Her i al snakken om jordens opvarming og globalisering, fik jeg en rigtig fik ide, det synes jeg i hvert faldt selv ;) |
Vindmølle der skaffer virksomheden energi?
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
|
Supertak... Ved du hvor meget en husstand bruger af strøm for at måle det? |
|
Gaia er rigtig nok den danske virksomhed der er længest fremme med husstandsmøller, og de eneste der har en typegodkendt model på markedet. Husstandsmøller er en særlig type møller der opfylder krav i lovgivningen om opsættelse af dem i forbindelse med fritliggende huse i landzoner. Jeg ved ikke hvordan reglerne for møller i forbindelse med virksomheder er, men jeg vil tro det kræver en sælig tilladelse på linie med andre "almindelige" møller. Og her kan du godt komme til at løbe ind i problemer. For selvom den almindelige opfattelse i samfundet, og det politiske liv er, at vi skal have flere møller så er der ingen der vil have at de skal stå lige i nærheden af dem. På den måde minder det om når institutioner for kriminelle eller handicappede skal placeres - vi vil alle gerne have institutionerne, de skal bare ikke ligge lige der hvor vi bor :) Jeg ved at Gaia, og sikkert også de andre vindmølleproducenter, er villige til at hjælpe dig med kampen. De kender reglerne, og er naturligvis interesseret i at du får en godkendelse, så de kan sælge dig en mølle. Husstandsmøllen fra Gaia producerer 35-50.000 kw/t årligt alt efter placering og vindforhold i området. De koster omkring 300.000 kr |
|
Der er meget stor forskel på hvad en husstand bruger, men mange ligger på under 10.000 kw/t årligt - med mindre de har elvarme :) |
Hej med jer, Jeg fandt lige en gammel tråd som jeg næsten blev nødt til at reagere på Jeg er netop igang med at starte et firma op som basere sig på alternative energikilder og kunne rigtig godt være interesseret i at komme på banen med forslag til projekter af denne type. Jeg formoder at i allerede har fundet en løsning på denne specifikke sag? Skriv endelig hvis i er interesseret i yderligere info om mig og hvad jeg kan tilbyde. Jeg er meget interesseret i projekter som kan bruges som reference, hvorfor at vi helt sikkert kan finde en rimelig løsning for alle parter. Mvh Lars |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)