Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor flytte sin virksomhed til et andet EU-land

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

En ven og jeg diskuterede forleden, hvilke hvorfor danske virksomheder som sælger online ydelser til private forbrugere kunne være interesserede i at flytte til f.eks Luxembourg eller England.

Vores umiddelbare konklusion var at det måtte være pga. det forskellige momssatser som findes i de lande, og at det sikkert kræver en vis omsætning før det kan betale sig.

Er der nogen som kan komme med input omkring fordele og ulemper.

Allan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:06

Alt omsætning over 280.000 kr til danske forbrugere pålægges dansk moms. Så det er næppe pga momsbesparelsen alene...
Det ligger nok nærmere i skattebesparelserne eller lignende. Luxembourg har ihvertfald lave skatter, hvilket har gjort landet attraktivt for mange investorer... 

Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:15

Har andre lande også disse beløbsgrænser?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11

Allan Bolt:
Har andre lande også disse beløbsgrænser?

Ja. Beløbsgrænsen  bygger på EU-lovgivning. Beløbsgrænsen for fjernsalg til andre EU-lande er enten 35.000 eller 100.000 Euro. På grund af afrunding kan grænsen være lidt højere eller lavere i nogle lande.

Beløbsgrænsen per EU-land har flere gange været listet her på Amino.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

... er jeg meget utidig, hvis jeg gør opmærksom på, at fjernsalgsreglerne kun gælder for varer og at der netop er tale om, at virksomheden kan nøjes med Luxembourgsk moms når der er tale om ydelser ? Wink

Se ML § 48, stk. 3.

Det gælder så dog kun, hvis virksomheden er etableret i Luxembourg, se SKM2012.64.SR. Hvis virksomheden slet ikke er etableret i EU gælder one-stop-shop, hvor der skal ske registrering i ét land men afregnes moms med den sats der gælder i kundernes hjemlande (inden for EU).

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)