Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det seriøst at sælge sider, som man pludselig ikke gider have

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:

Dennis Pedersen:
Godt indlæg Robert! Spot on :)

Hvis man skal sætte en WP-side op og smide lidt tekst ind, uden at være forpligtet som hjemmeside-leverandør, så kan det klares på en time, max.

Bagefter siger man, at man ikke har tid, og at siden kan købes for x kroner.

Hilsen, Robert

udbud & efterspørgsel? er det ikke det det hele handler om? Hvis du er så genial du kan sælge 10 wordpress sider du har brugt maks en time på pr. stk for 1000,- så har du en ret god timeløn?

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 655
Skrevet kl. 10:30

Sandt nok, udbud og efterspørgsel :).

Men derfor betyder det ikke at det er etisk. F.eks. laver 3 af de samme slags sider, sælger alle 3 til 3 forskellige. Det er uetisk i min optik :).

Online Entreprenør - www.fasto.co

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 10:32

Dennis Pedersen:

Jonas Emil Hansen:

Det er helt fint. Problematikken det du skriver er bare at du ikke skriver hvorfor. Hvorfor er det useriøst, og hvad er det der gør det useriøst? Er det simpelthen fordi du ikke selv kan gøre det, eller er det fordi du synes det er uetisk at tilbyde andre mennesker, at købe sit VELFUNGERENDE site for en pose penge? Læser du Sanders, og Morten's indlæg, så ser du hvad deres mening er, men din mening er ikke udspecificeret i sådan en grad at det kan tages seriøst.

Det er blot min mening ;-)

Det har jeg jo så formuleret flere gange nu. Som jeg har sagt før, det er useriøst fordi at jeg som person kun laver noget jeg gider og som jeg kan stå bag ved. Folk som bare laver den ene side efter den anden side for at KUN at tjene penge på at sælge den så snart som muligheden byder sig <<< Useriøst :).

Kunne skam godt gøre det, hvis det var i min interesse Jonas, men det har det ikke :). Du drejer jo samtalen hen imod at det altid er gode sider som bliver solgt :).

Nej kan godt se at jeg er mindre seriøs, det er da klart udspecificeret her i samtalen. Din mening er også mere end velkommen, ellers ville forummet da være et kedeligt sted at skrive :).

Simon jeg er ikke overrasket over at du støtter Dennis´s indlæg, du er da en af de "større" spillere på det marked med at bygge for at sælge. Sælger du spasserbussen.dk for at få penge til bil (igen)? Som jeg læste du næsten lige havde fået(Audi A6) ;).

Hvorfor er han en "badguy"? Hvad er problemet i at lave og sælge hjemmesider?

Er Frank Rasmussen også en idiot fordi han har startet et par mobilselskaber og solgt videre?

Det er da en hamrende god idé at lave grundformen til en hjemmeside, som folk der ikke har overblikket, kenskab og muligheden for det, kan købe og arbejde videre på?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 10:35

Dennis Pedersen:

Sandt nok, udbud og efterspørgsel :).

Men derfor betyder det ikke at det er etisk. F.eks. laver 3 af de samme slags sider, sælger alle 3 til 3 forskellige. Det er uetisk i min optik :).

JA det er fandme også strengt at der er folk der køre rundt i den samme Pegeout 206, eller køber den samme computer? :)

Der er absolut intet uetisk i det, det er et frit marked & sundt med konkurrence.

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Skrevet kl. 10:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

BruunMedia:

Der er absolut intet uetisk i det, det er et frit marked & sundt med konkurrence.

Hvis du ikke forstår mit synspunkt allerede nu, så forstår du det jo aldrig. Så ville den her samtale forsætte uendeligt, og det har jeg ingen interesse i :).

Frank Rasmussen gør det ikke hvert år, han gør det efter en periode(Via kontrakter), han er innovativ og laver ikke kun den ene ting.

Kan og vil ikke støtte dit synspunkt, for er slet ikke enig. Men har jeg så også gjort klart ;).

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 10:54

Dennis Pedersen:

BruunMedia:

Hvis du ikke forstår mit synspunkt allerede nu, så forstår du det jo aldrig. Så ville den her samtale forsætte uendeligt, og det har jeg ingen interesse i :).

