Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vindmølle der skaffer virksomheden energi?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Her i al snakken om jordens opvarming og globalisering, fik jeg en rigtig fik ide, det synes jeg i hvert faldt selv ;)

Til vores lager ude i Greve, ca. 3000 km2, tænkte jeg på om man ikke kunne købe små vindmøller til at supplere strømforburget i virksomheden? Tror det ville være for småt for Vestas, men der må da findes mindre virksomheder, der kan levere 2-3 vindmøller. Se bare IKEA i Tåstrup, deres vindmøller står for al IKEA´s forbrug.

Nogen der kan hjælpe?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:51
Tilmeldt 23. Jan 06
Skrevet kl. 21:53

Supertak... Ved du hvor meget en husstand bruger af strøm for at måle det?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:59
Jeg ved absolut intet om det, huskede bare linket fra en anden sammenhæng. Hvis du kontakter dem og finder ud af noget, ville det dog være meget interessant at høre nærmere om det her inde.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg har selv overvejet en mølle og har skrevet et lidt længere indlæg på min blog om mine overvejelser omkring husstandsmøller.

Gaia er rigtig nok den danske virksomhed der er længest fremme med husstandsmøller, og de eneste der har en typegodkendt model på markedet. Husstandsmøller er en særlig type møller der opfylder krav i lovgivningen om opsættelse af dem i forbindelse med fritliggende huse i landzoner. Jeg ved ikke hvordan reglerne for møller i forbindelse med virksomheder er, men jeg vil tro det kræver en sælig tilladelse på linie med andre "almindelige" møller.

Og her kan du godt komme til at løbe ind i problemer. For selvom den almindelige opfattelse i samfundet, og det politiske liv er, at vi skal have flere møller så er der ingen der vil have at de skal stå lige i nærheden af dem. På den måde minder det om når institutioner for kriminelle eller handicappede skal placeres - vi vil alle gerne have institutionerne, de skal bare ikke ligge lige der hvor vi bor :)

Jeg ved at Gaia, og sikkert også de andre vindmølleproducenter, er villige til at hjælpe dig med kampen. De kender reglerne, og er naturligvis interesseret i at du får en godkendelse, så de kan sælge dig en mølle.

Husstandsmøllen fra Gaia producerer 35-50.000 kw/t årligt alt efter placering og vindforhold i området.
De koster omkring 300.000 kr

Tilmeldt 23. Jan 06
Skrevet kl. 00:04
Vores lager ligger i Greve Main, i et tomt område med mange virksomheder og et par møller i sigte. Så mon ikke vi får lov? Spørgsmålet er are om man kan hive investeringen hjem igen og det kan betale sig? Hvad med de helt små møller til husstande? De er da for nasty! Men hvad bruger en familie/hus egentlig af strøm om året og hvad kan de producere?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:08
Med hensyn til produktion, så se ovenfor :)

Der er meget stor forskel på hvad en husstand bruger, men mange ligger på under 10.000 kw/t årligt - med mindre de har elvarme :)
Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 13:23

Hej med jer,

Jeg fandt lige en gammel tråd som jeg næsten blev nødt til at reagere på Smile

Jeg er netop igang med at starte et firma op som basere sig på alternative energikilder og kunne rigtig godt være interesseret i at komme på banen med forslag til projekter af denne type.

Jeg formoder at i allerede har fundet en løsning på denne specifikke sag?

Skriv endelig hvis i er interesseret i yderligere info om mig og hvad jeg kan tilbyde.

Jeg er meget interesseret i projekter som kan bruges som reference, hvorfor at vi helt sikkert kan finde en rimelig løsning for alle parter.

Mvh

Lars

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)