Fellow-Aminos, Jeg går og leger med en ny ide, hvor jeg i den anledning vil prøve noget nyt: Partnerskab Uden at rode mig ud i den lange forklaringer, så er det således, at jeg forventer, at indgå et partnerskab med en god ven, som har ufatteligt meget viden omkring de tekniske forudsætninger for projektet. Desværre kniber det med hans tid til projektet, hvorfor vores tanker går på, at få en 3. part med i projektet. Denne 3. part vil skulle koncentrerer sig udelukkende om udvikling/kodning af projektets systemer og hjemmeside på baggrund af de specs som vi andre har lavet. Vi vil desuden tage os af alt med koncept, planlægning, markedsføring samt indskyde de økonomiske midler. Sat meget firkantet op: MIG 50% økonomi / 50% tid PARTNER 75% økonomi / 25% tid 3. PART 00% økonomi / 100% tid Det som jeg nu kaster ud til jer, er 2 ting: 1) Kunne I forestille jer, at en udvikler kunne have interesse i, at indgå i denne trekløver? Der skal ikke indskydes penge, men i stedet lægges timer i projektet, hvor modydelsen er en ejeranpart i firmaet. 2) Hvordan ville I fordele anparterne i selskabet? Jeg lytter gerne på input, så jeg kan gå og lege lidt videre med tankerne...:-) |
Hej Martin,
Som udgangspunkt mener jeg at partnere bliver mere seriøse når de også investerer økonomisk. Der er ganske enkelt noget at miste. Hvis man som udvikler i jeres trekløver pludselig får lyst til noget andet, og springer fra, mister man jo ikke andet end den tid man har brugt.
Og jeg tror også at mange vil føle, at de ikke er en ligeværdig partner i trekløveret, hvis ikke de har investeret på lige fod med de to andre.
Selvom det kan virke som en attraktiv "fribillet" ikke at skulle have penge op af lommen fra start, så tror jeg på lang sigt at det er bedre at alle parter investerer lige mange penge ved opstart.
Mvh Carsten