Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad mener du, om dette partnerskab?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fellow-Aminos,

Jeg går og leger med en ny ide, hvor jeg i den anledning vil prøve noget nyt: Partnerskab

Uden at rode mig ud i den lange forklaringer, så er det således, at jeg forventer, at indgå et partnerskab med en god ven, som har ufatteligt meget viden omkring de tekniske forudsætninger for projektet. Desværre kniber det med hans tid til projektet, hvorfor vores tanker går på, at få en 3. part med i projektet.

Denne 3. part vil skulle koncentrerer sig udelukkende om udvikling/kodning af projektets systemer og hjemmeside på baggrund af de specs som vi andre har lavet. Vi vil desuden tage os af alt med koncept, planlægning, markedsføring samt indskyde de økonomiske midler. Sat meget firkantet op:

MIG

50% økonomi / 50% tid

PARTNER

75% økonomi / 25% tid

3. PART

00% økonomi / 100% tid

Det som jeg nu kaster ud til jer, er 2 ting:

1) Kunne I forestille jer, at en udvikler kunne have interesse i, at indgå i denne trekløver? Der skal ikke indskydes penge, men i stedet lægges timer i projektet, hvor modydelsen er en ejeranpart i firmaet. 

2) Hvordan ville I fordele anparterne i selskabet?

Jeg lytter gerne på input, så jeg kan gå og lege lidt videre med tankerne...:-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Som udgangspunkt mener jeg at partnere bliver mere seriøse når de også investerer økonomisk. Der er ganske enkelt noget at miste. Hvis man som udvikler i jeres trekløver pludselig får lyst til noget andet, og springer fra, mister man jo ikke andet end den tid man har brugt.

Og jeg tror også at mange vil føle, at de ikke er en ligeværdig partner i trekløveret, hvis ikke de har investeret på lige fod med de to andre.

Selvom det kan virke som en attraktiv "fribillet" ikke at skulle have penge op af lommen fra start, så tror jeg på lang sigt at det er bedre at alle parter investerer lige mange penge ved opstart.

Mvh Carsten

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror de dygtigste udviklere har betalte jobs nok.

Du tilbyder en del af et MULIGT kommende projekt, og en andel af et MULIGT kommende overskud.

Dette søges dagligt, og jeg tror jeres oplæg skal være mere end godt, for at en seriøs udvikler ville overveje dette.

Du / i risikerer også at en hvilken som helst af parterne kører sur i det, eller at pengekassen slipper op, og projektet droppes = spildt arbejde for udvikler.

Nej, jeg tror mere på at i betaler jer fra at få løst opgaverne, eller bruger længere tid på projektet.

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 18:46

Hej Carsten,

Det er en god pointe - at der er mere ligeværdighed i, at også 3. part skal investere økonomisk.

Man kan så argumentere, at det bliver svære at finde en 3. part - men det bliver sandsynligvis en mere dedikeret.

/ Martin

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 18:49

Hej Jesper,

Årsagen til, at vi gerne ville have en udvikler som partner, med anpart i virksomheden er, at gerne ville have en person, som engageret sig og gerne ville eksempelvis tænke tingene et skridt længere, da de selv havde et ønske for, at gøre lidt mere end projektet er beskrevet til. Sikre lysten til, at tænke tingene længere.

Måske dårligt forklaret - men jeg er blot af den opfattelse (synes jeg også at have fået bekræftet med tidligere projekter), at en udvikler laver hvad opgaven er sat til og så lukker den der - med mindre, at man tænder taxametret igen.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:39

Jeg forstår dig som udemærket.

Problemet er blot at du mest ser det ud fra dit synspunkt - hvad får du af det.

Prøv også at vende den rundt, og se det fra udvilkers synspunkt.

Samtidig har vi jo stort set alle LIGE den der fantastiske ide ( mig selv incl.)

90% af dem bliver bare aldrig til noget ( gæt fra min side) :)

Dermed har udvikler spildt tiden.

Der kan være tusinde grunde til projektet ender som en fuser.

Mht. til udvikling, får du hvad du betaler for, og der findes massere af dygtige, som også kommer med indput undervejs, rådgivning mv.

Det er jo ikke anderledes end hvad vi fortæller alle e-købmænd.

Prøv at se det fra kundens synspunkt - det hjælper ikke vi selv synes vi står med det fedeste produkt, hvis kunden ikke gør.

Men Martin, det er da super fedt hvis i finder en udvikler der tænder helt af på jeres oplæg, jeg tror bare chancen er lille - de får smidt disse forslag i hovedet hver dag..

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 20:16

Spændende input - jeg forstår godt, at det kan være et stort/tidskrævende arbejde, at finde en udvikler som har de nødvendige kompetencer og som samtidigt har lysten og tiden til netop mit projekt.

Det kommer med i tankekassen til næste step...

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 20:35

Martin:
Spændende input - jeg forstår godt, at det kan være et stort/tidskrævende arbejde, at finde en udvikler som har de nødvendige kompetencer og som samtidigt har lysten og tiden til netop mit projekt.

Jeg er enig i de input der eller givet, diskussionen har også lige været her.

Programmøren skal have mere incitament for at ville deltage i opstartsfasen, da programøren typisk har den største del af risikoen her.

Selvom programmøren ikke skyder penge i projektet, kan det stadig koste mange penge at gå med. Hvis det tager 3-9 måneder at udvikle, og med de lønninger der ellers er til kompetente udviklere i dag koster det rigtigt meget i potentielt tabte lønindtægter.

Hvis jeres marked er B2B, ville det hjælpe jer at få nogle hensigtserklæringer fra potentielle kunder der vil købe produktet, inden i finder en udvikler til det. For derved at mindske risikoen (og sikkert også få målrettet jeres ide endnu mere samtidigt).

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 20:41

Det er dog B2C, men tak for input :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)