Frank Rasmussen gør det ikke hvert år, han gør det efter en periode(Via kontrakter), han er innovativ og laver ikke kun den ene ting.

Kan og vil ikke støtte dit synspunkt, for er slet ikke enig. Men har jeg så også gjort klart ;).

HVad er dit argument? at det er uetisk at multiplere et produkt og sælge igen og igen? Jeg vil gerne forstå det, istedet for at du giver op, da det kan sagtens være jeg ser skævt på det, men lige pt. har jeg ingen grund til at skulle ændre mening.

Et spørgsmål som er lidt mere i relation til hjemmeside branchen så.. Har du samme problem med folk der sælger Designs på Themeforest.net og lign. sider, som sælger deres design 1000vis af gange igen og igen? Eller er det princippet i at man har forudbestemt hvilket emne siden skal handle om, man dublikere?

Kurt Daell (Ejer af Daells Bolighus, Harald Nyborg & Jem & Fix m.m) Gav mig en gang det råd at den bedste måde at tjene penge på, var at sælge et produkt igen og igen. Og det kan jeg ikke rigtigt sige ham imod. Det virker.

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

BruunMedia:

HVad er dit argument? at det er uetisk at multiplere et produkt og sælge igen og igen? Jeg vil gerne forstå det, istedet for at du giver op, da det kan sagtens være jeg ser skævt på det, men lige pt. har jeg ingen grund til at skulle ændre mening.

Giver skam ikke op, ser bare ingen grund til at forsætte en samtale som går intetsteds ;).

Har sagt det som jeg skulle i forhold til hvor jeg stod :).

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 12:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dennis Pedersen:
Som jeg har sagt før, det er useriøst fordi at jeg som person kun laver noget jeg gider og som jeg kan stå bag ved

Din argumentation kører i ring, og det kan måske forklare at andre har svært ved at forstå dig.

Du påstår, at det er en uetisk og useriøst, at sælge disse sider, og dit argument er, at du personligt ikke ville gøre det. Derefter forklarer du at du ikke vil sælge disse sider fordi at det er uetisk, og du synes det er uetisk fordi det er noget du ikke selv personligt ville gøre, osv. osv. osv.

Man kan jo så spørge hvad din personlige aversion har af relevans for at andre sælger disse sider. Der er jo ingen som har forsøgt at overtale dig til at sælge sådanne sider, og du kan også frit vælge ikke at købe dem. Det du gør er, at forsøge at trække din egen holdning ned over hovedet på andre.

Synes virkelig det er en besynderlig diskussion i et iværksætterforum og ja, det lugter altså lidt af ondt i røven. Der foregår intet ulovligt, både køber og sælger er tilfredse med handlen, så du må nok forklare hvad du mener er uetisk (hint: at du ikke personligt vil handle på denne måde, er ikke et argument).

Og nej, jeg ville aldrig selv producere, købe eller sælge hjemmesider på denne måde, men hvis nogen kan tjene en ærlig skilling på det, så kan man da ikke have ondt af det.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 13:21

Dennis Pedersen:

BruunMedia:

Giver skam ikke op, ser bare ingen grund til at forsætte en samtale som går intetsteds ;).

Har sagt det som jeg skulle i forhold til hvor jeg stod :).

Så på basis af at vi er uenige, vælger du at sige stop fordi du ikke kan argumentere yderligere for din sag?

Du går selv i ring og har intet uddybende at bidrage med til samtalen andet end useriøst & Uetisk som du på ingen måde vi uddybe yderligere, så træk ikke mig med ned i dit "intetsted" da jeg har åbne arme og øre og aldrig er bange for at få bevist det modsatte. Men andre er selvfølgelig velkommen til at byde ind når Dennis har meldt sig ud :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

Jeg forstår godt nok ikke lige pointen med denne tråd og er vist ikke den eneste. De fleste sider jeg har set til salg er der brugt flere hundrede timer på og de sælges til en latterlig billig pris.

Så jeg ser godt nok ikke lige et marked for at lave turbosider og sælge dem herinde.

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)