Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminobrugere er useriøse, eller..........?

Side 2 ud af 9 (85 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:

Seiven:
1 vil henvende sig til en universitets udlært tekstforfatter.

Hvad i alverden er en universitetsuddannet tekstforfatter?

Mit generelle indtryk er bestemt, at folk her på Amino vægter kvalitet højt - men at de vil se referencer, før de vil betale prisen - og det synes jeg sådan set er fair nok.

Jeg har fået en del gode opgaver gennem Amino Freelancer - både gennem vundne bud på andre måder.

Jeg kan godt ændre det til, folk der har en relevant universitets uddannelse inden for tekstbranchen. SÅ som lingvistik eller journalist.

men det tror jeg godt du vidste..

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej jeg vidste ikke, hvad du mente.

Jeg er uddannet journalist, men ikke universitetsuddannet. Mange universitetsuddannede er ikke særligt dygtige til at formulere sig - og man kan jo ikke læse til tekstforfatter. Så i virkeligheden mener du måske "Professionel tekstforfatter"?

Nu har jeg set din undersøgelse, og jeg tror de svar du får er temmelig misvisende - simpelthen fordi folk tager for givet, at uddannelsen resulterer i ekstremt høje priser - folk vil gerne betale for kvalitet, men der er en naturlig grænse for, hvor meget ekstra, de vil give.
Jeg tror heller ikke folk vælger tekstforfatter ud fra uddannelse - men nærmere ud fra referencer og andre ting - kvaliteten er altså vigtigere end uddannelsen. 

Undersøgelsen tager heller ikke hensyn til, hvilke tekster, man skal have skrevet. Personligt ville jeg være betydeligt mere kritisk overfor en mulig leverandør af hjemmesidetekster, pressemeddelelser, salgsbreve etc end jeg ville være med en leverandør af seo-tekster.

Når teksterne skal profilere en virksomhed, så skal tingene bare være i orden - og så er det altså de færreste 3.G´ere, der kan være med. Jeg kunne i hvert fald ikke, dengang jeg gik der.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Teksteri.dk:

Jeg ser mange profiler fra "voksne mennesker", der udfører et godt og seriøst arbejde, og som derfor også er nødt til at tage sig betalt for det.
Jeg synes det er på tide, at Amino gør et drastisk forsøg på "at komme ud over kanten", og får skilt fårene fra bukkene.

Jeg har tænkt meget over dit indlæg, før jeg nu svarer. Får og bukke - hvem er egentligt hvem?

Dette forum er beregnet til hvad?

Mit ærinde er ikke det samme hver gang jeg er herinde. Lige nu f.eks. er jeg her, fordi jeg om et øjeblik fyrer et indlæg af vedr. min fjæsbog. Jeg håber, når jeg kommer så vidt, at nogle af de unge hvalpe du nævner - gider svare mig.

I aftes var jeg herinde for ar hygge mig, og jeg sad bare og læste hist og pist. Jeg har også været herinde og hyret folk til arbejde, jeg ønskede at få udført.

Hvilke af disse ærinder (om nogen) er mest seriøst. Jeg er en voksen kvinde, der taler med voksne mænd, unge gutter og gutinder. Ind imellem er det store børn jeg kommer i snak med, de får et godt råd med på vejen, hvis jeg evner det.

For mig lyder det som om din færden herinde mest (måske kun) handler om at finde kunder. Hvis det er tilfældet, kan jeg godt forstå du er skuffet. Hvis kunder også var mit ærinde herinde - døde jeg af sult, for jeg har ikke gaflet en eneste elev herinde, og jeg har heller ikke haft planer om at forsøge.

Hvis Amino forsøger at ensrette stedet, vil det for mig at se blive et fattigere sted at være. Hvis Amino blev så ensrettet, at her kun var seriøse og superdygtige tekstforfattere, så kunne de handle tekster med hinanden.

Spøg til side - længe leve forskelligheden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 16:56

Amino bør nok ikke være din primære kundebase. Kan priserne ikke også være udtryk for, at Aminoerne gerne vil have nogle reference og nye kontakter.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:07

Det her emne har været oppe at vende en million gange før... Så i stedet for at skrive en lang tekst, så får du bare de generelle ting i en kort version.

At du er imod fri prisdannelse, det er nærmest komisk. Men lad os da tilsidesætte markedskræfterne og indføre USSR prispolitik. Så er prisen ik længere problemet, så er det nærmere efterspørgslen eller udbuddet, som failer.

At du ik forstår at segmenterer din målgruppe, det gør næppe andre brugere useriøse. Fejlen i hele dette ligger næppe ved opgave udbyderne, men derimod hos dig selv...

Og så er dette dit første indlæg på Amino. Hvis du havde været en smule mere synlig, så havde du alene i debatterne kunne kapre en masse kunder, fordi du kunne bevise dine evner. Hans Stokholm (sorry hvis det er stavet forkert) er et glimrende eksempel på, at deltagelse i debatterne kaster mange kunder af sig...

Så alt i alt burde du kigge ind af, og finde fejlen hos dig selv, og den måde du opsøger arbejde på, fremfor at være efter andre...

