Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonto og a-kasse... Hvad skal jeg gøre?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Feb 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige grundlægget mit nye firma i Danmark.

...og vil gerne have en erhverskonto med Visa Dankort (ingen kredit). Så gik jeg til Danske Bank og de vil have en forretningsplan.

Men jeg vil gerne brug mit tid for at finde kunder og derfor søger jeg for en nemmere bank.

Hvilke bank vil i anbefæle mig?

Et andet spørgsmål er om a-kasse til selvstændige. Hvad kan i anbefæle her?

Chris Andersen Smile

marketingloop.solutions

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var da for dårligt.. lyder som en bank der ikke ønsker flere kunder.
Har du A-kasse i forvejen eller skal du først indmeldes? hvis du allerede har A-kasse anciennitet, kan du jo blive stående der som lønmodtager til en starte og hvis det går godt med virksomheden så skal du jo vælge ASE, DANA eller Krifa erhverv.

Være OBS. på at før du kan få udbetaling fra arbejdsløshedskassen skal du lukke din virksomhed, så overvej om du har brug for A-kassen, men hvis du gerne vil gøre din bankdame glad, skal du selvfølgeligt have en A-kasse.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Feb 12
Skrevet kl. 17:02

tusind tak Smile

Jacques Stilling:
så skal du jo vælge ASE, DANA eller Krifa

Efter hvilke Top5 kriterier skal jeg spørge om?

Er der en god sammenligning på internet? (ingen gateway sider ;-)

Chris Andersen Smile

marketingloop.solutions

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Feb 12
Skrevet kl. 09:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

http://www.penst.dk/Tilsyn-og-kontrol/Tilsyn-og-kontrol-a-kasser/Benchmarking-af-a-kasser/Sammenligning%20af%20A-kasser.aspx

Her så kan du selv kigge objektivt på det ;-)

Husk at det kun er A-kasse tal. Altså ikke noget om hvad de kan give dig om af tilbud på diverse forsikringer, kundeservice, juridisk hjælp som selvstændig, rådgivning, kurser, netværks og annoncering. Derudover er tallene 3 år gamle og der skulle gerne snart komme nogle friske tal, hvis ikke staten spare på kontrollen af de Danske A-kasser.

ASE - Har altid været A-kasse for selvstændige og er først i nyere tid åbnede op for lønmodtager, derfor har de tidligere haft for mange medlemmer i forhold til deres hvad administration kunne klar, men dette skulle de have fået rettet op på nu.

Dana - Igen mest for selvstændige.

Krifa - Er først i nyere tid blevet for selvstændige og deres service i forhold til lønmodtagerene er jo helt i top, så hvis de er ligeså gode til de selvstændige som til lønmodtager, så har de et super produkt.

Til ASE´s og DANA´s tilfredshedstal skal jo siges at deres medlemmer har en overvægt af selvstændige i forhold til Krifa´s medlemmer og dette kan være medskyldig i at tallet svinger meget for de 3 A-kasser, da det for selvstændige er en lidt mere kompliceret proces at udregne dagpenge beløbet.

Håber det kan bruges og god weekend.

Fra Jylland
Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:30

Jacques Stilling:
Være OBS. på at før du kan få udbetaling fra arbejdsløshedskassen skal du lukke din virksomhed, så overvej om du har brug for A-kassen, men hvis du gerne vil gøre din bankdame glad, skal du selvfølgeligt have en A-kasse.

Øh nej, det skal man da ikke, men man skal ophøre virksomeden vis du skal på kontanthjælp.

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Feb 12
Skrevet kl. 16:03

Hydroponics:

Jacques Stilling:

Øh nej, det skal man da ikke, men man skal ophøre virksomeden vis du skal på kontanthjælp.

Hey mate kontanthjælp og dagpenge er to forskellige ting ;-)

Er man i A-kasse for selvstændige og driver enkeltmandsvirksomhed, er man nødt til at enten sælge, lukke, udtræde, bortforpagte eller gå konkurs med sin virksomhed, før der kan udbetales dagpenge.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 10:30

Hej Chris og andre Amino-folk

Jeg er ansat hos ASE og bad vores juridiske konsulent Øyvind Reebirk Søltoft give et kort svar på jeres diskussion - han skriver følgende:

---

Selvstændige erhvervsdrivende er nødsaget til at sælge/lukke deres virksomhed for at kunne få dagpenge. Årsagen er bl.a. at lovgiverne ikke ønsker, at dagpenge kommer til at fungere som statsstøtte og dermed skævvrider den frie konkurrence blandt erhvervsdrivende.

Husk i øvrigt, at dagpenge og kontanthjælp er to vidt forskellige ting. Opfylder du de almindelige betingelser for ret til dagpenge, kan du få dagpenge uanset, om du er gift, eller hvor mange penge du har på kistebunden. Dagpenge er simpelt hen en forsikring mod arbejdsløshed. Det er ikke tilfældet med kontanthjælp, hvor det er nogle helt andre - og temmelig skrappe - betingelser, man skal opfylde. Undersøg evt. med kommunen, hvordan du er stillet.

Venlig hilsen
Øyvind

---

Selv kan jeg lige tilføje, at ASE også har en række andre services, herunder hjælp til at undgå dårlige betalere, juridisk hjælp ved ansættelser, hjælp til rekruttering mv.

Jeg ved, at nogle af de andre a-kasser også har ekstra services - hvilken du skal vælge, er jeg dog næppe den rette til at rådgive objektivt om :-)

Venlig hilsen
Thomas Telving
Pressechef
ASE
thomas.telving@ase.dk / 24 79 03 22
www.ase.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Feb 12
Skrevet kl. 08:11

@Thomas

min kone lige spørger mig om, om man også skal salge sin virksomhed, når man går på barsel.

Hvad mener du?

Chris Andersen Smile

marketingloop.solutions

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 10:42

Hej Chris

Det korte svar er nej, man skal ikke sælge sin virksomhed, når man går på barsel!

Der er til gengæld visse krav til, hvor meget man skal have arbejdet i virksomheden for at kunne få barselsdagpenge, og der er også krav til, hvor meget (eller dvs. hvor lidt), man må have med virksomheden at gøre, når man er på barsel. Barselsdagpenge ligger dog ikke i a-kassen, men hos jeres egen kommune, så jeg vil anbefale at tage fat i dem i god tid.

Se evt. lidt mere her (klik på linket barselsdagpenge som selvstændig)

Venlig hilsen
Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Feb 12
Skrevet kl. 11:50

1000 tak :-)

Chris Andersen Smile

marketingloop.solutions

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)