Jeg kan godt ændre det til, folk der har en relevant universitets uddannelse inden for tekstbranchen. SÅ som lingvistik eller journalist. men det tror jeg godt du vidste.. |
Nej jeg vidste ikke, hvad du mente.
Jeg er uddannet journalist, men ikke universitetsuddannet. Mange universitetsuddannede er ikke særligt dygtige til at formulere sig - og man kan jo ikke læse til tekstforfatter. Så i virkeligheden mener du måske "Professionel tekstforfatter"?
Nu har jeg set din undersøgelse, og jeg tror de svar du får er temmelig misvisende - simpelthen fordi folk tager for givet, at uddannelsen resulterer i ekstremt høje priser - folk vil gerne betale for kvalitet, men der er en naturlig grænse for, hvor meget ekstra, de vil give.
Jeg tror heller ikke folk vælger tekstforfatter ud fra uddannelse - men nærmere ud fra referencer og andre ting - kvaliteten er altså vigtigere end uddannelsen.
Undersøgelsen tager heller ikke hensyn til, hvilke tekster, man skal have skrevet. Personligt ville jeg være betydeligt mere kritisk overfor en mulig leverandør af hjemmesidetekster, pressemeddelelser, salgsbreve etc end jeg ville være med en leverandør af seo-tekster.
Når teksterne skal profilere en virksomhed, så skal tingene bare være i orden - og så er det altså de færreste 3.G´ere, der kan være med. Jeg kunne i hvert fald ikke, dengang jeg gik der.