Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af webshop

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino.

Jeg har tænkt mig at starte en webshop op i løbet af året, men har nogle spørgsmål omkring det.

Hvilket CMS er bedst, samt bedst at opsætte paypal i, det skal ikke være for svært eftersom jeg ikke har forstand på webshops.

Nu høre jeg meget om CVR osv, skal man bruge det for at have webshop? eller behøver man det ikke?

Jeg har så mange spørgsmål at de måske vil komme til de forskellige svar i tråden.

Samt, hvis nogen har lyst til at hjælpe med at sætte cms op osv må de meget gerne skrive til mig i pm.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er mange forskellige webshop CMS's, og der er mange gode. Mange anbelfader PrestaShop netop grundet brugervenligheden (har ik selv erfaring med det), men du kunne også tage et kig på OpenCart eller Magento, alle sammen burde fungere helt fint med PayPal.

Du skal have et CVR nr. hvis du forventer at omsætte for mere end 50.000 kr om året. Men det kan selvfølgelig også være en fordel at have et CVR nr. da du jo på den måde kan trække moms fra på dine indkøb. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Feb 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:47

Jeg kan anbefale WordPress. WordPress er det største CMS i verden og dette ikke uden grund.

Se på min profil og kontakter mig, hvis du vil ;-)

Chris Andersen Smile

marketingloop.solutions

Fra Egtved
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 84
Fra  eWebsystems.dk Skrevet kl. 20:49

Hej René

Du er velkommen til at sende mig en PM med spørgsmål, men jeg vil gerne give dig et par svar her.

Vores shop kan integreres med paypal hvis du ønsker det, men også med Nets/PBS og Euroline. Systemet er supernemt at bruge og sætte op. Fordelen ved vores systemer er at de bliver udviklet centralt og opdateret automatisk på din shop så du ikke skal tænke på det.

Hvis du har mod på at prøve en gratis demo helt uforpligtende kan du sende en PM eller bestille en gratis demo via vores hjemmeside www.eWebsystems.dk

Vi snakkes ved

Morten

eWebsystems.dk udbyder hostede IT løsninger, bl.a. webshop, CMS-websites, MailMarketing, webhoteller, domænenavne, server hosting og hostede Microsoft produkter. Fx Exchange, Dynamic NAV og C5.

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Skrevet kl. 20:50

Jacob Hansen:

Der er mange forskellige webshop CMS's, og der er mange gode. Mange anbelfader PrestaShop netop grundet brugervenligheden (har ik selv erfaring med det), men du kunne også tage et kig på OpenCart eller Magento, alle sammen burde fungere helt fint med PayPal.

Du skal have et CVR nr. hvis du forventer at omsætte for mere end 50.000 kr om året. Men det kan selvfølgelig også være en fordel at have et CVR nr. da du jo på den måde kan trække moms fra på dine indkøb. 

Tak for hurtigt svar.

Nu regner jeg ikke med at tjene over 50.000 kr, eller bare 20.000 kr om året.

Bare eftersom jeg er 14 osv, så kan jeg ikke få CVR.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej

René Dyhr:
Bare eftersom jeg er 14 osv, så kan jeg ikke få CVR.

Du må ikke drive virksomhed, når du kun er 14 år.

For lovligt at kunne drive virksomhed i Danmark skal man være 18 år (myndig), men der er dog en mulighed for at begynde tidligere, nemlig når du er 15 år, men det kræver, at du får en dispensation fra Statsforvaltningen.

Jeg vil anbefale dig at læse denne debat fra i dag: http://www.amino.dk/forums/t/153295.aspx, hvor det samme problem med at starte virksomhed, når man er under 18 år, blev drøftet.

Mvh.

Ole

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Skrevet kl. 21:09

Ole Schelde:

Du må ikke drive virksomhed, når du kun er 14 år.

For lovligt at kunne drive virksomhed i Danmark skal man være 18 år (myndig), men der er dog en mulighed for at begynde tidligere, nemlig når du er 15 år, men det kræver, at du får en dispensation fra Statsforvaltningen.

Jeg vil anbefale dig at læse denne debat fra i dag: http://www.amino.dk/forums/t/153295.aspx, hvor det samme problem med at starte virksomhed, når man er under 18 år, blev drøftet.

Mvh.

Ole

Det vil sige at jeg slet ikke må sælge en eneste ting over nettet? Jeg vil jo ikke hente vare hjem og sælge dem, men selv lave de forskellige ting.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33

Hej 

René Dyhr:
Det vil sige at jeg slet ikke må sælge en eneste ting over nettet?

Rent juridisk - Ja. Problemet er, at du ikke lovligt må træffe den nødvendige juridiske beslutninger vedrørende drift af en webshop, før du er myndig eller har en dispensation, som du tidligst kan få når du er 15 år.

Som jeg ser det, så har du 2 muligheder:

1. Sammen med dine forældre søger du om dispensation, og når du har fået den, så åbner du din webshop, når du fylder 15 år.

2. Webshoppen oprettes i en af dine forældres navn, og du bliver så ansat til at producere varerne, der bliver solgt i webshoppen. Et problem ved denne løsning er at et eventuelt overskud så vil blive beskattet hos dine forældre, men overskuddets størrelse kan I jo styre i forhold til hvor meget du får betalt i løn.

René Dyhr:
Nu høre jeg meget om CVR osv, skal man bruge det for at have webshop? eller behøver man det ikke?

DU skal have et CVR-nummer, hvis man ønsker at få en betalingsløsning tilknyttet, hvor kunderne kan betale med Dankort o.lign.

Mvh.

Ole

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Skrevet kl. 21:36

Ole Schelde:
DU skal have et CVR-nummer, hvis man ønsker at få en betalingsløsning tilknyttet, hvor kunderne kan betale med Dankort o.lign.

Okay, så man SKAL have CVR for at få overført fra paypal eller noget? Eftersom jeg ser mange bruger paypal men ikke CVR

Så vil jeg måske oprette den i mine forældres navn.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40

René Dyhr:
så man SKAL have CVR for at få overført fra paypal eller noget?

Lige men hensyn til Paypal kan det godt være, at du kan gøre det uden et CVR-nummer, men hvis du ønsker, at de skal betale en eller eller flere forskellige kort, såsom Dankort, Visa, eller Mastercard, så skal du have et CVR-nummer.

Mvh.

Ole

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)