Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man have kasseapparat på et kræmmermarked?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 8. Oct 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er lige til. Hvis jeg slår en bod op på et marked, skal jeg så have et kasseapparat? Eller kan jeg nøjes med en bulet madkasse til pengene, og så bare tælle op og bogføre det til fyraften?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 16:55

Nicolaj S.:
Spørgsmålet er lige til. Hvis jeg slår en bod op på et marked, skal jeg så have et kasseapparat? Eller kan jeg nøjes med en bulet madkasse til pengene, og så bare tælle op og bogføre det til fyraften?

Hej Nicolaj,

Ja du skal have et kasseapparat hvis vi snakker erhvevssalg.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=108750&vId=0

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:07

Nej - det mener jeg ikke er korrekt.

Netop kræmmermarkeder er det nok at føre en kassebog, med kontantbeholdning ved start og slut, dagens salg osv.

Kasseapperat behøver du således ikke. ( kun næsten sikker :) )

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 17:13
Fra Randers
Tilmeldt 8. Oct 11
Skrevet kl. 17:20

Smith:
Spørgsmålet er tvetydigt - idet jeg ikke er 100% klar over om det er privat eller erhverv han vil handle med

Jeg forventer først og fremmest at sælge til private, hvis jeg stiller en bod op på et marked :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Reglerne fremgår hos SKAT

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1551970&vId=205107&search=stadeplads*#171720

Her fremgår det tydeligt, og bemærk denne er gældende i modsætning til tidligere link i tråden, hvorfra citeres:

Efter momsbekendtgørelsens § 43, stk. 4, 2. punktum, kan virksomheder undlade at benytte kasseapparat og udlevere en kassebon til køberen, hvor det ikke er teknisk (praktisk) muligt at anvende et kasseapparat. Der skal dog udstedes en forenklet faktura, når salgsbeløbet til en kunde overstiger 1.000 kr. inkl. afgift.

Ved udarbejdelsen af bekendtgørelsen er det antaget, at det i almindelighed ikke er teknisk muligt for handlende at udskrive en kassebon, når der sælges varer fra en torvestand, hvor der ikke adgang til strøm.

Reglerne administreres således, at der ikke stilles krav om kasseapparat og udstedelse af kassebon ved salg fra torvestande, kræmmermarkeder og lignende, det vil sige virksomheder med kortvarige driftssteder, hvor salgsstedet alene består i en stand eller vogn, og som normalt lukkes ned og fjernes om aftenen. Det bemærkes, at hvis virksomheden på stedet har adgang til eller anvender strøm er det teknisk muligt at benytte et kasseapparat.

Virksomhede, der efter disse bestemmelser er fritaget for at benytte kasseapparet, er forpligtet til at foretage en daglig kasseopgørelse, der som minimum skal udvise kassebeholdningen ved dagens begyndelse og slutning samt korrektioner for samtlige udbetalinger og sådanne indbetalinger, der ikke vedrører den afgiftspligtige omsætning, således at virksomheden på dette grundlag er i stand til at foretage en korrekt opgørelse af dagens afgiftsplige omsætning. Se N.5.3.

Tonny

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 17:25

Nicolaj S.:
Jeg forventer først og fremmest at sælge til private, hvis jeg stiller en bod op på et marked :-)

Ja men DU sælger vha. en virksomhed? Det var det jeg mente.

Fra Randers
Tilmeldt 8. Oct 11
Skrevet kl. 17:35

Smith:
Ja men DU sælger vha. en virksomhed? Det var det jeg mente

Ja, idéen er at starte en webshop, og så ellers supplere med salg på markeder. Så det er salg fra en virksomhed.

Fra Randers
Tilmeldt 8. Oct 11
Skrevet kl. 17:35

Super svar Tonny, tak for det :-)

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 17:44

Jeg har mødt SKAT på et marked, hvor de sagde, at et kasseapparat ikke var nødvendigt. Dog forventede de, at reglerne vil blive ændret - det ved jeg så ikke om de er blevet?

Men kunden skal jo have nogle informationer på din virksomhed, så de kan benytte sig af deres fortrydselses- og reklamationsret.

Så køb et billigt kasseapparat - det gør da tingene lettere.

Handel med varepartier via Trademen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)