Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spillehal spørgsmål

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Ringede til en forhandler af spilleautomater.
Blev tilbudt at leje maskinerne for 1200kr stk. Og han skulle ikke have noget af gevinsterne.

Til jer der har erfaring med dette! Hvor meget kan en maskine omsætte for på 1 dag ca?

Nogen der ved hvad et forsikringsselskab tager for at forsikre 15 maskiner?

Tak

Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stefan.

Det er et lidt svært spørgsmål du stiller her, da omsætningen pr. spillemaskine varierer rigtig meget, og der er rigtig mange faktorer som spiller ind. Du siger at forhandleren skal have 1200 pr stk. Er det pr. måned, eller?

Det der er vigtigt er at have de rigtige maskiner, så du skal undersøge om de kr. 1200 giver dig adgang til de mest benyttede maskiner, og om det giver dig mulighed for udskiftning en gang i mellem, hvis du kan se du har nogle som ikke bliver brugt så meget.

Mht. omsætningen, så er der én vigtig faktor, og det er konkurrence... Hvor mange konkurrenter har du, og hvad tilbyder de, for jeg kan sige med sikkerhed at det vil blive meget svært for dig, hvis de har nyere og bedre maskiner end dig. Variation af spillene er meget vigtig.

Prisen på forsikring af 15 maskiner er ligeledes afhængig af mange ting. For det første er det meget bekosteligt overhovedet at få lov at forsikre så mange maskiner, da der er mange krav som skal opfyldes. Jeg har selv 12 maskiner, og jeg har både tyverialarm, gitterport, tre stålpaler i dørkarm, antimask detektorer samt tågekanon. Så du bliver nødt til at undersøge hvilke krav der skal til før du kan forsikres. Derfor kan jeg desværre ikke give dig et konkret svar.

Jeg håber du kan bruge det til noget.

Mvh

Steffan.

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 10:31

Hej igen

Men hvad skal jeg regne med i månedlig forsikring ca. Lad os antage at jeg havde 12 maskiner! Er det 5-10K om måneden eller hvad?

Hvad løber det ca. Op med tyveriforsikring, røgkanon og forsikring af maskinerne?

Er der andre udgifter jeg skal være opmærksom på?

En sidste ting, er dette en branche hvor man kan tjene penge eller er der for mange til at det kan køre rundt?

Tak

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 10:32

Ja det er pr. Måned 1200kr og inkludere udskiftning af maskiner.

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 11:24

Nu har jeg prøvet mange forsikringsselskaber! Hvem beskæftiger sig med spille haller?

Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 13:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har selv Top Danmark som forsikringsselskab, og de har godkendt det jeg har lavet. Nu har jeg jo meget mere end en spillehal, så jeg kender ikke prisen på spillehal som enkeltstående virksomhed, så der kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Mht priserne på diverse sikkerhedsforanstaltninger så har det sammenlagt kostet mig omkring kr. 70.000 + moms. Men det kommer naturligvis helt an på hvilke krav du bliver mødt med.

Noget andet du skal være meget opmærksom på er om du er forsikret mod decideret pengetyveri fra maskinerne. Det er nemlig langt fra alle selskaber som kan/vil forsikre dette. Derudover er der forsikringen af selve maskinerne. Her er forsikringsselskaberne også meget tilbageholdne, så det er MEGET vigtigt at få styr på om selve maskinerne er forsikret gennem din forhandler. Jeg har selv prøvet det, og ved af bitter erfaring at man skal være meget opmærksom på dette. Jeg havde indbrud i alle mine maskiner (12 stk.) samt i min vekselautomat. Desværre var de meget effektive og kom afsted med rigtig rigtig mange penge, samtidig med at de havde totalsmadret alle automater. Jeg troede at jeg var forsikret mod tyveri, men det var kun de penge jeg havde taget fra "drop boksen" og lagt i pengeskabet som var forsikret. Dvs at jeg selv måtte æde alle de penge de kom afsted med. Summen af dette var dog intet imod de skader som var på maskinerne. Dette beløb sig til ca. kr. 250.000. Heldigvis var jeg forsikret igennem min forhandler, så det tog deres forsikring.