Og by the way så findes der faktisk super gode oversættere på Amino, som kan oversætte perfekt til lavere priser, blot fordi de er studerende, eller fordi de har et smart setup!
Linnart fra www.kontakttyskland.com er et glimrende eksempel! 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 18:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det kommer også an på hvad man forventer at få af udbytte af Amino.

Mange herinde er nystartede, og har derfor ikke ubegrænsede mængder af penge. Derfor finder de det fristende at kunne tilegne sig ydelserne til en god pris. Nogle gange ender de op med et resultat der stemmer ganske fint overens med prisen, andre gange får de leveret noget lortearbejde, og endeligt kan det hænde at de støder på de rette, som leverer et super stykke arbejde til en overdrevet god pris. 

Fremfor at regne med at man kan tage en standardpris for sine produkter i freelanceropgaver, og samtidig vinde mange af dem, kan det derfor være at man skal tænke anderledes:

- For nogle kan det bedre betale sig, at undlade at byde på opgaver på freelancer, og i stedet bruge tiden på at komme med gode råd / vejledning i debatten. Kan man skabe sig et brand i debatten, er der god chance for at man kan konvertere kunder, når dem man hjælper er kommet godt i gang, og ikke sidder med et så stramt budget mere.

Uden at vide det, vil jeg tro at eksempelvis en person såsom Jesper fra Mediamouse ikke sælger så meget til nystartede iværksættere, eller via Amino Freelancer for den sags skyld. Derimod tror jeg at Jesper af mange Aminoer opfattes som en ekspert inden for sit felt, hvorfor de kommer til ham hvis lortet brænder, samt når det går så godt for deres virksomhed at prisen ikke er det altafgørende.

- En anden mulighed kunne være, at tage tilpas mange opgaver ind til en rigtig god pris på freelancer. Leverer man et super stykke arbejde her, kan man lokke mange kunder til at skide en god anmeldelse af en. Stille og roligt har man bygget sig et godt brand, og sidder som den førende inden for sit kompetanceområde på Freelancer. Sådan ved jeg at Dorthe Kornerup har gjort med succes - så hvis hun kan, kan andre vel også. :)

/ Emil

Fra Suva
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 36
Fra  HenrikFrederiksen Skrevet kl. 18:37

Nej tak til en generel USSR-prispolitik.

”For det meste er det på grænsen til det fornærmende, hvad "folk" tror de kan få lavet for 250 - 2500 kroner.....!!!”

Peter -- > prøv at sætte lidt mere fart på karrusellen! 1.) Bid i det sure æble: løs 3-4 jobs til helt ekstraordinære favørpriser (pga. ønsket om en reference).  2.) Smid så referencerne ind på din hjemmeside. 3.) Anvend disse referencer, som løftestang til at overbevise potentielle kunder, omkring dine fortræffeligheder.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:19

mange har bare ikke flere penge end det de er jo nystarte derfor har de ikke 10.000 kroner til det og det

derved vis folk siger nej til at lave opgaven alle bliver der ingen opgave lavet for prisen kommer ikke højere op vis sat der og nu har den bruger ikke mere end det der er budget med

vis synes det er for lidt ,tag nogle af de andre tilbud  til en højere pris ,der er færre men det er dem som der er .

vi kan kun hjælpe hinanden nogle vil ikke sætte lave til den pris så er bare ikke dem som får den opgave .

vi vil alle have mere , ja sådan har vi det alle samme

vi alle have til en mindre pris

vi kunne alle ønske vi havde vundet i lotto og derved kunne have råd til at give webmaster en højere løn og havde råd til sig og sin husleje

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 22:39

Teksteri.dk:

Hvad med ham, der vil have oversat en webshop fra dansk til engelsk OG tysk for max 2500 kr?, eller ham, der vil have lavet en app om fartbøder for samme beløb (uden at ulejlige sig med at skrive om det er til Iphone eller Android). 
Det er blot to ud af utallige useriøse opslag.

Nu er jeg tilfældigvis ham, der vil have lavet en app om fartbøder - og jeg har fra start angivet 5000-25000 som prisniveau, hvilket jeg mener, er i det rette lejde. 

Herudover kan jeg oplyse dig, at jeg har fået seriøse bud på min opgave. Desuden giver det sig selv, at de freelancere der rent faktisk udviser interesse for opgaven, nok ender med at få den (men den preller nok af på dig...).

Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:56

Hej alle

Jeg er temmelig overrasket over alle de indlæg, der er kommet på et øjeblik. Tak for det.
Det lader til, at jeg har trådt nogen over tæerne - og det må I undskylde.

Det lader også til, at mange ikke har læst det, jeg har skrevet ordentligt. Jeg berørte jo andre emner end priser!!!

Selvfølgelig går jeg ind for at udbud og efterspørgsel bestemmer prisen, men modsat et par af debatørerne her, så vil jeg nu minde om, at pris og kvalitet hænger sammen - OGSÅ når det drejer sig om tekster, webdesign, salgsarbejde og management m.m.m.

Som nævnt, så HAR jeg fundet gode jobs her, og såfremt jeg ikke kan lí røgen i bageriet, kan jeg jo bare forsvinde... Så er den ikke længere.

Endnu en gang: TAK

Side 2 ud af 9 (85 indlæg)