Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spillehal spørgsmål

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klarasta.

Ja, jeg er helt enig med dig i at det er en meget god sideindkomst, og ja alt er relativt. Det eneste jeg ville pointere overfor Stefan var at det ikke er en millionforretning når man "kun" har 15 stk.

Som jeg har skrevet tidligere så afhænger alt af hvordan man ligger iht konkurrenter, tilgængelighed m.m. Det skal også lige nævnes at de ovenstående tal er taget på baggrund af en eksisterende og velkørende forretning, og ikke en der lige er startet op. Der vil tallene naturligvis være væsentligt lavere...

Vh

Steffan

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 13:37

Hej Steffan!

Du skriver "en rimelig årsløn!"

Steffan:

Mht. det at leve af det, så tror jeg da bestemt ikke det er umuligt. Dog er der, som du selv siger, meget stor konkurrence, og du skal ihvertfald have mere end 12-15 stykker hvis du skal trække en rimelig årsløn hjem, men al mulig held og lykke:)

Og mit eksempel var lavet på gennemsnitstal, med UMMIDELBART overskud, KUN på maskinerne på 1.4 mil om året.

Det var nok mest for drille.

Synes iøvrigt dt var en nogle gode råd du gav Stefan, så alt det var helt perfekt.

Dbh og god weekend.

Mads

Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 13:43

Tak for svar!

Men er det ikke meget at smide 200.000-250.000kr efter sådan en forretning?

Som du siger er der mange udgifter! Hvor meget koster Nokas eller andre værdihåndteringsfirmaer? Lad os sige jeg omsætter for 1000kr pr maskine per dag!
Så skal de hente 450.000kr om måneden fordelt over flere dage! Ved du hvad de tager for det?

Og hvad er der ellers af udgifter? Husleje, lønninger, forsikring, strøm vand varme, nokas?

Er 1000kr meget eller lidt på en spille maskine? :)

Tak!!

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 14:12

Hehe, jeg har også en spillehal, og kan i hvert fald fortælle dig, at du har glemt "afgift" til staten på 41%:-)

Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:31

Mads: Ja, jeg kan godt se hvad du mener:) Skulle måske lige have formuleret mig anderledes:)

Spinner: Du har helt ret, det er en temmelig væsentlig ting også:)

Stefan: Du bliver nødt til at sætte dig ned og lave et budget hvor du har undersøgt så meget som muligt, så du får et retvisende et af slagsen. Det er svært at svare på om 250.000 er mange penge at smide efter sådan et projekt, for hvis det ligger godt og der er en pæn kundekreds, så kan det godt køre rundt. Det kommer helt an på hvad du vil med det... Jeg ved ikke hvad et værdihåndteringsfirma tager, da jeg ikke selv bruger dette. Mht. udgifterne er lønnen jo den store "dræber". Her er der rigtig mange penge at spare hvis dig og din bror selv tager størstedelen af læsset. Så kan I jo altid ansætte senere når I har set hvordan det går.

Vh

Steffan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49

Nu har jeg været supervisor i en større spillehal med 2 etager i København og det er bestemt ikke umuligt at skabe en god indtjening, men langt fra en dans på roser.

Tag ned til den lokale biks og tag en snak med ejeren (du vil selvfølgelig ikke åbne en hal op i nærheden af ham). Men det er godt at få gode råd fra nogen der har været i branchen.

Til en sidebemærkning så er det desværre en anelse hårdt at se på de mange mennesker der spiller deres bistand, pension og sparepenge væk.

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 15:04

Philip :) de får jo penge igen den 1 ;) det Danmark vi lever i ;) hehe

Er det ikke den eneste mulighed der er? At få pengeforsyningsfirma til at hente dem?

Grunden til at jeg spørger om der er andre udgifter end de normale er fordi jeg gerne vil kunne danne mig et billed af hvor meget der skal tjenes for det som udgangspunt bare kører rundt!

Ja vi må arbejde en del på det det første stykke tid!

Er det realistisk at en maskine omsætter for 1200kr pr. Dag hvis der er 14 timers åbent? I en ny åbnet spillehal?

