Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Herretråd: Hvilken barbermaskine er den bedste?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som rigtige forretningsfolk så kender i sikkert vigtigheden af at fremstå velsoigneret. Jeg skal ud og investere i en barbermaskine og den skal være GOD. Jeg er interesseret i at høre fra nogen, der for nyligt har købt en ny barbermaskine og kan dele lidt ud af erfaringer, men mest af alt vil jeg gerne høre fra dig der grundigt har undersøgt markedet før du købte din egen maskine - hvad fandt du ud af?

Hvilket mærke, hvilken model, hvilke features og hvor får man det perfekte match imellem pris og værdi?

Med hensyn til det økonomiske aspekt, så vil jeg sige, at hvis den skal koste lige så meget som en iPhone, så skal jeg også kunne ringe fra den. Jeg har intet maksimalt beløb jeg er villig til at betale, maskinen skal blot være pengene værd.

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Alsa Data Skrevet kl. 14:09

Hej Christian,

Jeg ved ikke om du er vant til skraber eller barbermaskine i forvejen, men jeg har selv valgt at bruge en Feather MR3 Neo (se i butik) istedet for Gillette, og den giver en kanon barbering på halsen.

Til selve ansigtet, bruger jeg en Merkur 34C (se i butik) som er en gammeldags double-edge skraber, som giver en kanon barbering, når man først lige har lært at bruge den. Den er for svær at bruge på halsen, uden at skære sig, derfor har jeg den anden Feather.

Fælles for dem begge er, at bladene er billige og varer længe. Grunden til at jeg ville prøve noget nyt, var at jeg ikke gad betale 165,- for 4 Gillette blade som holdt en måned hver. Det var simpelthen for mange penge, og jeg vil indrømme at jeg ikke har savnet Gillette i forhold til min Feather MR3 på noget tidspunkt.

Mine 0.02$.

Anders Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12

Hej Anders

Først og fremmest tak for et hurtigt svar

Da jeg oprettede tråden var det mest med fokus på en elektrisk barbermaskine. Der er dog absolut intet i vejen for at vi skaber en større diskussion og kommer fuldstændigt omkring emnet - såfremt der naturligvis er nok brugere på siden der vil slutte sig til os 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Alsa Data Skrevet kl. 18:29

Jeg ved godt at du havde fokus på elektrisk barbermaskine, men jeg syntes at du skulle have input fra den anden side.

Jeg fik for et par år tilbage, en Philips barbermaskine, en af dem med 3 cirkulære skærehovedet.
Jeg lider af irritation og indgroede skægstubbe, og den elektriske barbermaskine kunne simpelthen ikke tage hårene på halsen, medmindre at jeg pressede den hårdt mod huden, og så, pga friktion, gav det en brændende fornemmelse som varede ved i timer/dage. YDERST ubehageligt.

Derfor valgte jeg at gå tilbage til skraber-systemet, med double-edge til ansigtet og så for nylig investerede jeg i en ekstra MR3-neo, til halsen (Den anden stod hos mine forældre til når jeg besøger dem)

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 18:32

Synes altid Braun er godt. Her får du pengene igen hvis ikke du er tilfreds med produktet indenfor 30 dage, så hvis ikke det lever op til dine krav, så er det pengene igen selvom du har taget det i brug. Jeg ved ikke om der er andre mærker som tilbyder det...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:36

Kineseren fra Mors:

Synes altid Braun er godt. Her får du pengene igen hvis ikke du er tilfreds med produktet indenfor 30 dage, så hvis ikke det lever op til dine krav, så er det pengene igen selvom du har taget det i brug. Jeg ved ikke om der er andre mærker som tilbyder det...

Er 100% på Braun... De laver de bedste!

Især Braun Series 3 Porsche Edition Limited kan anbefales. En lidt dyre maskine, men den er alle pengene værd!

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 18:47

Hej Christian.

Du får også lige et lille input fra en der sælger barbermaskiner til hverdag. Først og fremmest er det vigtigt at vide hvad du har været vandt til før da Philips og Braun barberer på 2 vidt forskellige måder. Philips barbermaskine (dem med de 3 skærehoveder) barberer cirkulær hvilket resulterer i at skægget også vokser cirkulært ud hvor Braun er lige på og hvor skægget vokser lige ud. :) 

Skulle jeg vælge en havde jeg valgt Braun serie 7 og ikke på grund af prisen men fordi den er GOD! Den har en vibrerer hvilket gør at hårene bliver trukket længere ud så du ikke skal barbere dig så ofte som man til tider skal. Rengøringen er også vigtig og serie 7 kan fås med rensestation og den aflader og lader op igen mens den renser hvilket gør at du skåner batteriet i den. 

Så den kan klart anbefales.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 18:53

Og det kommer sindsygt an på hvilken type skæg du har. Forksellige "race" har forskellige typer hår (antale kanter på håret).

Personligt har jeg selv Braun (serie5), Philips 8240 og skraber.

Jeg har meget kraftigt skæg, og hvis det bliver lidt langt, så kan jeg slet ikke bruge Philips, da den river ALT for meget. Der bliver jeg nød til at bruge min Braun. Men min Braun er slet ikke lige så tæt som min Philips og skraber.

Så min typiske barber ser ud som sådan: Lade det gro i 3 dages tid, og så barberer jeg det ned med min Braun, og så slutter jeg af med skraber.

De gange hvor jeg har skulle være glatbarberet flere dage i træt, så har jeg typisk benyttet min Philips, da skægget så ikke når at blive så langt.

Hvor henne i landet bor du?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04

Hej Kasper.

Først og fremmest tak for dit gode svar - det gav lidt ekstra indsigt!

Jeg har kigget meget på den der hedder Braun 795cc som jeg kan få i Tyskland for 192€ hvilket lader til at være en ganske god handel.

Til Anders Skovsende: Jeg bor lidt uden for Esbjerg. Hvordan finder jeg ud af hvilket skæg jeg har og hvilken maskine der dertil passer?

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 22:23

Du kan typisk mærke når det har lidt længde om det er groft eller fint (det bliver aldrig lige så blødt som dit hår på hovedet). Min erfaring hos venner er at Braun er bedst ved groft skæg og Philips er bedst ved finere skæg.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)