projekt, da det har uendelige muligheder - både interaktivt og internationalt.

Held og lykke med det. Beklager, at jeg ikke kan komme med nogen konstruktive  ideer. Men tab ikke modet Big Smile

Mvh Anders

Sundhed-Online.dk

Elektriker i Odense

Tilmeldt 29. Jun 11
Skrevet kl. 14:15

Jeg vil vise dit indlæg til en af mine bekendte, som er med i en stor investeringsfond, som investerer i mindre firmaer med stort vækstpotentiale. De tager naturligvis en del af lagkagen, men hellere eje en mindre del af et firma med stor indtægt end at eje et firma selv, som ikke genere nævneværdig indtægt.

Jeg lover ikke noget, men jeg er i hvert fald sikker på, at han vil kigge på dit projekt.

Mvh

Anders

Elektriker i Odense

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:17

Hej,

Fed side og flot antal besøgende mv.

Har du tænkt på at smakke med Freeway?
De har jo i forvejen den der side med opgaver og lektiehjælp.

De kan sikkert godt se potentialet i din side og med deres netværk, kan siden sikkert komme op på næste niveau.

Mvh

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jul 11
Skrevet kl. 15:37

Hej

Freeway kunne være et godt bud, jeg vidste slet ikke at de var med i studieportalen og studienet og det må man sige er ret relevante sider.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:43
Ulrich Jensen:

Hej

Freeway kunne være et godt bud, jeg vidste slet ikke at de var med i studieportalen og studienet og det må man sige er ret relevante sider.

Præcis.. Dog skal du være villig til at gå af med 50% af siden.

Tror du har gode muligheder, da du selv kan kode og når siden allerede har det niveau.
Tilmeldt 29. Jun 11
Skrevet kl. 17:08

Jeg har talt med ham. Læg dine kontaktdetaljer i min mailboks, så de kan kontakte dig. Han lød ret interesseret. Han vil gerne arrangere et møde med dig med henblik på et potentielt samarbejde. Han vil gerne høre mere om jeres fremtidige ideer og se jeres forretningsplan.

Det er da altid en begyndelse, men jeg lover ikke noget :-)

Mvh

Anders

Elektriker i Odense

Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:17

Hej Ulrich,

Vidste ikke hvem der havde lavet den før du skrev det her, men jeg vil bare gerne takke dig for siden! :) Den har hjulpet mig mange gange :) Håber du får finansieret projektet og kommer videre. Held og lykke!

Mvh.

Berti.

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jul 11
Skrevet kl. 13:08

Hej Berti

Tak skal du have, regneregler.dk blev netop lavet for at hjælpe og det er et vildt sjovt projekt at lave, med en hel del udfordringer. Uanset om jeg får skaffet financiering eller ej, vil jeg selvfølgeligt fortsætte med siden, forskellen er tempoet at det vil ske i.

Mvh
Ulrich

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)