Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er følgende korrekt forstået? Fremføring af underskud

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KMH

Jeg ved ikke, hvor du ser rimeligheden. Kan ikke helt følge dig :)

Du betaler skat af hver tjente krone. (100) + 100 = 0. Grunden til du ikke betaler skat er jo at du reelt ikke har tjent noget.

Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 17:37

I mit eksempel er det sådan, at virksomheden ikke skal betale skat for 2011, som situationen er i dag. Hvis det stod til mig, kunne man ikke fremføre underskud, indtil underskuddet er opbrugt, fordi statskassen går glip af en masse penge pga. denne regel. I mit samfund skulle virksomheden derfor ikke betale skat i 2010, fordi den havde et underskud der, men i 2011 skulle virksomheden betale 25 % i selskabsskat af en million kr., fordi den i det år havde et overskud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30

Men virksomheden skal vel overleve og udvikle sig - og det du taler for er, at en virksomhed kan tabe 2. mio i 2010 og tjene 1 mio i 2011 = resultat  minus 1 mio for de to år.

Du vil så ha 25% af den 1 mio fra 2011 = samlet 250.000 kr for at virksomheden har tabt ialt 1 mio på 2 år. Det ville da aldrig fungere og fungere da ikke sådan i noget som helst land i verden.

Virksomheden ville ha tabt 1 mio og skulle betale 250.000 kr i skat - hvor skulle den få de penge fra??? Banken vil nok ikke finansiere skatten og skal ejerne betale 1.250.000 kr ind med penge de har betalt skat af - for at få balance eller hvordan skulle det nogen sinde hænge sammen

Ingen ville drømme om at drive virksomhed, og de der ville, kunne nok hurtigt komme i lukningsvanskeligheder - og vi måtte alle på understøttelsen.

I rest my case

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Mar 11
Skrevet kl. 19:36

Jeg kan ikke se, at dette forslag ville medføre, at alle skulle på overførselsindkomst, da jeg sådan set blot mener, at man skal betale skat af et overskud. Det er bare det, jeg siger.

Hvis du køber en bolig, og du sælger til en million mere, end da du købte den, så skal du efter min mening betale skat af dette overskud, ligesom du betaler skat af kursgevinsten på aktier.

I dag er systemet skruet sådan sammen, at jo mindre du arbejder for dine penge, jo mindre skat skal du betale: Friværdi beskattes slet ikke, lottogevinster beskattes med 15 %, og arbejdsindkomst beskattes med op over 50 %. Det er ganske enkelt grotesk.

Desuden forstår jeg ikke, hvorfor vi har alle de fradrag, som der findes i skattelovgivningen. Hvorfor skal jeg betale for, at du stifter gæld og kan trække dine renteudgifter fra på selvangivelsen? Det samme gælder for afskrivninger. Som privatperson kan du ikke afskrive på din bil, men fordi der er tale om en firmabil, så har du straks retten til at nedskrive værdien af bilen, selvom der er tale om biler i begge tilfælde.

Men jeg er lydhør over for gode forklaringer, hvis I kan fremlægge dem for mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05

KMH22081990:

Hvis du køber en bolig, og du sælger til en million mere, end da du købte den, så skal du efter min mening betale skat af dette overskud, ligesom du betaler skat af kursgevinsten på aktier.

Det kunne man argumentere for - men det ville stavnsbinde mange der skulle videre i næste bolig og ville sænke værdien af boliger så de var overbelånte - så det skulle gøres over rigtigt mange år i alle fald - og læg dertil, at du betaler skat af boligens værdi (pt loft over) hvert år - uden at tjene en øre på den

KMH22081990:

I dag er systemet skruet sådan sammen, at jo mindre du arbejder for dine penge, jo mindre skat skal du betale: Friværdi beskattes slet ikke, lottogevinster beskattes med 15 %, og arbejdsindkomst beskattes med op over 50 %. Det er ganske enkelt grotesk.

Tjo - friværdi beskattes hvis det ikke er det sted du bor - men som sagt - det kan diskuteres. Det kan også argumenteres for arbejdsværdi contra lottogevinster - men det hænger slet ikke sammen med det at firmaer kan overføre underskud som jo er det vi taler om. Firmaer der kan det er jo ikke personer men type ApS og A/S - og ejerne kan ikke trække et underskud fra i deres personskat.

Ejerne - ex af et ApS - betaler 25% i skat af overskuddet + fuld personskat når han hæver løn - med andre ord får pengene ud.

Var det som med dit forslag om huse, så skulle ejeren skatte når han fik overskud ved at sælge (også efter 10 år f.eks. ) og det er jo sådan med firmaer - al gevinst ejeren får ud skattes som personlig indkomst eller med samme % som personlig indkomst hvis det tages som firmaskat + udbytte. AL gevinst han får ejeren - har fuld skat (modsat lotto)

Afskrivningsregler er for at øge investeringer - køb maskiner - køb biler til sælgerne og da det jo er for at skabe arbejde og tjene penge som I betaler skat af - så må i naturligvis tage det som en omkostninger - som varer og elektricitet - det kan private jo heller ikke trække fra - du kan slet ikke lave de sammenligninger du laver med firma og privat - på de premisser du gør

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Mar 11
Skrevet kl. 06:06

Det var for at sætte tingene i relief, at jeg kom med disse eksempler.

I øvrigt tror jeg ikke, at den boligbeskatning, som jeg foreslår, vil stavnsbinde folk, for det er ikke sket i Sverige, hvor de har denne beskatningsform.

De borgerlige har også i mange år råbt og skreget om, at vi må sænke skatten på arbejde, så incitamentet til at arbejde øges. Faktum er dog, at de fleste mennesker gerne vil arbejde, fordi ledighedsprocenterne i nogle kommuner før finanskrisen var under 1 %. Desuden har Danmark for øjeblikket en af de højeste erhvervsfrekvenser og en af de laveste ledighedsprocenter i OECD. Så det går slet ikke så skidt, som nogle gerne vil have det til at lyde som.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)