Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

52.000 for parkering årligt - kan det være rigtigt?

Side 1 ud af 9 (88 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

Hej Aminoer

Jeg er rigtig glad for mit lokale på Østerbro, men har behov for at kunne besøge kunder i visse perioder - selvom at jeg prøver at begrænse mit tidsforbrug på møder. I den forbindelse er det eneste der giver mening næsten at kommer pr bil - mange af mine kunder ligger nemlig ikke lige op af offentlig transport.

Problemet her ligger så bare i, at jeg ikke har bopæl i Københavns Kommune. Da jeg hverken er malermester, vvs-mand, eller inden for en anden branche, hvor det ville være oplagt at firmaet dækker bilen, må jeg derfor - som jeg ser det - købe bilen privat. Og da bilen ikke benyttes til ren erhverv, eller står udenfor min egen bopæl, ser det ud til at jeg skal betale 1000 DKK/ugen, hvis jeg tager bilen på arbejde hver dag. Det giver en årlig omkostning på 52.000 kr, hvilket jeg synes er meget at betale for at få lov til at holde med sin bil.

Findes der nogle løsning på ovenstående problemstilling, uden at skulle punge 52k op årligt, skifte lokaler eller gøre andet dræstisk?

Mange tak for hjælpen!

/ Emil

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:05
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 6 person

Du kan bruge offentlig transport

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:09

Parker og tag nummerpladerne med dig :) 

Ellers lej en garage i nærheden og parker i.

Alternativt find en boligforening i nærheden hvor du spørger nogle der bor der, om de vil sælge dig en p-licens som de ikke selv benytter.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:10

Der findes altså også gratis parkering her på Østerbro :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil

Om det løser dit problem ved jeg ikke, men her er da et par forslag:

1) Parker lidt væk fra dit lokale. I yderområderne er der ofte en del veje der ikke har parkeringsafgift

2) Køb en el-cykel og brug den til kundebesøg - det er alligevel den hurtigste vej igennem byen. 

3) Køb denne smarte sag:

det er en "mini-segway" virker ligesom en segway, men vejer kun 18kg.

Koster vist omkring 30K inkl moms, men det er da en del billigere end 52K for 1 års parkering. Tænk også på hvilke reklameværdi det ville give at køre rundt på sådan en... folk ville kigge langt efter dig :)

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:18

DP2012:
Parker og tag nummerpladerne med dig :) 

Smileyen er noteret, men jeg kan fra pålidelig kilde fortælle, at hvis det er en bil der holder i samme område uden nummerplader, er de til sidst ret hurtige til at rekvirere et fejeblad.

De har kamara i deres udstyr nu om dage :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:19
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Jeg har ikke længere bil (økonomi), og afholder førstehjælpskurser i de mørkeste dele af Jylland. 

Jeg bruger offentlig transport, hvor jeg medbringer, 1 stk. førstehjælpsdukke, 1 stk. hjertestarter samt diverse udstyr.

Så hvis jeg kan..... kan du helt sikkert også :)

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 16:24
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:30

Ellers må du ud og anskaffe dig en gulplade bil, så kan du nemlig få en erhvers-parkerings-licens til ca. 1200 pr. md. (kan ikke helt huske prisen længere) - men glæd dig over at det ikke kommer til at koste dig 20K bare at komme til dit kontor, nu hvor betalingsringen er droppet :-)

/Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32

Det er vanvittigt dyrt at parkere, men det er også til at skabe en balance i København. Det ville være ren kaos hvis parkeringen var markant billigere/gratis.

Den tidligere bestyrelsesformand for det selskab jeg arbejdede i havde permanente parkeringstilladelser i ruden til alle parkeringsselskaber i Storkøbenhavn.

Det kostede lidt over 100.000 om året (sådan kan man jo også bruge penge).

Kunne næsten betale sig at tage taxa i dit tilfælde?

Side 1 ud af 9 (88 indlæg)