Takker!!

Tilmeldt 10. Apr 09
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 16:35

Umiddelbart tror jeg faktisk, at du undervurderer hvad det kræves for at have en spillehal.

Både af udgifter men også af menneskelige ressourcer - vel at mærke, hvis du skal have en rentabel forretning. Mange åbner, eller overtager spillehaller fordi, at de tror, at det simpelthen blot gælder om at sidde på sin flade og så skovle penge ind.

Men et par småting kan vi da tager her:

Hvis der spilles for en krone, kan du som udgangspunkt forvente, at de 33% ender i din kasse til udgifter. Hvis udbetalingsprocenter en 82 er gevinstprocenten ca 66.

At de penge  - skal jeg og andre der har en opstiller - betale ca 50% til dem. De varetager så alle udgifter (sådan da) vedr maskiner, stole, toptavler (alarmer) m.m.

Du skal stå for strøm, internet, personale og hvad du eller mener at i vil have i din spillehal.

Hvis du  - som du skriver - vil købe maskinerne selv, skal du så selv stå for alle omkostninger. Det er en farlig branche vi lever i lige nu, og måske også med risiko for, at der kommer ændringer på sigt. Det betyder, at du selv skal betale en teknikere, synsmand, reservedele m.m. For ikke at snakke om, at du skal betale for nye automater/ombytningsæt.

Hvad en maskine omsætter for på en dag er meget forskelligt. Du kan finde et sted i Skagen som omsætter - med 3 maskiner - for mere end nogle spillehaller gør.....

Men det er vel almindeligt, at det her hos mig kan være 20 k i snit. Men det er meget op og ned, og hvis du ikke har attraktive maskiner kan det lige så godt være 1 k. På en måned vel at mærke.

Så nej, medmindre at du da virkelig har fundet dig et smørhul, får du ikke en omsætning på 1.200 kr pr dag på en maskine.

Vedr pengene. Går dog bare hen i banken ved højlys dag:-)

Jeg vil gerne sætte spørgsmålstegn ved de maskiner du har kigget på. Er du sikker på, at det er de gængse maskiner som er i spillehaller i dag? De er i hvert fald unormalt billige dem du har set på.

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 16:59

Jeg har lige ringet til forhandleren igen.

1250kr + moms! Med service 8-16 på hverdage! Og udskiftning 1 gang om pret! Det er orienten ovs.

Jeg spurgt ham og han sagde at hver maskine i gennemsnit laver 5000-6500 i rent overskud om måneden!

Jeg kan ikke helt få regnestykket til at gå i plus! :(

Tilmeldt 10. Apr 09
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 10:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arh, tror jeg sov, da jeg svarede dig.

1200 kr + moms pr måned er vist også en fin forretning for opstilleren.

Hvis du har 15 maskiner og de giver dig..., skal vi sige et overskud på 100 k om måneden. Så tager skatten 41 k og du har så 59 k over. Du skal så betale 1500*15 maskiner til din opstiller, 22,5 k og du har så 36.5 k over. Nu skal du så betale huslejen, strøm, el, internet, kaffe, kopper osv m.m. Hvis vi siger, at det er giver ca...el ca 100 kr pr maskine pr måned, en bette husleje, og et simpelt telefonisæt, 10 k om måneden.

Så er vi på 36.5 k-10 k, 26.5 k.

Så skal du så lige betale en eller anden for at arbejde.

Hvis du er smart, kunne du finde en fleksjobber som kan klare 37 timer og få 50% i refusion. De hænger ikke på træerne, men de findes dog:-)

Så har du dækket de første 160 timer om måneden

Udgift ca 12 k.

Tilbage 14.5 k.

Så hvis du stadig er interesseret i, at taget alt det ballade der er i en spillehal!! for 14.5 k pr måned - og husk, at man ikke arbejder 160 timer som selvstændig, og umiddelbart skal du forventer at dit månedlige åbningstimetal er ca 400, og da du kun har dækket 160 kan du forventer 240 timer selv.

Nej, spillehal er ikke for tøsedrenge, og nej, der laves ikke lette eller hurtige penge her!

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)