Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
inden mit hoved eksploderer
Åh lille puds - du er i et åben forum, helt frivilligt og gratis.
Du kunne risikere og få referncer for dine holdninger og "masser" af gratis og frivililigt arbejde.
Har du tænkt over at det er en portal med iværksættere og selvstændige ?
Hej Ib,
Først og fremmest må jeg komplimentere dit sprogvalg i denne tråd. Det udstråler den modenhed og professionalisme jeg ville gå efter, når jeg skal hyre en håndværker næste gang!
For at du ikke skal stå i stampe udi hånens kunst, så vil jeg lige hjælpe dig lidt på vej i det første indlæg du laver i denne tråd:
Trådopretter efterspørger en SEO tekst, han tilbyder ikke en, så om han havde stavet referencer udelukkende med å'er, er sagen fuldstændig udvedkommende. Der vil derfor selvsagt heller ikke blive brug for endnu en SEO m/k, da det ikke er ham selv der udfærddiger den oprindelige SEO tekst.
Denne hjælp må du godt få gratis, med mindre du virkelig står fast på dine holdninger, for så sender jeg gerne en faktura på 1 times konsulentbistand :)
Men til det med referencer.
Det kan godt være at du ikke startede ud med at male lejligheder gratis, men hvad ville der egentlig være så galt i det?
I dag kan du fodre svin med webdesignere og grafikere og derfor bliver der færre og færre ting du kan sælge dine timer på. Krisen gør at der også bliver længere og længere mellem opgaverne til håndværkere.
Hvis jeg skulle vælge mellem to malere hvor den ene havde referencebilleder og den anden ikke havde, så ville nr. 1 allerede være et godt stykke tættere på opgaven end ham uden referencer. For mig er uddannelser intet værd - firkantet sagt - men ment på den måde at alle kan få et kørekort, men det er langt fra alle der kan håndtere et køretøj.
Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, men da jeg i tidernes morgen startede ud med webdesign, der kunne jeg sagtens finde på at lave noget for referencen skyld og der er altså mere erfaring at hente hos en virksomhed, stor eller lille, end der er i at lave en hjemmeside for moster Erna patchwork-klub. Især fordi moster Erna er tvunget af blodets bånd til at dåne over alt nevøen hoster op med uanset kvalitet.
Størstedelen af dem der laver arbejde for at få referencer er netop for referencen skyld, så derfor tror jeg ikke at du skal være bange for at der bliver lagt færre kræfter i, måske endda tværtimod.
Det at man betaler kassen for noget er så absolut ikke en garanti for at man får kvalitet tilbage.
Du er jo sandsynligvis etableret nu, men jeg tror alligevel ikke du skal undervurdere betydningen af referencer og "faren" ved ikke at tage dem seriøst. Kunderne bliver mere kvalitetsbevidste og har alle muligheder for at undersøge og udvælge sine leverandører.
Lige til sidst, så modsiger du altså dig selv ved først at sige til Esben, at han er i et åbent forum helt frivilligt og gratis og derefter erklære forummet for frit for humanitært og frivilligt arbejde mm.
Med venlig hilsen
Tommy