Jeg håber du forstår hvad jeg mener med nævnte eksempel; Der er mange forsikringsfacetter i sådan en spillehal, så vær meget grundig.

Mht. det at leve af det, så tror jeg da bestemt ikke det er umuligt. Dog er der, som du selv siger, meget stor konkurrence, og du skal ihvertfald have mere end 12-15 stykker hvis du skal trække en rimelig årsløn hjem, men al mulig held og lykke:)

Vh

Steffan

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 13:55

Tak!

Nu var planen at jeg skulle åbne det med min bror! Jeg havde tænkt mig at beholde mit nuværende job og køre dette som en side beskæftigelse der kunne give mig nogle ekstra kroner!

Hvad tror du er realistisk at kunne tjene på de 15 maskiner? Og ville det være en ide at købe maskinerne når man fik råd?

Er der nogen indtjening i sodavand ovs? Noget man kan mærke?!

Tak :)

Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 08:05

Hvis det kun er meningen at det skal være "ekstra penge", så kan det godt blive en god forretning. Dog skal du tænke på at der skal konstant være en ansat i rummet som er over 18 år. Derudover skal du tænke på hvilken rygepolitik I vil have, da de to ting hænger meget sammen... Samtidig er der jo også regler mht spiritus og mad, er det noget I vil have også??

Mht indtjening på sodavand, så er der selvfølgelig også en forretning i det, men mange tager faktisk deres egen sodavand med, hvilket jeg har valgt at acceptere i min butik, da de i forvejen ligger rigtig mange penge hos mig. Jeg har gratis kaffe, kakao og kage, samt smurte rundstykker til dem som kommer før klokken 08.00 om morgenen. Husk på; jo bedre du behandler kunderne, jo større er chancen for at de kommer igen:)

Det er naturligvis altid fristende at købe maskinerne så der ikke skal betales leje af dem, men jeg synes personligt ikke det er særligt klogt, da de for det første er meget dyre, men også fordi du så mister muligheden for at skifte jævnligt (med mindre du selvfølgelig køber dem også) Derudover mister du også servicen på maskinerne. Jeg ved godt at man kan købe sig til dette, men hvis du lejer dem, så burde det være gratis.

Nu vil jeg ikke komme ind på hvor meget du kan tjene (bundlinjen) på maskinerne, da jeg ikke kender alle dine udgifter, men jeg vil tro at du kan omsætte for ca. kr. 30-40.000 om måneden pr. maskine hvis du ellers ligger fornuftigt, og har en fornuftig kundekreds, men det er overhovedet ikke tal jeg vil stå til ansvar for, da jeg naturligvis ikke er bekendt med hverken placering, kunder og lignende... Det skal naturligvis også siges at denne omsætning ikke kommer fra dag 1, men det er du jo nok klar over:) Nu lyder disse tal jo rigtig godt, men husk nu på at det er OMSÆTNING. Fra dette tal skal du naturligvis trække det kunderne vinder, og det ligger et sted mellem 70 og 82 % af omsætningen.

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 08:59

Hej med jer.

Blev lige nødt til at kommentere på det her.

Kan godt lide at du Stefan skriver at man skal have mere end 15 maskiner for at opretholde en ordentlig årsløn. Nu er alting relativt, men umiddelbart ser det her da meget godt ud, for ikke at røre en finger!

(Udregnet på grundlag af gennemsnittet af dine anslåede tal)

36000 (mdl omsætning)- 76% (gnmsnitlig udb)= 8400 (overskud pr maskine) x 14= 117600 (pr mnd)

Nuvel ja, der mangler skat, husleje, lønninger og forsikringer osv, men er sikker på at man kan gennerere en sideindkomst i den slags forretninger.

Ummidelbart synes jeg da det ser fint ud :-)

Ha en dejlig dag.

Mads

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 09:02

Det var ikke Stefan, men Steffan, der kom med ovenstående udtalelse!

Sorry.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)